سیب یک میوه مفید با خواص باور نکردنی در جهت سلامت قلب، کاهش کلسترول، پیشگیری از ابتلا به دیابت و سرطان و کاهش وزن و لاغری می باشد. ما در ادامه این مقاله از خواص سیب برای لاغری و رژیم های لاغری سیب نوشته ایم. همراهمان باشید.

از خواص سیب برای لاغری چه می دانید؟

معرفی غذاهایی که می توان با سیب تهیه کرد

سیب به علت کالری کم، فیبر فراوان و سرشار از آب بودن یک هم یار مناسب برای لاغری می باشد. وجود پکتین در سیب موجب خاصیت لاغر کنندگی این میوه می باشد. این فیبر حلال سبب سیری در شخص می گردد. همچنین فیبر پکتین در هنگام گوارش غذا جذب چربی ها و قندها و تجمع چربی را کاهش می دهد و باعث دفع بهتر می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، پوست سیب حاوی فیبر بیشتری است و بهتر است که سیب را با پوست میل شود و صرف این میوه باید قبل از وعده های غذایی مخصوصا در عصر و شب صورت بگیرد.

از خواص سیب برای لاغری چه می دانید؟

فیبر پکتین در بدن چربی ها را محبوس می کند و آنها را با مدفوع دفع می گرداند. سیب یک میوه اصلی برای حفظ سلامت محسوب می شود و طبق گفته کارشناسان افرادی که پانزده دقیقه  قبل از صرف غذا سیب می خورند تقریبا ۱۹۰ کالری کمتر دریافت می کنند. خوردن سه عدد سیب در روز یک رابطه تنگاتنگ با کاهش وزن و لاغری دارد. سیب میزان گلوکز دریافتی را کم می کند و به بدن در مبارزه با چاقی ناخواسته کمک می نماید.

با خوردن سیب لاغر شوید

خوردنی هایی که می توان در آنها سیب به کار برد:

در این قسمت به تهیه برخی اقلام غذایی اشاره می کنیم که می توان در طرز تهیه آنها از میوه سیب استفاده و از خواص سیب برای لاغری بهره مند شد:

  • سیب را تکه تکه ببرید و در جو دو سر خود که در صبحانه مصرف می کنید اضافه نمایید، این ترکیب خامه مانند یک غذای کامل به حساب می آید.
  • سیب را ببرید و در قالب یک افزودنی شیرین به سالاد خود اضافه کنید و میل بفرمایید.دانستنی های مفید خواص سیب برای لاغری و رژیم های لاغری سیب
  • طبخ سیب به همراه مرغ یک طعم فوق العاده و بی نظیر است. شما می توانید برای کاهش حجم خود، سینه مرغ را به همراه یک عدد سیب طبخ کنید و بخورید.
  • یک قوطی سودای بدون کالری را روی یک عدد سیب بریزید و رویش را با دارچین بپوشانید، آنوقت به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید در فر با دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد پخته شود و بعد میل نمایید.سیب میوه ای مفید برای کاهش وزن

رژیم های لاغری سیب:

برای بهره مندی از خواص سیب برای لاغری همراه مجله آرگا رژیم های لاغری سیب را امتحان کنید و نتیجه بگیرید و از تاثیر آن شگفت زده شوید:

رژیم لاغری هر روزه سیب

  • رژیم روزانه سه عدد سیب تامی فلین:

رکن اصلی و اساسی این رژیم خوردن یک عدد سیب پانزده دقیقه قبل از هر وعده غذایی می باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در این رژیم توصیه شده است که به جای سه وعده غذایی مفصل، شش وعده غذایی سبک که پروتئین خالص باشد، مصرف کنید و از خوردن غذاهای سرخ کردنی و پر کالری بپرهیزید. و علاوه بر اینکه سه وعده سیب می خورید در وعد های بعدی نیز از سایر میوه های مفید و سبزیجات سبز استفاده کنید. استفاده از میوه ها، لبنیات کم چرب، گوشت ها و سبزیجات از مهمترین مواد این رژیم به شمار می آیند.

خواص بی نظیر سیب در لاغری

  • رژیم سه روزه سیب:

این رژیم لاغری سیب نیز تقریبا همانند رژیم لاغری تامی فلین می باشد با یک تفاوت بزرگ که این رژیم برای کوتاه مدت است و نباید دوره آن را طولانی نمود. از این رژیم فقط برای سه روز می شود استفاده کرد و مطمئنا شما در این مدت نزدیک به سه کیلوگرم وزن کم می کنید. در نظر داشته باشید که در این رژیم برای بهره مندی از خواص سیب برای لاغری از این میوه به عنوان یک وعده غذایی اصلی استفاده می شود.

رژیم لاغری سیب

در صبحانه باید یک تکه نان+یک قاشق مرباخوری پنیر+سه برش سیب بخورید. برای ناهار باید یک سالاد در نظر بگیرید که در آن ۱۵۰ گرم ماهی سالمون+یک عدد سیب+یک عدد پرتقال+پنج ساقه کرفس بریزید و برای سس هم یک عدد لیمو ترش را با ۷۵ گرم ماست کم چرب مخلوط کنید و به سالاد خود بیفزایید. برای شام نیز باید دو عدد ساندویچ با نان چاودار بخورید که در یکی حتما سیب و در دیگری حتما خیار  وجود داشته باشد.

خواص سیب برای کاهش وزن و لاغری

در نظر داشته باشید که هر سیبی علاوه بر موارد ذکر شده در خواص سیب، خاصیت های مخصوص به خودش را دارد. و از هیچ رژیم لاغری حتی بی خطرترین آن بدون مشورت با پزشک استفاده نکنید.

The post خواص سیب برای لاغری و کاهش وزن appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…