این روزها دیگر کمتر خانه‌ای را پیدا می‌کنید که ماشین لباسشویی جزو لوازم برقی اصلی آن نباشد. تمیز کردن ماشین لباسشویی نیز همچون تمیز کردن اتو و از بین بردن بوی بد یخچال، یکی از موضوعات مهمی است که خوب است درباره آن بیشتر بدانیم. نکته مهم این است که درواقع تمیزی ماشین لباسشویی مساوی است با تمیزی لباس‌های شما، بنابراین بهتر است با هر بار تمیز کردن ماشین لباسشویی در ماه، به‌راحتی از شر قارچ‌ها و بوی نامطبوع آنها خلاص شوید و خیال‌تان را از بابت تمیزی صددرصد لباس‌هایتان راحت کنید.

معمولا روش‌های خانگی نسبت به محصولات بازار مطمئن‌تر، ارزان‌تر و در دسترس‌تر همه هستند، در ادامه برایتان درباره‌ی روشی برای تمیز کردن ماشین لباسشویی خواهیم گفت که در آن از هیچ‌گونه ماده‌ی شیمیاییِ سفیدکننده‌ استفاده نمی‌شود؛ پس سازگار با محیط‌زیست و مقرون به‌صرفه خواهد بود و تمام مواد مورد نیاز آن در هر خانه‌ای به‌راحتی یافت می‌شود.

وسایل و مواد مورد نیاز

  • ۲ پیمانه سرکه؛
  • یک چهارم پیمانه جوش شیرین؛
  • یک چهارم پیمانه آب؛
  • یک عدد اسفنج یا ابر برای شست‌وشو.

روش کار تمیز کردن ماشین لباسشویی

وسایل و مواد مورد نیاز برای شستشوی ماشین لباسشویی : سرکه آب جوش شیرین ـ تمیز کردن ماشین لباسشویی

۱. در یک ظرف کوچک، جوش شیرین و آب را باهم مخلوط کنید. این مایع درواقع، نقش مایع یا پودر شوینده را بازی خواهد کرد، اما فعلا آن را کنار بگذارید. حالا سرکه را پیمانه کنید و کنار بگذارید.

۲. مخلوط جوش شیرین و آب را داخل مخزنی بریزید که مواد شوینده‌ی ماشین لباسشویی را درون آن می‌ریزید. حالا سرکه را از در اصلی ماشین یعنی همان دری که لباس‌ها را درون ماشین می‌ریزید، داخل فضای اصلی ماشین لباسشویی بریزید. ماشین لباسشویی را در حالت شست‌وشویی نرمال با آب گرم قرار دهید و بعد از بستن در ماشین لباسشویی دکمه‌ی شروع شست‌وشو را بزنید. اجازه بدهید ماشین لباسشویی کار کند. سرکه و جوش شیرین به‌طور طبیعی رسوبات معدنی را که در ماشین لباسشویی جمع شده‌اند، تخریب و در خود حل می‌کنند و هر نوع قارچ و کپکی را از بین می‌برند. به این ترتیب ماشین لباسشویی شما دوباره تمیز می‌شود و نفس تازه‌ای خواهد کشید.

۳. بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی، اسفنج یا ابر پاک کننده‌ای را که آماده کرده‌اید، بردارید، در ماشین لباسشویی را باز کنید و کپک‌ها یا رسوبات سمجی را که ممکن است به دورتادور و کناره‌های درب ماشین لباسشویی چسبیده باشند، تمیز کنید و سپس با آب بشویید.

۴. بعد از انجام این مراحل ماشین لباسشویی شما کاملا تمیز و دوباره آماده‌ی شستن لباس‌هاست. یادتان باشد اگر درِ ماشین لباسشویی‌تان از جلو باز می‌شود، حتما ماهی یک بار به همین روش آن را تمیز کنید تا همیشه وقتی لباس می‌شویید از بوی خوش لباس‌هایتان لذت ببرید و ماشین لباسشویی‌تان نیز همیشه در بهترین وضعیت و با بالاترین کارآیی ممکن باشد.

۵. نکته‌ی قابل توجه دیگر این است که بعد از هر بار اتمام شست‌وشوی لباس‌ها، درِ ماشین لباسشویی را باز بگذارید؛ حتما چند دقیقه‌ وقت صرف کنید و ماشین لباسشویی‌تان را تمیز و خشک کنید.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در خانه داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…