داشتن بدنی سالم و بدون چربی اضافی باعث افزایش اعتماد به نفس و سلامتی می شود. با داشتن برنامه ورزشی منظم می توانید به وزن مطلوب و ظاهر و اندام دلخواه خود برسید. وقتی صحبت از چربی سوزی و کالری سوزی می شود افراد چاق تمایل بیشتری برای این کار دارند. در این مطلب با ورزش های چربی سوز مفید و جالب در خدمت شما عزیزان می باشیم.

با انجام دادن حرکات و تمرینات ورزشی صحیح و مناسب می توانید به آب کردن چربی های اضافی بدن به خصوص چربی های انباشته شده در شکم و پهلوها کمک نمایید و با این کار به لاغری سریع شکم و دیگر اعضای بدن خود کمک نمایید. انجام ورزش های موثر چربی سوز مناسب یکی از موثرترین راه ها برای دستیابی به وزن ایده آل می باشد که در ادامه چند ورزش چربی سوز را برای شما مخاطبان عزیز قرار داده ایم.

ورزش های مفید چربی سوز

ورزش های چربی سوز و مفید برای لاغری

وجود چربی های نامناسب و بسیار زیاد در بدن به خصوص در اطراف شکم و پهلو موجب ناراحتی فرد و کاهش اعتماد به نفس در او می شود. این افراد می توانند با انجام تمرینات و حرکات شکم و انجام تمرینات و حرکات و ورزش های چربی سوز ، چربی های اضافی موجود در بدن خود را کاهش داده و زیبایی ظاهر و اندام خود را حفظ کنند.

انجام حرکات ورزشی برای لاغری

تمرینات فعال

یکی از بهترین تمرینات چربی سوزی تمرینات فعال است که شامل پیاده روی سریع، دوچرخه سواری و تردمیل می باشد. هنگامی که شما تنها یکی از تمرینات فعال را انجام می دهید هورمون های رشد در بدن شما ترشح می شوند که این هورمون ها چربی های اضافی را سوزانده و باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن می شوند.

تمرینات استقامتی متابولیک

در این روش اگر افراد بخواهند که انرژی بیشتری را صرف سوزاندن چربی های اضافه بدن خود کنند و میزان متابولیک را افزایش دهند باید حرکاتی را انجام دهند که علاوه بر اینکه کل بدن آن ها درگیر شود باید این حرکات را پشت سرهم و با شدت بسیاری انجام دهند.

شنا سوئدی

انجام حرکات شنا علاوه بر خوش فرم نمودن اندام شما موجب کاهش وزن نیز می شود. برای سوزاندن چربی بیشتر باید این حرکت را سخت تر تمرین نمایید. بدین گونه که بدنتان را به سمت بالا ببرید و وزنتان را با یک دست تحت کنترل قرار دهید سپس دست دیگرتان را بیاورید و وزن خود را روی هر دو دست تقسیم نمایید. قبل از ان که این حرکت را تکرار نمایید به حالت اولیه ورزش شنا برگردید.

حرکات ورزشی مفید چربی سوز

طناب زنی

یکی از تمرینات هوازی و سنگین طناب زدن می باشد که به کاهش وزن بدن کمک می کند زیرا متابولیسم بدن را افزایش می دهد و در یک دوره تمرینی انرژی بسیاری را شامل می شود. این حرکت یکی از انواع ورزش های چربی سوز بسیار مفید می باشد.

ورزش های چربی سوز مفید

وزنه برداری

یکی از مهم ترین حرکات ورزشی برای سوزاندن چربی ها بلند کردن وزنه های سنگین می باشد. بلند کردن وزنه ها باعث بالا بردن بافت چربی ماهیچه ها شده و این بافت نیز متابولیسم بدن را بالا می برد. وزنه چه به شکل تک ضرب و چه به صورت دو ضرب باعث سوزاندن چربی می شود. سعی کنید که در انجام وزنه زدن زیاده روی نکنید زیرا به علت سنگین بودن وزنه ها بدن باید فشار زیادی را تحمل کند و موجب بد فرم شدن بدن می شود.

سوزاندن چربی های اضافی بدن

دو درجا

این ورزش چربی سوز در عین حال ساده می تواند بسیار موثر و مفید نیز باشد. هنگامی که درجا می زنید باید پشت خود را صاف نگه داشته و زانوهای خود را تا حد ممکن به سمت بالا بیاورید. برای اینکه بتوانید تعادل خود را حفظ نمایید دست ها را نگه دارید. پس از ۱۵ الی ۳۰ ثانیه قلب شما شروع به تپیدن کرده و ضربان قلب شما بالا می رود.

دویدن

برای اینکه آستانه ترشح لاکتیت را کاهش دهید ابتدا بدن خود را گرم کرده و سپس حرکت ورزشی را آغاز نمایید. سرعت فعالیت ورزشی خود را هر ۲ دقیقه افزایش دهید به گونه ای که نفس کشیدن برایتان سخت و دشوار شود. سپس دویدن را آهسته تر کنید و سرعت را کاهش دهید تا میزان چربی که در طی یک دوره می سوزانید بیشتر شود.

وزنه

حرکت وزنه علاوه بر این که به سفت شدن مناطق شل بدن کمک می کند به دلیل هوازی بودن این حرکت چربی های اضافی بدن نیز سوزانده می شوند. این حرکت ضربان قلب را افزایش داده و چربی ها را سوزانده و به ماهیچه سازی بدن کمک می کند.

انجام تمرینات مفید لاغری

پیاده روی

انجام تمرینات سبک هوازی و ورزش های چربی سوز مفید همچون پیاده روی نیز در کاهش وزن موثر می باشد. پیاده روی طولانی می تواند چربی های اضافی بدن شما را سوزانده و شما را به وزنی ایده آل و مطلوب برساند.

ورزش های چربی سوز مناسب برای لاغری

در این مطلب با ورزش های چربی سوز و مفید برای لاغری آشنا شدید که امیدواریم با انجام این تمرینات مناسب برای سوختن چربی های بدنتان بتوانید زیبایی اندام را به خود هدیه دهید. برای آشنایی با انواع تمرینات ورزشی دیگر به بخش ورزش و سلامتی مراجعه نمایید. موفق باشید.

The post با ورزش های چربی سوز و مفید برای لاغری آشنا شوید appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…