باقالی پلو با مرغ از انواع غذاهای مجلسی و خوشمزه است و شما می توانید این نوع غذای بی نظیر را در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. طرز تهیه باقالی پلو با مرغ به راحتی امکان پذیر است و بهتر است در پخت این غذای ایرانی فوت و فن هایی را برای پخت بهتر رعایت کنید تا باقالی پلو طعم بی نظیری پیدا کند. 

باقالی پلو با مرغ و باقالی پلو با ماهیچه از انواع غذاهای خوشمزه و بی نظیر برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس و مهمانی های مختلف هستند و بهتر است شما این نوع غذاها را برای مهمانی های مختلف بپزید و پذیرایی باشکوهی را از مهمان هایتان داشته باشید.

تزیین زیبا باقالی پلو

مواد لازم

  • برنج : ۲ پیمانه
  • باقالی : یک پیمانه
  • سیر : ۵ حبه ( ۲ حبه برای پخت برنج و ۳ حبه برای پخت مرغ )
  • نمک برای خیس کردن برنج : به میزان لازم
  • روغن : به مقدار لازم
  • شوید : به مقدار لازم
  • مرغ : به اندازه لازم
  • پیاز متوسط : یک عدد
  • فلفل دلمه ای : نصف ۱ عدد
  • کره : ۲۵ گرم
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • زعفران : به مقدار لازم
  • رب : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ در منزل

برای پخت باقالی پلو با مرغ ابتدا برنج را به همراه مقداری آب به مدت چند ساعت خیس کنید.

خیس کردن برنج در آب

در مرحله بعدی طرز تهیه باقالی پلو با مرغ درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس باقالی ها را درون آب بریزید و به مدت نیم ساعت صبر کنید تا باقالی ها بپزند ( توجه داشته باشید که در طول این مدت باید باقالی ها را تست کنید زیرا زمان پخت باقالی ها با یکدیگر متفاوت است ) بعد از پخت باقالی ها برنج را به آن ها اضافه کنید.

باقالی پلو

بعد از اینکه برنج به مرحله آبکش کردن رسید آن را درون آبکش بریزید.

آبکش کردن باقالی پلو

قابلمه برنج را روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از خشک شدن قابلمه مقداری روغن درون قابلمه بریزید سپس ته دیگ مورد نظر خود را در کف قابلمه قرار دهید.

ریختن باقالی پلو آبکش شده در قابلمه

مقداری از مخلوط برنج و باقالی را روی سیب زمینی ها بریزید و در لا به لای برنج مقداری شوید و سیر خلال شده بریزید.

دستور پخت مرحله به مرحله باقالی پلو با مرغ در خانه

توجه داشته باشید که سیر باعث از بین رفتن بوی باقالی می شود و استفاده از آن در پخت برنج اختیاری است سپس لایه ای دیگر از مخلوط باقالی و برنج را روی لایه شوید و سیر خلال شده بریزید و تا تمام شدن مخلوط برنج و باقالی این روش را ادامه دهید. در صورت تمایل می توانید برای خوش طعم شدن برنج مقداری زعفران آب کرده و کره روی برنج بریزید سپس دمکنی را روی قابلمه قرار دهید و اجازه دهید تا باقالی پلو دم بکشد.

روش پخت باقالی پلو
در این مرحله از دستور پخت باقالی پلو با مرغ باید مرغ را بپزید. برای پخت مرغ ابتدا پیاز و فلفل دلمه ای و سیر را خرد کنید سپس همه این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و درون قابلمه ای مناسب مقداری کره بریزید سپس ۱/۲ از مخلوط سیر و پیاز و فلفل دلمه ای را درون قابلمه بریزید وسپس ۱/۲ از تکه های مرغ را هم درون قابلمه قرار دهید و روی تکه های مرغ دوباره مخلوط پیاز بریزید و باقی مانده ها تکه های مرغ را درون قابلمه قرار دهید و روی آن ها نمک و فلفل سیاه بریزید و درب قابلمه را ببندید و شعله گاز را روی حرارت کم قرار دهید تا مرغ آب بیندازد و به خوبی پخته شود.
بعد از ۳۰ دقیقه از آب انداختن مرغ یک پیاز کوچک را خرد کنید و در مقداری کره و یا روغن سرخ کنید سپس رب را به پیاز اضافه کنید و آن را تفت دهید و زعفران را به رب تفت داده شده بیفزایید سپس یک لیوان به آب جوش به سس اضافه کنید و بعد از اینکه سس ۱ تا ۲ جوش زد آن را به مرغ اضاغه کنید.

طرز تهیه مرغ باقالی پلو
در مرحله آخر طرز تهیه باقالی پلو با مرغ بعد از اینکه برنج دم کشید شعله گاز را خاموش کنید و مرغ پخته شده را هم از روی گاز بردارید و غذا را به سلیقه خود درون ظرف مناسبی برای سرو بکشید.
می توانید مرغ و باقالی پلو را در ظرف های جداگانه ای بکشید برای سرو سر سفره بیاورید همچنین می توانید درون دیس مناسبی یک لایه باقالی پلو و یک لایه مرغ و دوباره یک لایه دیگر باقالی پلو بریزید سپس روی برنج را با زعفران تزیین کنید و سس مرغ را هم درون ظرفی مناسب بریزید و سر سفره بیاورید همچنین می توانید برای تزیین کردن باقالی پلو از روش های تزیین باقالی پلو استفاده کنید.

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

فوت و فن های طلایی برای پخت بهتر باقالی پلو با مرغ

  1. برای تهیه باقالی پلو با مرغ از باقالی هایی استفاده کنید که دارای پوست سبز رنگ هستند و به مدت طولانی نیز در فریزر نگهداری نشده اند.
  2. اگر از باقالی خشک در طرز تهیه باقالی پلو با مرغ استفاده می کنید بهتر است باقالی را به مدت طولانی تری در آب بپزید تا سفتی آن از بین برود.
  3. بهتر است برای پخت باقالی پلو نصف مقدار برنج از باقالی استفاده کنید.
  4. در هنگام جوشیدن باقالی در آب کفی روی آب را می گیرد که بهتر است کف را از روی آب بردارید تا از تیره شدن رنگ باقالی پلو جلوگیری شود.
  5. بهتر است از شوید تازه در طرز پخت باقالی پلو با  گوشت مرغ استفاده کنید.
  6. می توانید برای طعم و عطر باقالی پلو در هنگام دم کشیدن آن یک شاخه سیر تازه درون باقالی پلو قرار دهید.

طرز تهیه باقالی پلو در خانه

در این مطلب با طرز تهیه باقالی پلو با مرغ و فوت و فن های طلایی برای پخت بهتر باقالی پلو آشنا شدید که امیدواریم با کمک این نکات طلایی بتوانید این غذای ایرانی بی نظیر را به راحتی در منزل بپزید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع پلو کلیک کنید.

The post  طرز تهیه باقالی پلو با مرغ و نکات طلایی برای طعم بی نظیر appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در غذای ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…