شناسنامه کتاب

عنوان اصلی کتاب: The Art of Thinking Clearly

عنوان کتاب به فارسی: هنر شفاف اندیشیدن

نویسنده: رالف دوبلی

سال انتشار: ۲۰۱۳

درباره کتاب

«کتاب هنر شفاف اندیشیدن» نگاهی جالب به روان‌شناسی و تعقل انسان دارد.

آیا تا‌به‌حال:

  • زمان خود را صرف کاری کرده‌اید که بعدا بفهمید ارزشش را نداشته؟
  • برای چیزی زیادی پول داده‌اید؟
  • به کاری ادامه داده‌اید که می‌دانستید فایده‌ای ندارد؟
  • سهام خود را زود یا دیر فروخته‌اید؟
  • از موفقیت ها خشنود شده‌اید و شرایط را برای شکست ها سرزنش کرده‌اید؟
  • به افراد نامناسب تکیه کرده‌اید؟

همه‌ی اینها مثال‌هایی برای تعصب شناختی هستند؛ اشتباهات ساده‌ای که همه‌ی ما ممکن است در تفکر روزمره‌ی خود مرتکب شویم. اگر این اشتباهات را بشناسیم و آنها را تشخیص دهیم، می‌توانیم از آنها اجتناب کنیم. دراین‌صورت می‌توانیم انتخاب‌های بهتری داشته باشیم. حالا چه با مشکلات شخصی و تجاری سروکار داشته باشیم و چه به‌دنبال پس انداز پول باشیم یا درمورد آینده فکر کنیم. این کتاب به ما کمک می‌کند تا بهترین روش را انتخاب کنیم.

«کتاب هنر شفاف اندیشیدن» ساده، شفاف و تعجب‌برانگیز است. این کتاب روش تفکر و تصمیم گیری را در کار و زندگی متحول خواهد کرد. «کتاب هنر شفاف اندیشیدن» ۹۹ فصل کوتاه دارد. در هر فصل یک اشتباه معمول ذکر می‌شود و نویسنده توضیح می‌دهد که چطور می‌توانیم از این اشتباهات اجتناب کنیم.

آیا این کتاب برای شماست؟

این کتاب برای کسانی مناسب است که نمی‌خواهند گرفتار اشتباهات شناختی شوند؛ کسانی که می‌خواهند انتخاب‌های بهتری در همه‌ی جنبه‌های زندگی خود داشته باشند. کارفرمایان می‌توانند از درک اشتباهات شناختی بهره‌ی زیادی ببرند. مثلا روش‌ها و مراحل تصمیم گیری منطقی تر را یاد می‌گیرند یا می‌توانند بازاریابی خلاقانه تری داشته باشند.

رالف دوبلی در این کتاب به خواننده یاد می‌دهد تا تفکر تحلیلی و منتقدانه داشته باشد. اگر در حوزه‌ی آموزش‌وپرورش هستید این کتاب به شما یاد می‌دهد چگونه با شاگردان خود ارتباط بهتری برقرار کنید و حرف‌های آنها را کامل‌تر درک کنید.

به‌علاوه با استفاده از این کتاب می‌توانید خودتان را بهتر بشناسید و منطق خود را بهتر درک کنید. درنتیجه منطق دیگران هم برای شما روشن‌تر خواهد بود. این کار رهبری و مدیریت را هم برای شما راحت‌تر می‌کند.

در حاشیه

«کتاب هنر شفاف اندیشیدن» در سال ۲۰۱۴ برنده‌ی جایزه‌ی کتاب مدیریت سال از The Commuter’s Read شد.

رالف دوبلی بیشتر کتاب‌های خود را به زبان آلمانی نوشته است. به‌جز «هنر شفاف اندیشیدن» کتاب «هنر خوب زیستن» هم در سال ۲۰۱۷ به زبان انگلیسی منتشر شد.

او اهل کشور سوئیس است و در سال ۲۰۰۲ نوشتن را با رمان آغاز کرد. دوبلی در سال ۱۹۹۱ کارشناسی ارشد MBA را از دانشگاه گالن و دکتری را در رشته‌ی فلسفه‌ی اقتصاد دریافت کرد. او بنیان‌گذار «ذهن‌های زوریخ» است. ذهن‌های زوریخ مجمعی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کارآفرینان، متفکران، دانشمندان و هنرمندان جهان را گرد هم آورده است.

رالف دوبلی رمان‌ می‌نویسد، دریانوردی می‌کند و خلبان است. او هم‌اکنون در لوسرن سوئیس زندگی می‌کند.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سبک زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…