ثروت واقعی یعنی داشتن چیزهایی که در آرزوی آنها هستید که درنهایت با کار سخت و تلاش به‌دست می‌آید. اما فنگ شویی ثروت می‌تواند به شما کمک کند پول بیشتری ذخیره کنید و مقدار آن را در زندگی‌تان افزایش دهید. فنگ شویی ثروت به شما کمک می‌کند فضایی ایجاد کنید که با قراردادن آگاهانه اشیا در مکان‌های مشخص منجر به جذب ثروت شود. اما به‌یاد داشته باشید که محیط به‌تنهایی نمی‌تواند موفقیت و کامیابی را تضمین کند و نمی‌تواند جایگزین تلاش برای رسیدن اهداف تان شود.

توجه داشته باشید که شما می‌توانید از فنگ‌ شویی برای ایجاد فضای بیشتر در خانه و ذهن‌تان استفاده کنید و برای خود موفقیت و ثروت بیشتری به‌ارمغان بیاورید. دراینجا توصیه‌های ساده‌ای در استفاده از فنگ شویی ثروت بیان می‌شود که می‌تواند پول و ثروت را به خانه‌ی شما جذب کند.

۱. در ورودی خانه را به‌گونه‌ای درست کنید که پول جذب کند

فنگ شویی ثروت - درب ورودی خانه

در ورودی میزان انرژی را که در تمام خانه‌ی شما جریان پیدا می‌کند، معین می‌کند. درنتیجه در ورودی خانه‌تان را تمیز و با طراوت نگه دارید و در مقابل آن گل‌های زیبا بکارید. ایده‌ی این کار این است که جریان انرژی از در ورودی خانه‌تان به‌سهولت انجام شود، چیزی شبیه به جریان آب.

در ورودی باید محکم و بزرگ باشد و بدون اینکه صدایی بدهد، کاملا باز شود. در باید با کل خانه متناسب باشد. اگر خانه‌ی بزرگ‌تری دارید، در ورودی‌تان نیز باید بزرگ‌تر باشد. محوطه‌ی ورودی خانه‌تان باید زیبا باشد و به‌خوبی رنگ‌آمیزی شده باشد. پادری باید درخشان و نو باشد. سطل‌های زباله، گلدان‌های شکسته‌ی قدیمی و چیزهای دیگری را که مانع جریان انرژی از درب ورودی می‌شود، از سر راه بردارید.

۲. محوطه‌ی فنگ‌ شویی خانه را برای جذب پول مشخص کنید

سنت‌های مختلف فنگ‌ شویی، بخش‌هایی از خانه را به‌عنوان منطقه‌ی ثروت معرفی می‌کنند. یکی از این مکان‌ها جنوبی‌ترین بخش خانه‌ یا اتاق‌تان است و اگر اتاق شما درمقابل در ورودی خانه قرار دارد، کنج سمت چپ اتاق مکان مناسبی است.

۳. کنج ثروت را تمیز نگه‌داری دارید

شلوغی و کثیفی می‌تواند بر همه‌ی حوزه‌های زندگی شما تأثیر بگذارد و نه‌تنها مانع جذب انرژی می‌شود، بلکه نمی‌تواند انرژی ثروت را نیز در خود نگه دارد. همه‌ی اقلام غیرضروری را که باعث شلوغی کنج ثروت می‌شود، جمع‌آوری کنید. این موارد می‌تواند شامل گیاه‌های خشک‌شده، سطل‌های زباله و همه‌ی چیزهایی باشد که شما را یاد افراد، مکان‌ها و چیزهایی می‌اندازند که ترجیح می‌دهید به آنها فکر نکنید. همچنین مراقب همه‌ی چیزهایی باشید که پول را به شکلی منفی نشان می‌دهند، مانند قبض‌های پرداخت نشده، بازپرداخت وام‌ها و رسید چیزهایی که از خرید آنها پشیمان شده‌اید.

یخچال، کمد‌ها، کشو‌های لباس و سطح لوازم خانه را تمیز نگه دارید. همه‌ی چیزهایی را که مدت‌هاست از آنها استفاده نکرده‌اید، دور بریزید. اقلام خراب و قدیمی را در صورت نیاز تعمیر کنید. یک شیر شکسته و خراب می‌تواند باعث از دست‌دادن ثروت باشد. هنگامی‌که این مکان‌ها را تمیز می‌کنید، از پارچه و چوب گرد‌گیری استفاده کنید.

۴. از نماد‌های ثروت استفاده کنید

فنگ شویی ثروت - نماد ثروت

از نمادهای ثروت فنگ‌ شویی استفاده کنید که شما را به یاد ثروت و فراوانی می‌اندازد. پول‌های خردتان را در این جام شیشه‌ای در ناحیه‌ی ثروت‌تان ذخیره کنید تا تصویری از فراوانی و ثروت نمایش داده شود. همچنین پول‌های درون جام را خارج نکنید و مطمئن شوید مداوم به آنها پول اضافه می‌کنید. بگذارید این جام شیشه‌ای تبدیل به نمادی شود که نشان می‌دهد شما به‌دنبال افزایش پول‌تان هستید.

در کنج ثروت‌تان از نمادهای مختلف پول مانند منوپولی و دیگر بازی‌های مربوط به پول استفاده کنید. قلک، جعبه‌ی جواهرات و دفترچه‌ی حساب پس‌انداز چیزهای دیگری هستند که می‌توانید در این مکان قرار دهید. همچنین می‌توانید از عکس پول و تصویر خانه‌ یا ماشینی که در آرزوی داشتن آن هستید یا هر چیز دیگری که برای شما یادآور ثروت است، استفاده کنید.

کشتی ثروت یکی دیگر از نمادهای مشهور ثروت در فنگ‌ شویی است. کشتی ثروت باید پر از سکه‌های طلا و سنگ‌ها و جواهرات قیمتی باشد. باور رایج این است که این کشتی نه‌تنها به شما کمک می‌کند، پول بیشتری داشته باشید، بلکه مانع از این می‌شود که ثروت کنونی شما تمام شود. این کشتی باید در کنج ثروت اتاق شما قرار داده شود، به‌شکلی که از در ورودی به‌نظر برسد کشتی درون خانه‌ی شما شناور است. هر ماه یک سکه یا جواهر به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید پول کشور‌های دیگر را نیز در آن قرار دهید تا ثروت را از همه‌ی نقاط جهان جمع کنید. کشتی ثروت را درون اتاق خواب، آشپزخانه یا حمام نگذارید. هرگز کشتی خالی را درمعرض دید قرار ندهید.

۵. نمادهای مربوط به آب را به خانه‌تان اضافه کنید

آب یکی از نمادهای باستانی مرتبط با ثروت است. درنتیجه یک آب‌نما در کنج ثروت خانه‌تان قرار دهید. مطمئن شوید که نور خوبی روی آب‌نما وجود دارد و به‌گونه‌ای قرار داده شده است که گویی آب وارد خانه‌ی شما می‌شود؛ نه اینکه از آن خارج می‌شود. همچنین برخی بر این باورند که قراردادن مجسمه‌ی اژدها در کنار نماد آب می‌تواند باعث جذب ثروت شود. اگر امکان قراردادن آب‌نما را در خانه‌یتان ندارید، از تصاویر آب جاری مانند آبشار یا رودخانه‌ی خروشان در خانه‌تان استفاده کنید.

مطمئن شوید که آب درون آب‌نما راکد نشده است و از عکس‌های مرتبط با طوفان‌های سهمگین استفاده نکنید. از نمادهای آب در اتاق خواب‌تان استفاده نکنید؛ چرا که می‌تواند تأثیر منفی برروی وضعیت مالی‌تان بگذارد.

همچنین می‌توانید یک آکواریوم که در آن ماهی اژدها یا ماهی اورانا وجود دارد را در جنوبی‌ترین قسمت خانه‌تان قرار دهید. براساس فنگ شویی اورانای طلایی نمادی از ثروت بی‌انتها است. اغلب بر این باورند که این ماهی باعث خوش اقبالی می‌شود و منابع جدید درآمد با خود به همراه می‌آورد. فقط مطمئن شوید که آکواریوم بزرگ و تمیز است و اکسیژن کافی در آن وجود دارد. به ماهی‌ها خوب غذا بدهید و آنها را سالم و شاد نگه‌ دارید. همچنین می‌توانید آکواریوم را درمقابل درب ورودی خانه تان قرار دهید.

۶. با استفاده از گیاهان ثروت را جذب کنید

فنگ شویی ثروت - جذب ثروت با استفاده از گیاه

گیاه‌هایی را که برگ‌های گردِ شبیه به سکه دارند، در کنج ثروت‌تان قرار دهید. برای مثال‌ گیاه‌هایی مانند دیفنباخیا، یشم یا لوناریا برای این کار مناسب هستند.

استفاده از گیاهانی که گل‌های قرمز یا بنفش دارند، می‌تواند تأثیر این کار را افزایش دهد. از گیاه‌های تیغدار یا گیاهانی که برگ‌های سفت و خاردار دارند، باید پرهیز کرد. در فنگ شویی این باور وجود دارد که بامبو به علت رشد زیادی که دارد باعث خوش‌اقبالی می‌شود. بامبو معمولا در گلدان شیشه‌ای گذاشته می‌شود، اما اگر آن را درون یک گلدان سرامیکی گذاشته‌اید، یک سکه‌ی فلزی درون آن قرار دهید. بامبوی شما باید هشت ساقه داشته باشد، چرا که هشت قوی‌ترین عدد برای پول و ثروت است. یک گیاه ثروت می‌تواند باعث افزایش پول و کامیابی شود.

۷. از گل استفاده کنید

گل‌ها علاوه‌بر زیبایی‌شان، خوش‌اقبالی و شانس بسیار زیادی نیز با خود به‌همراه می‌آورند. می‌توانید از گل طبیعی، نقاشی یا تصویر گل یا گل‌های مصنوعی و ابریشمی استفاده کنید. سعی کنید گل‌های زندگی مانند قرمز یا بنفش را در ناحیه‌ی ثروت خانه‌تان قرار دهید. از گل‌های خشک‌شده پرهیز کنید؛ چرا که آنها در فنگ شویی نماد مرگ و تباه‌شدن هستند.

۸. از کریستال استفاده کنید

فنگ شویی ثروت - استفاده از درخت جواهر

کریستال لیمویی به‌عنوان نمادی که می‌تواند ثروت را جذب کند، شناخته می‌شود. سنگ ثروت معروف دیگر پیریت است. درخت جواهرات که سنگ‌هایی مانند یاقوت بنفش، کریستال لیمویی، مرجان، مروارید یا عقیق در آن کار شده است نیز به‌عنوان جذب‌کننده‌ی ثروت شناخته می‌شود. می‌توانید این درخت را در کنج ثروت خانه‌تان قرار دهید.

۹. از آینه استفاده کنید

آینه‌ها همچون جاذب ثروت عمل می‌کنند. آنها با خود خوشی، کامیابی، ثروت و پول به‌همراه می‌آورند. در محل غذاخوری‌ خانه‌تان یک آینه قرار دهید، به‌‌گونه‌ای که میز غذا را بازتاب دهد. این کار نمادی از فراوانی و ثروت است. آینه‌ای که دارای قاب طلایی و ترجیحا گرد یا مستطیل شکل است، می‌تواند بهترین انتخاب برای این کار باشد.

۱۰. رنگ‌های ثروت

در فنگ شویی رنگ‌هایی مانند طلایی، سبز، قهوه‌ای، بنفش، قرمز، زرد، آبی و مشکی رنگ‌های مربوط به ثروت هستند. برای اینکه ثروت را جذب کنید از این رنگ‌ها در دکور خانه‌تان استفاده کنید. این رنگ‌ها می‌توانند در آینه‌ها، چارچوب‌ها، نقاشی‌ها، سینی‌ها، میز چای، بالشت‌ها، قالیچه‌ها یا کتاب‌های بزرگ به کار رفته باشند.

۱۱. از اشکال مختلف استفاده کنید

فنگ شویی ثروت - اشکال مختلف

این باور وجود دارد که استفاده از شکل‌های مختلف باعث جذب میزان مناسب انرژی به کنج ثروت شما می‌شود. شکل‌های مستطیلی، دایره‌ای و موج‌دار را به‌راحتی می‌توان ایجاد کرد.

۱۲. از آشپزخانه‌تان به‌خوبی مراقبت کنید

آشپزخانه نماد پرورش است، ازاین‌رو مهم‌ترین بخش خانه‌ی شما درنظر گرفته می‌شود. مطمئن شوید که نور کافی دارد و فضای کاملا بازی دارد. اگر آشپزخانه شما کوچک است، کاری کنید که بزرگ به‌نظر برسد. برای مثال آینه در آن قرار بدهید تا احساس کنید که فضای بزرگی است. اگر ورودی آشپزخانه از محلی که در آن کار می‌کنید، قابل دیدن نیست، از آینه استفاده کنید تا بتوانید آن را ببینید. اجاق گازتان را تمیز نگه دارید. سطل آشغال را درجایی بگذارید که قابل‌دیدن نباشد. از نمادهای ثروت مانند انگور سبز یا بنفش، پرتقال یا گل‌های تازه در ناحیه‌ی ثروت آشپزخانه‌تان استفاده کنید.

۱۳. اجازه بدهید ثروت وارد باغچه‌تان بشود

باغچه‌تان را زیبا درست کنید. یک آب‌نما به باغچه اضافه کنید. مسیرهای منحنی ملایم برای باغچه طراحی کنید تا انرژی به‌آرامی در آن جریان داشته باشد. از مجسمه‌های فلزی مانند لاک‌پشت یا بادساز استفاده کنید. برای جذب‌کردن ثروت گل‌های قرمز یا بنفش اضافه کنید.

۱۴. سوراخ‌های درون دیوار را بتونه‌کاری کنید

سوراخ‌هایی که به‌خاطر میخ و پیچ در دیوار باقی مانده‌اند، می‌توانند باعث نشت انرژی از خانه‌ی شما شوند. این سوراخ‌ها را به‌گونه‌ای پر کنید که قابل‌دیدن نباشند تا از نشت‌کردن انرژی جلوگیری شود. همچنین می‌توانید از درپوش‌های مات یا همرنگ دیوار برای پوشاندن سوراخ استفاده کنید. از درپوش‌های شفاف استفاده نکنید؛ چرا که برای اهداف فنگ شویی مناسب نیستند.

۱۵. ظرف‌های نگهداری مواد غذایی را از نیمه پرتر نگه دارید

فنگ شویی ثروت - ظروف غذا را پر نگه دارید

با پر نگه‌داشتن ظرف‌های نگهداری غذا و نوشیدنی، با نگاه‌کردن به آنها و برداشتن‌شان احساس ثروتمندبودن داشته باشید.

۱۶. کاری کنید که کیف پول‌تان ثروت را جذب کند

کیف پولی انتخاب کنید که به شما کمک کند ثروت‌تان را افزایش دهید. اجازه ندهید کیف‌تان شلوغ شود و آن را به خوبی سازمان‌دهی کنید. نگذارید رسید‌های قدیمی، عکس‌ها و کارت‌هایی که به‌ندرت استفاده می‌شوند، کیف شما را پر کنند. هنگامی‌که می‌خواهید کیف پول بخرید یک کیف پول بزرگ و با کیفیت انتخاب کنید تا باعث رشد ثروت‌ تان شود. هنگام انتخاب رنگ کیف دقت کنید؛ رنگ‌های قهوه‌ای یا مشکی انتخاب‌های رایج‌تری هستند، اما رنگ‌های دیگر مانند قرمز، آبی پررنگ و سبز نیز می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند. به‌طور کلی هرچه کیف پول پررنگ‌تر باشد، با قدرت بیشتری می‌تواند از انرژی حفاظت کند. اما به رابطه‌ی میان رنگ‌ها و نماد تولدتان توجه داشته باشید. درنتیجه به داوری و تجربه‌ی خودتان اعتماد کنید و ببینید چه چیزی برای شما مناسب است.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در پول و ثروت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…