تغییر سبک زندگی لاغری,TS-148246277-apple-scale600x450

در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که با کمک آن می‌توانید فرآیند کاهش وزن را با سرعت بیشتری دنبال کنید.

آسان ترین روش‌ها برای افزایش سرعت کاهش وزن:

اگر هدف شما کاهش وزن و انجام تمرینات ورزشی بیشتر است، بهتر است رژیم های غذایی سخت و دوی ماراتن را به طور کلی فراموش کنید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که پیاده روی بهترین روش برای به دست آوردن نتایج ماندگار است. مطالعه ای که در مجله Annals of Behavioral Medicine منتشر شده است نشان می‌دهد شرکت کنندگانی که تغییرات کوچک اما دائمی در انتخاب غذایی خود و سایر فعالیت‌های فیزیکی انجام داده اند بیشتر از سایر افراد وزن کم می کنند. هنگامی که در یک زمان واحد بر روی تغییرات کوچک تمرکز می‌کنید می‌توانید عادت‌های سالمی را در زندگی خود ایجاد کنید. در ادامه ۱۵ تغییر کوچکی را بیان خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند وزن خود را با سرعت بیشتری کم کنید.

  1. یک خودکار بردارید:

تغییر سبک زندگی لاغری,comp-298909-journal600x450

اینکه بخواهید بدون فکر کردن تنقلاتی همچون چیپس و پفک را بخورید چیزی جز اضافه وزن نخواهید داشت. یک قلم و کاغذ بردارید و هر چیزی که می‌خورید را یادداشت کنید. سعی کنید اندازه وعده‌های غذایی که مصرف می‌کنید را کنترل نمایید. در چنین شرایطی متوجه خواهید شد که چقدر سریع وزن کم کرده اید. نوشتن گزارش مواد غذایی به شما کمک می‌کند کالری های اضافی را به دو شیوه تحت کنترل خود داشته باشید: ترکیبی از بررسی های مختلف را خواهید داشت و آگاهی خواهید داشت که به شما نشان می‌دهد چه چیزی مصرف کرده اید. در مطالعه ای که اخیرا انجام شده است افرادی که مصرف مواد غذایی خود را نوشته بودند دو برابر بیشتر از سایر افراد وزن کم کردند. زمانی که این تمرین با رژیم غذایی و تمرینات ورزشی مناسب ترکیب می‌شود می‌تواند کاهش ۱۳ پوندی در عرض ۶ ماه را به همراه داشته باشد.

  1. سعی کنید به تبلیغات تلویزیونی توجهی نداشته باشید:

تغییر سبک زندگی لاغری,23987_large_ss-tv-remote

فرض کنید در حال تماشای فیلم تلویزیونی مورد علاقه خود هستید. در این میان تبلیغات تلویزیونی آغاز می‌شود و در آن تنقلات مختلفی به نمایش در می آید. در چنین شرایطی هوس می‌کنید به بیرون از منزل بروید و یکی از این تنقلات را بخرید. به همین خاطر سعی کنید تبلیغات تلویزیونی را نگاه نکنید. همچنین زمانی که به مدت طولانی می‌نشینید امکان اضافه وزن بیشتر می‌شود. حتی استراحت دو دقیقه ای در میان تماشای فیلم تلویزیونی می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. زمانی که تبلیغات تلویزیونی پخش می‌شود از جای خود برخیزید و کمی پیاده روی کنید. این کار می‌تواند ۲۷۰ کالری اضافی را در روز بسوزاند.

  1. مصرف غذاهای پر چرب را محدود کنید:

تغییر سبک زندگی لاغری,comp-3026106-donuts600x450

غذاهای پرچرب و پرکالری که مورد علاقه شماست را برچسب بزنید و سعی کنید مصرف آن را محدود نمایید. اگر شش روز در هفته از این غذاها استفاده می کنید سعی کنید مصرف آن را به پنج بار در هفته کاهش دهید. هر هفته یک وعده از آن را کم کنید تا به یک یا دو بار در هفته برسید.هر بار که اینکار را انجام می‌دهید غذاهای سالمی همچون هویج،بروکلی تفت داده شده ، پرتغال و سایر سبزیجات و میوه‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  1. در یک خبرنامه الکترونیکی عضو شوید:

تغییر سبک زندگی لاغری,e-mail-signup

یکی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به صورت هفتگی ایمیلی را در مورد رژیم غذایی و تناسب اندام دریافت می‌کنند به تدریج سطح فعالیت ورزشی خود را افزایش می‌دهند و تلاش می کنند از غذاهای سالمی همچون سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنند.

  1. به مدت ۵ دقیقه یا بیشتر پیاده روی کنید:

تغییر سبک زندگی لاغری,comp-1647238-walk5minmore600x450

بر اساس مطالعات انجام شده، افزایش سطح فعالیت‌های روزانه با کمی پیاده روی می تواند به کاهش وزن سریع‌تر منجر شود.باید هدف شما افزایش تدریجی مدت زمان پیاده روی به ۳۰ دقیقه در روز باشد. در چنین شرایطی می‌توانید روزانه ۱۲۰ کالری اضافی را بسوزانید.

مقاله مرتبط: کاهش وزن با پیاده روی روزانه
  1. آموزش‌های قدرتی کوچکی را به برنامه خود اضافه کنید:

تغییر سبک زندگی لاغری,comp-3436687-chairdips600x450

تمرینات وزن بدن همچون اسکوات و شنا می‌تواند ساده ترین روش برای ایجاد عضلات باشد.همین امر به شما کمک می‌کند با سرعت بیشتری وزن کم کنید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد این کار به اندازه رفتن به باشگاه مفید خواهد بود. عضلات شما تفاوت بین تمریناتی که در برابر مقاومت خود بدن انجام می‌شود و مقاومتی در برابر تجهیزات ورزشی وجود دارد را متوجه نخواهد شد. قانونی که در مورد این تمرینات وجود دارد این است که هر تمرین ورزشی باید بتواند عضلات شما را در عرض ۶۰ الی ۹۰ ثانیه خسته کند. برای اینکه بتوانید کالری بیشتری بسوزانید، بهتر است یک لوله مقاوم به حرکات خود اضافه کنید.

  1. از پله‌ها بالا بروید:

تغییر سبک زندگی لاغری,comp-1939720-stairs600x450

نمی‌دانید بین بالا رفتن یا دوچرخه سواری کدام یک را انتخاب کنید؟ بهتر است روزانه دو الی سه دقیقه از پله‌ها بالا بروید. اینکار می‌تواند سالانه یک الی دو پوند از وزن شما را کم کند. اینکار تنها برای کاهش وزن مفید نیست، مردانی که بیش از ۷۰ پله را در عرض هفته بالا می‌روند ۱۸ درصد نرخ مرگ و میر کمتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت.

  1. یک قدم سنج به همراه خود داشته باشید:

تغییر سبک زندگی لاغری,comp-505525-pedometer600x450

همانطور که منزل را بدون داشتن تفلن همراه ترک نمی‌کنید باید قدم سنج را نیز همیشه به همراه خود داشته باشید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که از قدم سنج استفاده می‌کنند حدود ۲۰۰۰ قدم بیشتری در روز طی خواهند کرد. در طول سال همین مقدار باعث می‌شود ۱۰ پوند بیشتر وزن کم کنید.

  1. سعی کنید بیشتر در منزل غذا بخورید یا از غذاهای خانگی استفاده کنید:

تغییر سبک زندگی لاغری,comp-582308-lunchbag600x450

زمانی که از رستوران غذا می خرید باید بدانید که کالری بیشتری وارد بدن خواهید کرد. مثلا یک مرغ سوخاری بیش از ۶۱۰ کالری وارد بدن می‌کند و بیش از ۴۰ درصد آن از چربی است. شما می‌توانید وعده‌های غذایی خود را با مواد سالم‌تر در منزل تهیه کنید. همین کار باعث می‌شود بیش از ۴۰۰ کالری کمتر مصرف کنید و وزن بیشتری کم نمایید. زمانی که خودتان غذا می‌پزید و آن را میل می‌کنید نه تنها بر روی کیفت و انداز وعده غذایی کنترل خواهید داشت بلکه مقدار قند، نمک و چربی را کاهش می‌دهید. این موضوع در غذاهای رستورانی به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود.

  1. از قانون یک کیلومتر تبعیت کنید:

تغییر سبک زندگی لاغری,2014-04-25-Walking_JR_604

آمریکایی‌ها از خودروهای خود برای بیشتر سفرهایشان استفاده می‌کنند. این در حالیست که یک ساعت رانندگی بیشتر، با افزایش ۶ درصدی در چاقی مرتبط است. به جای اینکار بهتر است از قانونی تبعیت کنید که معرفی می‌کنیم. اگر محل کار شما تنها یک کیلومتر از شما فاصله دارد بهتر است به جای خودرو پیاده روی کنید.

نوشته تغییر سبک زندگی برای لاغری اولین بار در مجله سلامت پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…