عصر حاضر، عصر ارتباطات است. دنیای امروز هیچ حدومرزی نمی‌شناسد. مردم از سراسر جهان با یکدیگر درارتباط هستند و این به لطف اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مختلف امکان‌پذیر شده است. البته هر یک از شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر، اینستاگرام و نظایر آنها برای کاربردهای خاصی طراحی شده‌اند. برخی از آنها مانند اینستاگرام، هم کاربردهای شخصی دارند و هم کاربردهای حرفه‌ای. اما در این میان لینکدین، فقط کاربرد حرفه‌ای و شغلی دارد. مخاطبان شما، کارفرمایان و کارمندان هستند و تمام محتواهای به‌اشتراک‌ گذاشته‌شده درباره‌ی کسب‌وکار است. دقیقا به همین دلیل این شبکه‌ی اجتماعی روی عکس پروفایل افراد وسواس به خرج می‌دهد!

وجه مشترک تمام شبکه‌های اجتماعی این است که کاربر باید در آن عضو شود و یک پروفایل (حساب کاربری) داشته باشد. برخلاف تمام شبکه‌های اجتماعی، لینکدین قوانین سفت و سختی برای عکس پروفایل دارد و اگر عکسی انتخاب کنید که متعلق‌به شما نباشد، لینکدین آن را رد خواهد کرد. لینکدین دراین‌مورد با کسی شوخی ندارد. اگر سه بار عکس پروفایل را رد کند، دیگر اجازه‌ی آپلود عکس را نخواهد داد. پس مراقب باشید. در این مطلب، با ۸ نوع عکس پروفایل که لینکدین آنها را قبول نمی‌کند، آشنا می‌شوید.

عکس پروفایل نامناسب برای لینکدین

۱. عکس سلفی در آینه

عکس پروفایل - سلفی در آینه

این نوع عکس را برای فیس‌بوک‌تان کنار بگذارید. عکس‌های سلفی از هر نوعی که باشند، در لینکدین جدی گرفته نمی‌شوند. دیگران نیز چنین عکسی را به‌حساب غیرحرفه‌ای‌بودن شما می‌گذارند، حتی اگر بسیار خوش‌اندام و جذاب باشید.

۲. عکس‌های غیرعادی یا به‌اصطلاح خفن

عکس پروفایل - عکس غیرعادی یا به اصطلاح خفن

این عکس‌ها نه‌فقط برای لینکدین، بلکه برای هیچ شبکه‌ی اجتماعی دیگری مناسب نیستند. بااین‌حال اگر اصرار دارید از آنها استفاده کنید، می‌توانید در هر جایی به‌جز لینکدین این کار را انجام دهید. شاید با این حربه بتوانید در اینستاگرام فالوورهای بیشتری شکار کنید، اما در لینکدین چنین چیزی کاملا به‌ضرر شماست. یک کارفرما در لینکدین می‌خواهد با خودِ حقیقی شما به‌طور مستقیم ارتباط برقرار کند، نه با یک ستاره‌ی موسیقی راک! اگر می‌خواهید یک حرفه‌ای باشید، از این عکس‌ها استفاده نکنید.

۳. عکس‌های اخمو و جدی

عکس پروفایل - عکس اخمو و جدی

کمی فکر کنید. خودتان به‌عنوان یک حرفه‌ای حاضرید با صاحب این عکس که بسیار اخمو و جدی است، ارتباط برقرار کنید؟ لبخند نوعی مزیت رقابتی است. سعی کنید به‌جای یک عکس عبوس یا ماتم‌زده، یک عکس شاد بگذارید. (البته نه آن‌قدر شاد که انگار همین الان بلیط بخت‌آزمایی را برنده شده‌اید!) لبخندی زیبا و آرام که در آن دندان‌هایتان پیدا باشد کافی است. این سبب می‌شود دیگران جذب چهره‌ی اطمینان‌بخش‌تان شوند. کارفرمایان، سرمایه‌گذاران و حتی شرکای تجاری با دیدن چنین عکسی بیشتر تمایل پیدا می‌کنند که به شما فرصت بدهند. از مزایای داشتن لبخند زیبا استفاده کنید. زیرا نوعی جادو در لبخند وجود دارد و این از نظر علمی کاملا ثابت شده است!

۴. عکس‌های تار و محوشده

عکس پروفایل - عکس تار و محو شده

اگر عکس‌تان کمی تار شده است، می‌توانید از ابزار شارپ (تیزکردن) در فتوشاپ استفاده کنید. اما اگر بیش‌ازحد تاریک است یا لرزش و تکان سبب تاری آن شده است، از عکس دیگری استفاده کنید. شاید این موارد پیش‌پاافتاده به‌نظر برسد، اما درواقع بسیار مهم و اساسی هستند.

۵. عکس تمام‌قد

عکس پروفایل - عکس تمام قد

از عکس‌های تمام‌قد برای پروفایل لینکدین استفاده نکنید. بسیاری از افراد معمولا این اشتباه را مرتکب می‌شوند. عکس‌های نیمه‌نشسته، نیمه‌درازکشیده، با تی‌شرت گشاد و شلوار ساق روی یک جاده‌ی آسفالت ترک‌خورده، یا فیگورهای شبیه نینجا اصلا مناسب پروفایل لینکدین نیستند. استفاده از عکس‌های تمام‌قد برای لینکدین کاملا غیرحرفه‌ای است.

۶. عکس حیوانات خانگی

عکس پروفایل - عکس حیوانات خانگی

یک قانون ساده می‌گوید: لطفا اگر دام‌پزشک نیستید، عکس حیوان خانگی‌تان را به‌عنوان عکس پروفایل قرار ندهید. حتی زیباترین و بهترین حیوانات خانگی هم به‌درد عکس پروفایل نمی‌خورند. فقط عکس خودتان را به‌عنوان پروفایل قرار دهید. حداقل در لینکدین از عکس گربه‌ی نازنین‌تان برای پروفایل استفاده نکنید.

۷. عکس‌هایی از اجزای صورت

عکس پروفایل - عکس اجزای صورت

آیا تاکنون پروفایل‌هایی را دیده‌اید که عکس آنها فقط چشم، گوش یا بخشی از صورت و اعضای دیگر بدن است؟ چنین عکسی را در پروفایل لینکدین قرار ندهید. شما یک شخصیت هستید. می‌توانید هر تصویر دلخواهی را به‌عنوان عکس پروفایل انتخاب کنید، اما بهتر است این عکس چهره‌تان را به‌طور کامل و بدون نقص نشان دهد.

۸. تصویر پیش‌فرض

عکس پروفایل - عکس پیش‌فرض

بسیاری از افراد از تصویر پیش‌فرض شبکه‌های اجتماعی برای پروفایل‌شان استفاده می‌کنند. این افراد معمولا به‌دلیل نداشتن اعتماد به نفس یا دلایل دیگر این کار را می‌کنند. اگر شما نیز از عکس پیش‌فرض برای پروفایل استفاده می‌کنید، در لینکدین این کار را نکنید. این محیط کاملا حرفه‌ای است و اگر عکس نداشته باشید، بسیاری از مشتریان بالقوه را ازدست خواهید داد. به‌یاد داشته باشید، یک عکس عالی می‌تواند احتمال کلیک روی پروفایل‌تان را ۷ برابر کند.

نمونه‌ی یک عکس حرفه‌ای برای پروفایل

عکس پروفایل - یک عکس حرفه‌ای

مطمئن باشید یکی از نکاتی که برای داشتن پروفایل حرفه ای در لینکدین باید رعایت کنید، همین عکس پروفایل است. حال تصمیم‌تان چیست؟ آیا می‌خواهید مانند یک حرفه‌ای در لینکدین کار کنید و کارفرمایان، سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب‌وکار را به خودتان جذب کنید؟ یک عکس حرفه‌ای برای پروفایل‌تان در لینکدین قرار دهید.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در موفقیت شغلی و تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…