ترشی انار از انواع ترشی های خوشمزه است که می توانید در فصل پاییز این ترشی را در منزل تهیه کنید. در طرز تهیه ترشی انار برای خوشرنگ و خوش طعم شدن ترشی می توانید از لبو و سیب نیز استفاده کنید. 

ترشی آلبالو، ترشی انار و ترشی لبو از انواع ترشی های خوشرنگ و خوش طعمی هستند که بهتر است کدبانوهای عزیز از تهیه این نوع ترشی ها در منزل غافل نشوند.

ترشی انار خوشمزه و خوش طعم

مواد لازم

  • سیب : سه عدد
  • لبو : ۵ عدد
  • انار : دو عدد
  • سرکه : به مقدار لازم
  • شکر : به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی انار در منزل

برای تهیه ترشی انار ابتدا پوست لبو خام را بکنید سپس لبو را رنده کنید. سرکه را به لبو رنده شده بیفزایید توجه داشته باشید که میزان سرکه باید به اندازه ای باشد که روی لبو را بگیرد. در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی انار مخلوط سرکه و لبو را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط این مواد به دمای جوش برسند و شکلی شبیه به مارمالاد پیدا کنند. سپس پوست سیب را بگیرید و آن را رنده کنید و سیب رنده شده را به مخلوط لبو و سرکه بیفزایید. شکر را به اندازه دلخواه به مخلوط مواد اضافه کنید. توجه داشته باشید که شیرینی این ترشی به ذائقه شما بستگی دارد و برخی از افراد تمایل دارند که این ترشی را به صورت خیلی ترش و یا شیرین تهیه کنند بنابراین بهتر است شکر را به صورت آرام آرام به ترشی اضافه کنید و بعد از اینکه ترشی کمی جوش خورد آن را مزه کنید و در صورت تمایل میزان شکر را افزایش دهید. در مرحله بعدی دستور تهیه ترشی انار قابلمه ترشی را از روی حرارت گاز بردارید سپس انار را دان کنید و بعد از اینکه مخلوط مواد ترشی سرد شد دانه های انار را به صورت خام به ترشی بیفزایید.

طرز تهیه ترشی انار

در این مرحله ترشی آماده است. شما می توانید این ترشی خوشمزه را درون شیشه بریزید و بعد از گذشت چند روز ترشی را میل کنید.

ترشی انار

در این مطلب با طرز درست کردن ترشی انار آشنا شدید که امیدواریم از طعم این ترش خوشمزه نهایت لذت را ببرید این ترشی برای پذیرایی از مهمان ها در مهمانی های عصرانه و نهار مناسب است و این ترشی مزه ملس و متفاوتی دارد بنابراین کمتر کسی پیدا می شود از طعم ترشی انار خوشش نیاید.  در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع ترشی کلیک کنید.

The post طرز تهیه ترشی انار با طعم و مزه بسیار عالی appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در مربا و ترشیجات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…