اگر مطمئن نیستید که قلب شما دارد درست کار می کند و یا نه و علائمی که تجربه می کنید طبیعی هستند و یا خیر و اگر این نشانه ها را در حالی دارید که سن شما بیش از شصت سال است، اضافه وزن، فشار خون، دیابت و کلسترول خون دارید، حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. این مسائل از جمله عوامل پر خطر در سکته های قلبی به شمار می آیند و شما را مستلزم این امر می کند که علایم سکته قلبی را بهتر بشناسید.

علایم سکته قلبی که حتما باید بدانید و بشناسید:

این یازده نشانه که ما در این متن به ذکر آن پرداخته ایم از مهمترین علایم سکته قلبی می باشند که لازم است هر فرد با آن آشنایی داشته باشد:

  • ناراحتی در قفسه سینه:

اگر رگ های قلب شما بسته شده باشد و یا اینکه دچار سکته قلبی شده باشید در ناحیه قفسه سینه خود احساس درد، تنگی یا فشار می کنید. این احساس درد که در قفسه سینه بیشتر از یک تا دو دقیقه طول می کشد، ممکن است که در حین فعالیت فیزیکی و یا استراحت نیز رخ بدهد. اگر با فشار دادن و یا لمس کردن درد بیشتر و بدتر می شود، احتمالا مربوط به قلب نیست اما بازهم دکتر باید شما را ببیند و معاینه کند. همچنین در نظر داشته باشید که گاهی سکته های قلبی بدون هیچ دردی در قفسه سینه خود را نشان می دهند و این قضیه در زنان بسیار معمول است.

دانستنی های مهم علایم سکته قلبی

  • حالت تهوع، سوزش سر دل یا معده درد و سوء هاضمه:

علایم سکته قلبی می تواند با علایم گوارشی همراه شوند و حتی برخی از افراد در حین سکته قلبی استفراغ هم می کنند. و این نشانه ها در زنان بیشتر از آقایان می باشد. این مسئله درست است که نشانه های گوارشی می توانند کاملا بی ربط به مشکلات قلبی باشند اما اگر در کنار علائم گوارشی هر یک از دیگر علائم سکته قلبی را مشاهده کردید و از ناراحتی قلبی خود مطلع هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا نظر قطعی را او تشخیص بدهد.

  • احساس دردی که تا بازوها منتشر می شود:

دردهای پیشرونده به سمت بازوها در سمت چپ بدن از علایم کلاسیک سکته های قلبی می باشد. این درد همیشه از قفسه سینه آغاز می شود و به سمت خارج از بدن حرکت می کند اما گاهی پیش می آید که در افرادی فقط این درد در بازوها به شدت برسد و بعد مشخص شود که سکته قلبی کرده اند.

هر آنچه لازم است از علایم سکته قلبی بدانید

  • سرگیجه و سبکی سر:

اگر یک باره تعادل خود را از دست دادید و به طور همزمان در قفسه سینه خود احساس درد کردید یا به تنگی نفس دچار شدید حتما، فورا با اورژانس تماس بگیرید. البته سرگیجه و سبکی سر می تواند به علت افت فشار خون هم باشد، زیرا در این حالت قلب به خوبی نمی تواند خون را پمپاژ کند.

  • درد فک و یا گلو:

درد گلو و فک به تنهایی از علایم سکته قلبی نیست اما اگر در قفسه سینه خود احساس درد و ناراحتی ای دارید که به سمت فک و گلو کشیده می شود باید فورا با یک پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که خطر سکته قلبی شما را تهدید نمی کند.

علائم سکته قلبی

  • خستگی و بی رمقی زود هنگام:

اگر به تازگی زود خسته می شوید و یا در انجام کاری که قبلا بدون مشکل انجام می دادید به مشکل بر می خورید مانند حمل وسیله از اتومبیل تا منزل و یا بالا رفتن از پله ها، حتما یک وقت ملاقات با پزشک خود بگذارید. خستگی های بسیار زیاد و یا ضعف های بدنی بی دلیل که بیشتر در بانوان رخ می دهد می تواند از نشانه های حمله های قلبی باشد.

نشانه و علایم سکته قلبی

  • خروپف کردن:

خروپف هایی که از حد معمول خود فراتر هستند و بیشتر شبیه به نفس نفس زدن و یا خفگی باشند را باید با یک پزشک متخصص در میان بگذارید، زیرا اگر به این حالت دچار هستید نشانه وقفه تنفسی است که فرد زمان کوتاهی را در خواب نفس نمی کشد و این کار فشار اضافی بر قلب وارد می کند. اگر دکتر تشخیص بدهد که شما به وقفه تنفسی مبتلا هستید برای شما یک دستگاه CPAP تجویز می کند که در هنگام خواب مدام جریان هوا را درون نای شما بفرستد.

  • تعریق:

نشستن عرق سرد بدون دلیل بر روی بدن می تواند از علایم سکته قلبی باشد. اگر به همراه عرق سرد بدون دلیل هر یک از دیگر علایم ذکر شده در متن را دارید فورا با اورژانس تماس حاصل کنید تا شما را به بیمارستان برساند. در این مواقع هیچگاه خودتان رانندگی نکنید.

نشانه های مهم سکته قلبی

  • سرفه های بی وقفه:

اگر از ناراحتی قلبی رنج می برید و می دانید که در خطر احتمال سکته قلبی (علائم سکته قلبی خفیف) به سر می برید و سرفه هایتان مداوم است و با خلط سفید و صورتی رنگ همراه است حتما نزد پزشک بروید. زیرا وقتی قلب عملکرد صحیح نداشته باشد، خون به درون ریه ها نشت می کند.

  • ورم کف پا، مچ پا و ساق پا:

وقتی که قلب قادر نباشد خون را با سرعت لازم پمپاژ کند، خون در رگ های پا جمع می شود و باعث تورم می گردد. عارضه های قلبی کار خروج آب و سدیم اضافی را از بدن برای کلیه ها نیز دشوار می سازند.

علایم بسیار مهم سکته قلبی که همه باید بدانند

  • ضربان نامنظم قلب:

تپش سریع قلب در مواقعی که هیجان زده هستید و یا فعالیت بدنی بالا داشته اید، طبیعی است اما اگر به طور معمول ریتم قلب شما بالا و پایین می شود و برای چند لحظه کوتاه ضربان قلب شما تند و نامنظم می گردد احتمال بیماری قلبی به نام فیبریلاسیون دهلیزی در شما وجود دارد که حتما باید با پزشک مشورت کنید.

نشانه های سکته های قلبی را بشناسید

موارد درج شده در این متن را در هر حال حتی اگر از بیماری قلبی رنج نمی برید، به یا داشته باشید و اگر هر یک از این نشانه ها را در خود و یا اطرافیانتان مشاهده می کنید، حتما نزد یک پزشک متخصص بروید و قبل از اینکه اتفاق غیر قابل جبرانی رخ دهد به فکر چاره بیفتید.

The post اولین نشانه ها و علایم سکته قلبی که هر شخصی باید بشناسد appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در بیماری‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…