پودینگ ها از جمله دسرهای خوشمزه ای هستند که شیرینی آن متناسب با سلیقه و ذائقه شما تعیین می گردد. معمولا پودینگ زعفرانی، پودینگ شکلاتی، پودینگ موزی و… در بسیاری از مواد مانند نشاسته یا ژلاتین مشترک هستند. در ادامه با آموزش طرز تهیه پودینگ وانیلی همراه ما باشید. 

مواد لازم

  • شیر: دو و یک چهارم پیمانه
  • شکر: یک دوم پیمانه
  • آرد: سه قاشق
  • تخم مرغ: یک عدد
  • کره: دو قاشق
  • نشاسته ذرت: دو قاشق
  • وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه پودینگ وانیلی

برای تهیه پودینگ وانیلی ابتدا نشاسته را داخل ظرف بریزید. در ادامه، آرد را به آن اضافه کنید. و مواد را با هم مخلوط نمایید. کم کم شیر را به آن اضافه کنید و مرتبا هم بزنید. در نهایت همه مواد را تا مخلوط شدن و یک دست شدن هم بزنید.

اضافه کردن شیر جهت تهیه پودینگ وانیلی سفیده تخم مرغ را از زرده  جدا کنید و در ظرفی بریزید. سفیده تخم مرغ را آن قدر به هم بزنید تا کف کند و فرم بگیرد. در مرحله بعدی طرز تهیه پودینگ وانیلی, زرده های جدا شده را در ظرفی با وانیل به هم بزنید(بهتر است برای این کار از همزن برقی استفاده کنید). هم زدن را تا زمانی که تخم مرغ و وانیل به رنگ کرم شود، ادامه دهید. نصف شکر را روی تخم مرغ بریزید و به هم بزنید.

حالا مخلوط شیر، نشاسته و آرد را روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد مخلوط شده را مدام به هم بزنید. این هم زدن را تا غلیظ شدن مواد ادامه دهید. آن گاه مخلوط سفیده و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. مقداری از مخلوط شیر و نشاسته را روی تخم مرغ بریزید. آن ها را با هم مخلوط کنید.

اضافه کردن شکر جهت تهیه پودینگ وانیلی سپس آن را در شیر جوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید چند دقیقه روی این حرارت ملایم باقی بماند. این مواد را مرتب به هم بزنید تا مواد شما غلیظ شود. در نهایت کره را اضافه کنید.

مراحل تهیه پودینگ وانیلی

پودینگ را در ظرف مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

پودینگ وانیلی دسرها با قرار گرفتن در یخچال سیکل تهیه خود را به پایان می رسانند. البته این زمان بسته شدن دسر حتما باید رعایت شود که این مسئله بسته به مواد شما کمی متفاوت خواهد بود.

طرز تهیه پودینگ وانیلی

در این مطلب طرز درست کردن پودینگ وانیلی را به شما عزیران آموزش دادیم. امیدواریم مطالب ما در این زمینه مورد پسند شما واقع شده باشد. شما می توانید به بخش انواع پودینگ مراجعه کنید و از انواع این دسر خوشمزه دیدن بفرمایید.

The post طرز تهیه پودینگ وانیلی خوش طعم برای مهمانی ها appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در دسر و پیش غذا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…