implant_saline_silicone

زنان می‌توانند برای پر کردن و بزرگ تر کردن سینه‌های خود این فرایند را انجام دهند. این فرایند را می‌توان برای مقاصد ترمیمی نیز انجام داد. این فرآیند اغلب بعد از ماستکتومی برای سرطان پستان یا به دلایل زیبایی انجام می‌شود. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

سالین و سیلیکون در پروتز سینه:

همانطور که می‌دانید دو نوع پروتز سینه وجود دارد. یکی از آن ها بر پایه سالین و دیگری بر پایه سیلیکون خواهد بود. ایمپلنت‌های پر شده با سالین، پوسته سلیکونی پر شده با آب نمک استریل(سالین) است. ایمپلنت‌های پر شده با سالیکیون، پوسته‌های سیلیکونی پر شده با ژل پلاستیکی است. اگرچه بیشتر زنان بر این باورند که پروتز سیلیکون حس واقعی تری از سینه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد اما هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در سال ۱۹۹۲، FDA به خاطر نگرانی‌های ایمنی، فروش پروتز سیلیکون را متوقف کرد. در سال ۲۰۰۶، بعد از مرور تحقیقات انجام شده، FDA به افراد اجازه داد دوباره از این موارد استفاده کنند.

هزینه‌ها:

اینکه پروتز سینه چه قیمتی داشته باشد به موقعیت، پزشک و نوع پروتزی که مورد استفاده قرار می گیرد بستگی خواهد داشت. معمولا هزینه جراحی از ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار خواهد بود. از آنجایی که پروتز سینه یک فرایند زیبایی است ، بیمه از آن پشتیبانی نمی‌کند.

فرایند پروتز سینه چگونه انجام می‌شود؟

از آنجایی که سینه در زنان تا اواخر نوجوانی و اوایل بیست سالگی رشد و توسعه پیدا می کند، سازمان FDA به زنانی که زیر ۱۸ سال هستند اجازه اینکار را نمی‌دهد. زمانی که قصد دارید جراح مورد نظر را انتخاب کنید بهتر است به دنبال فردی باشید که تجربه زیادی در این زمینه دارد. اگر بتوانید جراحی را انتخاب کنید که تجربه خوبی دارد و آموزش های لازم در این زمینه را دریافت کرده است کمتر با عوارض آن مواجه خواهید شد. قبل از فرایند پروتز سینه، باید جراح موارد پزشکی را ارزیابی کند.

شما می‌توانید در مورد نیازها و انتظارات موجود با پزشک صحبت کنید. ممکن است پزشک از شما بخواهد مصرف برخی از داروها را به مدت چند روز یا چند هفته قبل از جراحی متوقف کنید. شما می‌توانید این فرآیند را به صورت سرپایی انجام دهید یا یک شب در بیمارستان بمانید. انجام این فرآیند حدود یک یا دو ساعت طول خواهد کشید. در این شرایط ممکن است از بیهوشی استفاده شود تا بیمار دردی احساس نکند. پزشک تلاش می‌کند برشی را زیر سینه ، زیر بازو یا اطراف نوک سینه انجام دهد. این برش‌ها به بدن شما، نوع پروتز و مقدار بزرگی آن بستگی خواهد داشت. بعد از اینکه پروتز در مکان مورد نظر قرار گرفت جراح محل برش خورده را با بخیه یا نوار جراحی می‌بندد.

پروتز سینه breast-implants-pop

ریکاوری بعد از پروتز سینه:

سینه شما با کمک گاز(پزشکی) پوشیده می‌شود. بعد از جراحی باید استراحت کنید. نباید وسایل سنگین بردارید. مسکن‌های بدون نسخه همچون استامینوفن ممکن است به کاهش درد کمک کند. پزشک می‌تواند داروهایی را برای بهبود درد و تسکین آن تجویز نماید. بعد از جراحی ممکن است در اطراف ناحیه مورد نظر تورمی را احساس کنید. در طول زمان این تورم بهبود پیدا می کند و زخم‌هایی که در آن وجود دارد ناپدید می گردد.

عوارض جانبی احتمالی پروتز سینه:

اگرچه پروتز سینه یک فرایند زیبایی است اما می‌تواند خطراتی را نیز در پی داشته باشد. این خطرات شامل موارد زیر است:

  • درد سینه
  • تغییر در حسی که معمولا در نوک سینه و خود سینه وجود دارد
  • ایجاد زخم و سفت شدن ناحیه اطراف پروتز شده
  • خونریزی
  • عفونت
  • مشکل با اندازه یا شکل ایمپلنت

ممکن است پروتز به کار رفته پاره شود و به بیرون نشت پیدا کند. اگر ایمپلنت سالین پاره شود، سالین به خوبی جذب بدن می شود و مشکلی نخواهد داشت. اگر سیلیکون نشت پیدا کند ممکن است داخل پوسته ایمپلنت بماند یا به بیرون از آن نشت پیدا کند. زمانی که ایمپلنت سالین پاره می شود متورم خواهد شد. اما ایمپلنت سیلیکون بعد از پارگی نشانه‌هایی از خود بروز نخواهد داد.

حفظ و نگهداری:

همانطور که می دانید پروتز سینه ماندگاری طولانی مدت ندارد. اگر عارضه ای را مشاهده کردید یا شکل سینه تغییر پیدا کرد باید پروتز را جایگزین کنید. زنانی که از ایمپلنت پر شده با ژل سیلیکون استفاده می‌کنند باید هر سه سال یکبار اسکن MRI را انجام دهند. اگر ایمپلنت شما پاره شود، باید آن را بردارید یا جایگزین نمایید. داشتن پروتز سینه فرایندهایی همچون ماموگرافی را دشوار می کند اما می‌توان اشعه ایکس را انجام داد. انجام پروتز سینه ممکن است فرد را در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دهد. همچنین این گزینه شیر دادن به نوزاد را نیز دشوارتر می‌سازد.

نوشته عمل زیبایی پروتز سینه چگونه است؟ اولین بار در مجله سلامت پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
  • همه چیز در مورد لیپوساکشن

    لیپوساکشن (چربی‌کِشی) فرایندی است که در آن چربی اضافی با کمک ساکشن یا مکش از بدن خارج می‌ش…
  • انواع جراحی زیبایی صورت

    جراحی زیبایی: قبل و بعد از انجام جراحی زمانی جراحی زیبایی تنها برای افراد ثروتمند مناسب بو…
  • همه چیز در مورد بوتاکس

    بوتاکس یک داروی ساخته شده از سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم به نام سم بوتو…
  • همه چیز درمورد کاشت مو

    شاید بتوان گفت رایج ترین دلیل ریزش مو مواردی همچون پیری، ژنتیک و تغییر در هورمون‌های بدن ا…
مطالب بیشتر در جراحی زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…