یکی از آزار دهنده ترین ضایعه های پوستی جوش های صورت هستند که در روی پوست ظهور پیدا می کنند و تا موقعی که برسند و سرباز کنند و بعد از التیام زخم آنها تا مدتی جایشان روی صورت باقی می ماند. ما در ادامه این مطلب از درمان سریع جوش صورت نوشته ایم تا دیگر نگران این مسئله نباشید.

۲۰ راه درمان سریع جوش صورت در منزل با روش های گیاهی:

اگر قرار است به یک مهمانی بروید یا یک قرار مهم کاری دارید و یا کلا این جوش پیدا شده بر روی پوست صورتتان اذیت کننده است، با ما در ادامه این بحث روش های درمان سریع جوش صورت را به طور گیاهی و مطمئن امتحان کنید:

  1. وقتی تازه جوش دارد پیدایش می شود  هنوز به التهاب نرسیده است، فورا یک تکه یخ رویش بگذارید تا غدد چربی را تشویق کند که میکروب و چربی های اضافه را بیرون بریزید.
  2. یک راه دیگر درمان سریع جوش صورت استفاده از عسل است. برای درمان جوش صورت با عسل یک تکه پنبه را درون عسل قرار دهید و از خواص عسل به عنوان یک ضد آکنه استفاده بفرمایید. بگذارید عسل سی دقیقه روی صورت شما بنشیند و بعد آن را بشویید.
  3. آبلیمو یک ماده موثر  و درمانگر دیگر در از بین بردن جوش صورت می باشد. قبل از خواب با یک گوش پاک کن جای جوش را به آبلیمو آغشته کنید.
  4. و اما یک درمان سریع جوش صورت قبل از اینکه جوش به طور کامل پیدا شود و روی پوست بنشیند، استفاده خمیر دندان بر روی همان قسمت قبل از خواب شبانه می باشد. صبح که بیدار شدید صورتتان را با آب سرد آبکشی نمایید.
  5. برای خلاصی از شر جوش های صورت در یک ظرف مقداری آب داغ بریزید و پوست خود را با آن بخور دهید.20 روش موثر در درمان و رفع فوری جوش صورت
  6. از روغن درخت چای هم به عنوان یک درمانگر جوش صورت استفاده می شود. با استفاده از یک گوش پاک کن و یا پنبه آغشته شده به روغن درخت چای موضع جوش را چرب کنید و یا برای اثر بخشی بهتر این روغن را با ژل آلوئه ورا ترکیب کرده و به مدت بیست دقیقه روی همان قسمت بگذارید و سپس آبکشی کنید.
  7. از گذشته تا به امروز از خواص سیر برای پاکسازی پوست استفاده می کردند. یک حبه سیر رابه دو قسمت تقسیم کنید و به مدت پنج دقیقه روی جوش صورت خود بگذارید و بعد بشویید. در طول روز می توانید چندین بار این عمل را انجام دهید.
  8. جوش شیرین را با آب و آبلیمو مخلوط کنید تا خمیری شکل شود، سپس صورت خود را بشویید و وقتی هنوز کمی نم دار و مرطوب است این خمیر را بر روی محلی که جوش قرار دارد بگذارید و اجازه دهید تا خیر روی پوست شما خشک شود و بعد پوست صورت خود را با آب گرم آبکشی بفرمایید.
  9. برای درمان سریع جوش صورت از خواص خیار هم می شود کمک گرفت به این شکل که یک خیار را خرد کنید و رویش آب بریزید و اجازه دهید که یک ساعت بماند و آب حاصله از این ترکیب را برای شستشوی صورت انتخاب بفرمایید.راه های درمان گیاهی جوش صورت
  10. صورتان را با آب بشویید و خشک کنید و یک استکان سرکه را با سه استکان آب مخلوط کنید و به وسیله یک پنبه نقاطی از صورت را که جوش و آکنه دارند با آن ضد عفونی کنید و یک تایم ده دقیقه ای برایش در نظر بگیرید و سپس صورتتان را بشویید و برای بهتر نتیجه گرفتن می توانید چندین مرحله در روز این عمل را انجام دهید.
  11. یک راه درمانی بسیار ساده برای درمان سریع جوش صورت استفاده از ترکیب ماست و آبلیمو می باشد که باید یک ربع یا پانزده دقیقه روی پوست بماند و بعد شسته شود.
  12. راه دیگر برای از بین بردن جوش صورت استفاده از یک سهم آسپرین در سه سهم آب می باشد. اجازه دهید تا این مخلوط کمی خمیری شکل شود و بعد بر روی نقاط حامل جوش بگذاریدش، بعد از خشک شدن روی پوست این خمیر خودش می ریزد و شما می توانید صورتتان را بشویید.20 راه درمانی معجزه گر برای رفع فوری جوش و جای جوش بر روی پوست صورت
  13. صورتتان و قسمت هایی که مخصوصا حاوی جوش هستند را به ژل آلوئه ورا آغشته کنید و بعد از گذشت یک ربع ساعت پوست خود را با آب گرم بشویید.
  14. قب از اینکه به رختخواب بروید و بخوابید صورت خود را با روغن زیتون به خوبی ماساژ دهید و بعد یک حوله را که درون آب گرم گذاشته اید روی صورتتان بگذارید تا بخار آن را حس کنید و بعد پوست خود را آبکشی کنید و بخوابید.
  15. با آب و زردچوبه خمیر درست کنید و روی جوش ها بزنید و اجازه دهید که یک شب بماند و صبح آن را بشویید.
  16. چای سبز دم کنید و بعد از خنک شدن آن پوست صورت خود را با آن چای بشویید و از خواص چای سبز بهره مند شوید.راه های موثر درمان سریع جوش صورت
  17. از دم کرده گیاه اکیناسه از گذشته تا به امروز برای درمان سریع جوش صورت استفاده می شده به این صورت که یک پنبه را به این دم کرده آغشته می کنید و بر روی صورت خود می کشید و بعد از مدتی می شویید.
  18. دم کرده گیاه بابونه نیز برای این کار مورد استفاده می باشد. به شکلی که سه قاشق از این گیاه را با یک استکان آب به مدت پانزده دقیقه بجوشانید و بعداز خنک شدن آن را صاف کنید و استفاده بفرمایید.راه و روش درمان سریع جوش صورت
  19. از گیاه هاماملیس که یک درمانگر موثر در این زمینه می باشد می توان با آغشته کردن یک پنبه در عرق آن و تکرار این عمل در صبح و شب به بهبود و درمان جای جوش ها پرداخت.
  20. با استفاده از نمک دریای و آب جوشیده یک خمیر درست کنید و بر روی صورت خود بگذارید تا از شر جوش ها و جای آنها خلاص شوید.برای خلاصی از جوش و جای جوش های صورت این 20 درمان گیاهی و طبیعی را امتحان کنید

گرچه تمام این مواد طبیعی و گیاهی و بی ضرر هستند اما در صورتی که به هر کدام حساسیت دارید با احتیاط  و مشورت از این درمانگر ها استفاده بفرمایید.

The post درمان سریع جوش صورت با روش های گیاهی appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…