هر زنی به عنوان خانم خانواده وظایف متعددی بر عهده دارد که در این بین معمولا، اولویت به خود و رسیدگی به امور شخصی غالبا جزو آخرین اولویت ها قرار میگیرد. موارد متعددی وجود دارد که بایستی رعایت کنید و در صدر آنها دوست داشتن خودتان می باشد. به خود ایمان داشته باشید و توانایی هایتان را باور کنید. باور داشته باشید که وجودتان عنصر اصلی خانواده را تشکیل داده و کلیدی ترین عضو خانواده می باشید. اعتماد به نفس داشته باشید و زیبایی های درون و بیرونتان را بیش از پیش پرورش دهید. برنامه خاص خود را داشته باشید و زمانی را برای رسیدن به امور شخصی تان اختصاص دهید. در این صورت شادی شما شادی خانواده را در پی خواهد داشت و در نتیجه آن خانواده موفق تری را پرورش خواهید داد. در ادامه با ما همراه باشید تا در این راه همفکرتان باشیم :

۱- کار خود را انجام دهید.

هیچ قانون تعیین شده ای برای داشتن یک خانواده خوب وجود ندارد گرچه تعدادی از مردم تصور یک قانون درست یا غلط برای این موضوع دارند اما باز هم عده ای از آنها به گفته های دیگران اهمیت میدهند. بهتر است که کارهایتان را بدون توجه به طرز فکر بقیه انجام دهید و به دیگران متکی نباشید. هم چنین به عنوان یک زن خانواده، انتظارات زیادی از طرف بقیه نسبت به شما وجود دارد.

۲- صبور باشید.

در هر صورت چه متاهل چه مجرد فردی که با او زندگی میکنید بدون شک کسی است که بیشترین زمان خود را با او میگذرانید. این موضوع میتواند بوجود آورنده موقعیت هایی شود که تا به حال تجربه نکرده اید، تا زمانی که شما خود را در آن پیدا کنید. زیرا که هر زن و شوهری علی رغم شرایط خاص با بقیه متفاوت اند و نمیتوان یک جواب کلی درباره همه داد.
نکته اصلی صبر است. بهترین کار ممکن صبور بودن شماست. بدون عجله و یا گفتن حرف یا عملی که منجر به رسیدن به نتایج اشتباه شده و با توجه به شرایط، نفس عمیق بکشید و درباره شرایط فکر کنید. تمام جنبه های زندگی را در نظر بگیرید مخصوصا هنگامی که نیمی از آن به عهده شما قرار میگیرد.

۳- به فرزندان خود اهمیت دهید.

به عبارت دیگر بچه ها به برخورد فعالانه تری نیاز دارند. اگر شما فقط ایستاده و قصد اِعمال نظم را داشته، قطعا موفق و تاثیرگذار نخواهید بود. بدترین چیز ممکن از دست دادن آرامشتان است. البته بچه ها به درک تفاوت بین درست و غلط نیاز دارند اما جیغ کشیدن بر سر یک بچه ی مرتکب اشتباه شده راه حل قضیه نیست. مهمترین رفتار مهم درباره والدین میزان سازگاری آنهاست، وگرنه بچه ها در هر شرایطی می توانند شیطنت خود را نشان دهند.

۴- به بزرگترها احترام بگذارید.

نوعی دیگر از رابطه وجود دارد که متفاوت است و آن، رابطه بین شما و پدر ومادرتان و یا رابطه ی شما و پدر و مادر همسرتان است.اگر شما اینقدر خوش شانس بوده و صاحب خانواده ای آرام باشید با این وجود، مثل اکثر مردم ودر طولِ برخی مشکلات، بهترین کارِ ممکن احترام گذاشتن به نظرات بقیه است و به یاد داشته باشید که به عنوان یک خانم خانواده از ترس ناراحتی بقیه نظر خود را پنهان یا سرکوب نکنید.

۵- خودتان باشید.

در نهایت آن چیزی که در همه جنبه های زندگی به نفع خودتان است انجام دهید. به عنوان یک خانم خانواده وقتی که چارچوب مناسب برای زندگی خود را پیدا کردید آن را رها نکرده و خودتان را با هیچ کس مقایسه نکنید. همانطور که ضرب المثلی معروف میگوید: سری که درد نمیکند دستمال مبند.

خانم خانواده
خانم خانواده

منبع: wikihow

نوشته چگونه خانم خانواده باشیم؟ اولین بار در نوین زی. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…