سیب زمینی پفکی از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و بی نظیر است و شما می توانید این نوع غذای فرنگی پرطرفدار و محبوب را در منزل به راحتی درست کنید. در طرز تهیه سیب زمینی پفکی از سیب زمینی و تخم مرغ و نشاسته سیب زمینی و فلفل و نمک و پنیر پارمزان و شیر استفاده می شود. 

سیب زمینی سوخاری و سیب زمینی پفکی و سیب زمینی فست فودی از انواع غذاهای پرطرفدار هستند و اگر شما تمایل دارید سیب زمینی را با روش های مختلف در منزل بپزید بهتر است برای پخت سیب زمینی از این روش های آسان استفاده کنید.

دستور تهیه سیب زمینی پفکی

مواد لازم

  • سیب زمینی متوسط : دو عدد
  • نشاسته ذرت و یا نشاسته سیب زمینی : دو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : یک عدد
  • فلفل : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • شیر : سه قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمزان : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه سیب زمینی پفکی به صورت مارپیچی

برای تهیه سیب زمینی پفکی ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشویید و پوست آن ها را بگیرید سپس سیب زمینی ها را به صورت مکعبی برش دهید و با مقداری آب سیب زمینی ها را آبپز کنید.

طرز تهیه سیب زمینی پفکی

سیب زمینی های پخته شده را بکوبید و کاملا له کنید تا به صورت پوره در آیند.

کوبیدن سیب زمینی

در مرحله بعدی طرز تهیه سیب زمینی پفکی تخم مرغ را درون کاسه ای بشکنید و به خوبی هم بزنید سپس تخم مرغ و شیر و پنیر پارمزان و نشاسته ذرت و فلفل و نمک را به پوره سیب زمینی اضافه کنید.

اضافه کردن تخم مرغ و نشاسته ذرت و شیر به پوره سیب زمینی

همه این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا خمیر سیب زمینی یکدستی بدست آید.

دستور تهیه سیب زمینی پفکی
در این مرحله از طرز تهیه سیب زمینی پفکی مایع سیب زمینی آماده شده را درون قیف ماسوره دار ساده بریزید در صورت عدم دسترسی به قیف ماسوره دار می توانید مایع سیب زمینی را درون کیسه پلاستیکی ضخیمی بریزید سپس یک گوشه از کیسه پلاستیکی را سوراخ کنید و درون تابه مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس مواد درون قیف را به صورت مارپیچی در کف تابه بریزید و اجازه دهید که یک طرف سیب زمینی ها به خوبی سرخ و طلایی شوند سپس طرف دیگر سیب زمینی ها را برگردانید و اجازه دهید تا طرف دیگر سیب زمینی های پفکی سرخ شود سپس سیب زمینی های سرخ شده را از درون تابه خارج کنید و در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید و با کمک سبزیجات دلخواه و سس و … این غذای خوشمزه و بی نظیر را تزیین کنید.

سرخ کردن سیب زمینی در روغن

نکات طلایی برای پخت بهتر سیب زمینی پفکی

  1. می توانید پوست سیب زمینی ها را بگیرید سپس آن ها را به صورت مکعبی برش بزنید و سیب زمینی های برش زده شده را درون کاسه ای شیشه ای بریزید و کاسه را درون مایکروفر قرار دهید تا سیب زمینی ها پخته و نرم شوند. با کمک این روش می توانید سیب زمینی ها را با سرعت بیشتری پخته کنید.
  2. توجه داشته باشید که وجود نشاسته باعث ترد شدن سیب زمینی های پفکی می شود بنابراین در طرز تهیه سیب زمینی پفکی باید از نشاسته ذرت و یا نشاسته سیب زمینی استفاده کنید.
  3. سیب زمینی پفکی را می توانید به همراه انواع سس نظیر سس کچاپ و سس خردل و سس مکزیکی میل کنید.

سیب زمینی پفکی

در این مطلب طرز تهیه سیب زمینی پفکی را با ساده ترین روش و به همراه فوت و فن های طلایی در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم از طعم بی نظیر سیب زمینی پفکی نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع غذا با سیب زمینی کلیک کنید.

The post طرز تهیه سیب زمینی پفکی خوشمزه و لذیذ appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در غذای ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…