شناسنامه‌ی کتاب

عنوان اصلی کتاب: The Seven Principles for Making Marriage Work: A Practical Guide from the Country’s Foremost Relationship Expert

عنوان کتاب به فارسی: هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

نویسنده: جان ام گاتمن (John Gottman, PhD)

تاریخ انتشار: ۱۹۹۹

درباره‌ی کتاب

«کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی» نتیجه‌ی تمام زندگی کاری دکتر گاتمن است و به بررسی مفاهیم، رفتارها و مهارت‌هایی می‌پردازد که به زوجین کمک می‌کند رابطه‌ای هماهنگ و بلند‌مدت را برای خود رقم بزنند. این کتاب نوشتاری ساده دارد ولی درعین‌حال به مفاهیم عمیقی اشاره می‌کند. اصولی که در این کتاب آمده‌ است، استراتژی‌های جدید و چشمگیری را به زوجین یاد می‌دهند که ازدواج موفق تری داشته باشند. دکتر گاتمن به‌صورت علمی عادت‌های زوجین متأهل را بررسی کرده‌ است. او براساس نتیجه‌ی این تحقیقات، روشی برای اصلاح رفتارهایی ابداع کرده است که تا قبل از این برای هزاران ازدواج ایجاد مشکل می‌کرد. او به زوجین کمک می‌کند روی یکدیگر تمرکز کنند، به لحظات کوتاه روزانه‌ای توجه کنند که همه با هم قلب و روح ازدواج‌شان را به‌وجود می‌آورد. اصولی که در این کتاب آمده‌اند از این قرار هستند:

اصل اول: نقشه‌ی عشق خود را بکشید

اصل دوم: علاقه و تحسین خود را بیشتر کنید

اصل سوم: به یکدیگر پناه ببرید و از هم دور نشوید

اصل چهارم: اجازه دهید همسرتان روی شما تأثیر بگذارد

اصل پنجم: مشکلات قابل‌حل را حل کنید

اصل ششم: از موانع عبورکنید

اصل هفتم: با هم معنای مشترک بسازید

آیا این کتاب برای شماست؟

«کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی» برای کسانی است که ازدواج کرده‌اند و می‌خواهند رابطه‌ی خود را با همسرشان بهبود ببخشند. حتی اگر فکر می‌کنید که در رابطه‌ی زناشویی خود موفق هستید، باز هم این کتاب را بخوانید. رابطه‌ی زناشویی همیشه در معرض شکست قرار دارد و برای سالم و شاداب نگه داشتن آن همیشه باید تلاش کرد. این کتاب به شما می‌آموزد که کدام مشکلات را می‌توانید حل کنید و کدام‌ها را باید به حال خود رها کنید. این کتاب همچنین حاوی تمرین‌ها و بازی‌های فراوانی است که با کمک آنها می‌توانید با همسر خود ارتباط برقرار کنید و او را بهتر بفهمید.

در حاشیه

این کتاب به زبان‌های زیادی از جمله آلمانی، چک، کره‌ای، لهستانی، رومانیایی و همچنین فارسی ترجمه شده است.

کتاب‌های زیادی هستند که با موضوعی مشابه به «کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی» منتشر شده‌اند. ازجمله‌‌ی آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

دکتر جان گاتمن دارای مدارک کارشناسی ارشد روان‌شناسی ریاضیات و روان‌شناسی بالینی و همچنین دکترای روان‌شناسی بالینی است. او از سال ۱۹۵۹ استاد دانشگاه بوده است و بیش از ۴۰ سال است که تحقیقاتی را در زمینه‌ی ازدواج و پیش‌بینی ثبات و احتمال طلاق انجام داده‌است. او در سال ۲۰۰۲ جایزه‌ی روان‌شناس برجسته را در ایالت واشنگتون دریافت کرد و مجله‌ی روان‌شناسی از او به‌عنوان یکی از ۱۰ روان‌شناس تأثیرگذار ربع قرن گذشته یاد می‌کند. او ۱۹۰ مقاله‌ی آکادمیک نوشته است و به همراه همسرش ۴۰ عنوان کتاب در رابطه با روان‌شناسی و ازدواج تألیف کرده است. او در سیاتل یک مطب خصوصی دارد و در قالب جلسات هفتگی یا فشرده به زوج‌ها مشاوره می‌دهد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سبک زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…