گاهی اوقات احساس می‌کنیم در طول روز انرژی کافی برای به پایان رساندن آن روز داریم و گاهی اوقات حتی ممکن است در میانه روز به شدت احساس خستگی کنیم، حتما شما نیز چنین حسی را داشته‌اید. میلیون‌ها نفر در طول روز احساس خستگی مفرط دارند. در اکثر مواقع این امر به اشتباهات رایج در سبک زندگی برمی‌گردد. در ادامه به ۱۰ موردی از عادت‌های اشتباهی که باعث چنین خستگی مفرطی در شما می‌شوند اشاره می‌کنیم:

۱۰. کم آبی بدن:

بدون وجود آب، خون غلیظ تر شده و گردش آن در بدن انرژی بیشتری نیاز دارد. همچنین خون نیز کمتر قادر به انتقال اکسیژن و مواد مغذی در بدن خواهد بود که همین امر موجب می‌شود بیشتر احساس خستگی و ضعف کنید.

۹. بیداری تا دیروقت:

محققان دریافته‌اند که مهمترین بازه ورود به خواب شبانه، زمان بین ۱۰ شب تا ۱ بامداد است. اگر هر روز صبح به سختی از خواب برمی‌خیزید، لازم است تا در ساعت خوابتان کمی تجدید نظر کنید.

۸. ورزش نکردن:

ورزش

هر زمان که از روی خستگی ترجیح دادید از رفتن به باشگاه صرف نظر کنید، به خاطر بیاورید که ورزش کردن، حتی خیلی کوتاه، می‌تواند انرژی‌تان را به حد غیر قابل تصوری بالا برده و ضعف و خستگی‌تان را از بین ببرد.

۷. فقر آهن:

اگر در خوردن غذاهایی همچون تخم مرغ، جگر و گوشت قرمز تعلل می‌ورزید، احتمال این می‌رود که خستگی‌تان به پایین بودن آهن خونتان مربوط شود. فقر آهن منجر می‌شود سلول‌های خونی قادر نباشند به طور کارآمد، اکسیژن را به قلب، ریه‌ها و مغز برسانند.

۶. استانداردهای بالا:

داشتن توقعات بیش از حد از خود و دیگران غالبا خسته کننده است. این یک مسئله معمول است که برای زندگی خود و وظایفتان برنامه ریزی کرده و درگیر انجام دادنشان شوید، اما بایستی هدف‌هایتان را در یک سطح معقول تعیین کرده و بیش از حد خود را آزار ندهید.

۵. صبحانه نخوردن:

پس از آنکه تمامی شب گرسنه بودید، بدنتان برای داشتن انرژی سوخت و ساز، نیاز به کالری و مواد مغذی دارد.

۴. رژیم غذایی بی‌انرژی:

اگر زندگی شلوغی داشته باشید، غذاهای فرآوری شده می‌توانند کمک بزرگی به شما کنند اما در واقع می‌توانند بسیار مخرب باشند. ترکیبات شیمیایی و پالایش شده این مواد به جای آنکه برای شما کمک کننده باشد، می‌تواند منجر به احساس رخوت و تنبلی مضاعف در شما گردد.

۳. راضی نگه داشتن همه:

تمایل به خوشحال کردن و شادی بقیه، یک ویژگی قابل تحسین است اما می‌تواند در مواردی دردسرساز باشد. تلاش برای شادی همه می‌تواند از لحاظ ذهنی و جسمی شخص را خسته کند و در عین حال باعث شود شما دیگر هیچ زمانی برای رسیدن به امور شخصی خود نداشته باشید.

۲. در هم ریختگی:

کار کردن در یک فضای در هم ریخته، ذهن را هم در هم ریخته می‌کند. این امر قوای ذهنی بیشتری می‌طلبد تا شما بتوانید از میان تمامی کارهایتان در روز، تصمیم درست را اتخاذ کنید.

۱. کمبود استراحت:

کار کردن طولانی مدت بدون آنکه زمانی را برای استراحت شخصی اختصاص دهید، در نهایت منجر به خستگی و فرسودگی ذهنی می‌شود. از این امر اطمینان حاصل کنید که در کنار تمامی شلوغی‌های کاری، زمانی را صرف رسیدن به امور شخصی خود و نیازهایتان می‌کنید.

منبع : www.positivemed.com

نوشته ۱۰ عادت اشتباه که انرژی روزانه تان را تحلیل می برد اولین بار در نوین زی. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سبک زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…