تقریبا تمام افراد می دانند که بین درد دست چپ و حمله قلبی رابطه مستقیمی وجود دارد و باید جدی گرفته شود و در پی درمان آن بروند. به همین جهت ما در ادامه این مقاله به رابطه بین این دو عضو پرداخته ایم.

ما در مقاله های قبلی مجله آرگا درباره علائم بیماری قلبی و علت درد انگشتان دست نوشته ایم و در اختیار دوستان همیشگی خود قرار داده ایم و در این مطلب همراه شما، رابطه درد در دست چپ و مشکلات قلبی را بررسی می کنیم.

درد دست چپ و رابطه آن با بیماری های قلبی:

گاهی تشخیص بین علت واقعی درد دست چپ و مشکلات قلبی سخت می شود و نمی توان دقیقا به رابطه بین این دو پی برد و به همین علت باید نشانه های مهم این موضوع را جدی گرفت. ما در ذیل به شرح این علل می پردازیم:

  • درد دست چپ به همراه درد و ناراحتی قفسه سینه: درد در قفسه سینه یا ناراحتی هایی مانند احساس فشار یا سنگینی بر روی قفسه سینه شایع‌ترین نشانه یک حمله قلبی می باشد. از این رو، درد در دست چپ که با درد در قفسه سینه یا ناراحتی در این قسمت توام می گردد، احتمال مواجهه با حمله قلبی یا یک مشکل قلبی جدی دیگر را به طور قابل توجهی بالا می برد. توام بودن درد در دست چپ و قفسه سینه نشان دهنده یک شرایط پزشکی اورژانسی و نیازمند ارزیابی فوری می باشد. در شرایطی که حتی این نشانه مرتبط با یک مشکل قلبی تشخیص داده نشود، نیز هرگز نباید نادیده گرفته شود. بیشتر اشخاصی که درد در قفسه سینه و دست مرتبط با قلب را تجربه کرده اند به این نکته اشاره می کنند که درد قفسه سینه به شانه و سپس به دست سرایت می کند. درد امکان دارد به سمت گردن، آرواره، پشت و دست راست نیز پیشرفت نماید.رابطه درد دست چپ و مشکلات قلبی
  • نشانه های مرتبط دیگر: تنگی نفس، عرق کردن غیر طبیعی، رنگ پریدگی پوست، حالت تهوع، استفراغ، سوء هاضمه، سرگیجه، احساس سبکی سر، غش کردن، عدم هوشیاری، ضربان قلب نامنظم و یا تند که با درد دست چپ همراه باشد باید جدی گرفته شود.آیا درد دست چپ نشانه بیماری قلبی است؟
  • عدم حساسیت به لمس و ارتباط آن با حرکت: درد مرتبط با قلب در دست چپ معمولا به شکل ناگهانی اتفاق می افتد و نسبتا حالتی پایداری دارد و نسبت به لمس حساسیت نشان نمی دهد. به همین علت درد دست چپ که با حرکت دست شکل می گیرد یا شدید می شود، کلا بعید است که با مشکلات قلب مرتبط باشد. علاوه بر این، حساسیت به لمس می تواند بیشتر نشان دهنده یک بیماری عضلانی اسکلتی باشد. آسیب ها و بیماری های عضلانی اسکلتی شایع‌ترین علت درد در ناحیه دست می باشد. فعالیت های روزانه مانند بلند کردن اجسام سنگین یا جا به جایی مبلمان و آسیب های ورزشی مکرر سبب فشار یا التهاب در عضلات یا مفاصل دست می شوند. این شرایط به طور معمول باعث شکل گیری حساسیت به لمس شده و با حرکت دست شدت می یابد.آیا درد دست چپ نشانه مشکل قلبی می باشد؟
  • درد های کوتاه مدت در مقابل درد های بلند مدت: درد دست چپ مرتبط با قلب معمولا به طور ناگهانی اتفاق می افتد و بر این اساس، احساس درد بلند مدت در دست به طور معمول با یک مشکل قلبی در ارتباط نمی باشد. اثر شرایطی مانند التهاب تاندون روتاتور کاف، آرتریت آرنج یا شانه و بورسیت برای چند ماه یا حتی سال ها پایدار باقی می ماند و با افزایش درد تدریجی و کاهش تحرک مفصلی همراه می شود. به همین علت، دست درد بلند مدت بیشتر احتمال دارد با یک مشکل عضلانی اسکلتی مرتبط باشد تا یک مشکل قلبی. همچنین از آنجایی که درد مرتبط با قلب از زمان شروع نسبتا حالتی ثابت دارد، دست دردهای کوتاه مدت بیشتر احتمال دارد در نتیجه یک دلیل غیر قلبی باشد، به ویژه اگر با حرکت دست یا گردن توام باشد.چه موقع درد دست چپ با بیماری قلبی رابطه دارد؟
  • توصیه ها، اقدامات و هشدار های احتیاطی: احساس درد در دست چپ که با انجام فعالیت شدیدتر می گردد و با استراحت بهتر می شود، نیاز به رسیدگی پزشکی فوری دارد زیرا ممکن است نشانه ای از یک مشکل قلبی جدی باشد. به ویژه اگر درد عمیق است و دست نسبت به لمس حساس نباشد. درد در دست چپ که به طور ناگهانی هنگام استراحت اتفاق می افتد، مانند وقتی که در حال تماشای تلویزیون هستید، نیز می تواند به واسطه یک بیماری قلبی باشد. در نتیجه، اگر دست درد با علایمی دیگر مانند درد قفسه سینه، تهوع، استفراغ، سرگیجه، غش، تنگی نفس، تعریق غیر معمول، نفخ شکم، سرفه یا خس خس سینه همراه است، بلافاصله به پزشک مراجعه نمایید.
    دانستنی های مهم از رابطه بین درد دست چپ و بیماری قلبی

همانطور که مطلع اید درد در دست چپ بدن و قلب رابطه نزدیکی با هم دارند و احساس درد توام و دیگر علایم ذکر شده در این متن را که از علل مهم بیماری قلبی می باشد، جدی بگیرید.

The post رابطه درد دست چپ و مشکلات قلبی چیست؟ appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در بیماری‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…