اگه شکم برجسته و بزرگی دارین و نسبت به این مسئله حساسین، نیازی نیست که دائم لباس های گشاد و بی قواره بپوشین و یکنواخت به نظر برسین. در واقع شیوه های متفاوتی وجود داره که بتونین چاقی شکم تون رو پنهان کنین یا حداقل کوچکتر از آنچه که هست نشونش بدین. خوشبختانه لاین های مد وفشن زیادی در دنیا وجود دارن که لباس های زیبایی مخصوص خانم های چاق ارائه میدن.

ترفندهایی ساده برای پنهان کردن چاقی شکم :

پارچه ها و رنگ ها :

مرحله ۱ :

لباس هایی با طرح عمودی انتخاب کنید. چرا که این طرح ها پاهاتون را کشیده تر نشون میده و باعث میشه توجه به جای شکم به سمت پاها بره. به همین دلیل تا حد ممکن از پوشیدن طرح های افقی خودداری کنین.

مرحله ۲ :

لباسهایی رو انتخاب کنین که چندان چسبنده نباشن. پارچه های چسبان بزرگی شکم رو چند برابر نشون میدن و تصویر چندان جالبی ندارن. کتان، نخ پنبه و لینن گزینه های مناسبی میتونن باشن.

مرحله ۳ :

یک رنگ قالب برای لباساتون انتخاب کنین و بقیه رنگ ها رو با تم تیره تر یا روشن تر آن رنگ ست کنین. ترجیحا رنگ های خیلی روشن برای شلوار یا دامن انتخاب نکنین چون تمرکز روی شکم رو چند برابر میکنه.

استایل لباس پوشیدن :

مرحله ۱ :

از یک سوتین با کیفیت و محکم استفاده کنین تا فرم هیکلتون رو بهتر نمایش بده و توجه ها رو به سمت بالاتنه منعطف کنه. این کار باعث میشه مرز بین شکم و سینه ها از هم تفکیک بشه و گودی  کمرتون بیشتر به چشم بیاد. پوشیدن یقه ۷ هم باعث میشه خطای دید ایجاد بشه و بزرگی شکمتون بسیار کمتر به چشم بیاد. پوشیدن لباس های گره دار هم ایده بسیار خوبیه، به خصوص اگه این گره تو ناحیه کمرتون باشه، چرا که به جمع تر نشون دادن شکم بسیار کمک می کنه.

مرحله ۲ :

لایه لایه لباس پوشیدن کلید اصلی پنهان کردن چاقی شکمه. این کار هم فوق العاده شیک و جذابه، هم اینکه کاملا چاقی شکم رو ناپدید میکنه. یه مدلی لباس بپوشین که لباس هاتون یه طرح عمودی داشته باشه و کشیده تر نشونتون بده.

لایه لایه لباس پوشیدن
لایه لایه لباس پوشیدن

مرحله ۳ :

با پوشیدن تاپ ها و بلوزهای خاص توجه رو از شکم به سمت صورت ببرین. تاپ های یقه اسکی یا یقه ۷ ، پارچه های خاص طراحی شده، دستمال گردن و گردنبندهای خاص میتونن ایده های بسیار خوبی برای جلب توجه به سمت صورت باشند.

مرحله ۴ :

دامن ها و شلوارهایی با کمربندهای ۸ سانتی متری بخرید. کمربند پهن به لاغرتر نشان دادن شکم و باسن بسیار کمک کرده و تأثیر فوق العاده ای در جمع تر نشان دادن شکم داره.

البته توجه داشته باشید که این مدل کمربندها رو نباید دقیقا روی شکم ببندید، چون کاملا نتیجه عکس داره. کمی بالاتر از شکم و در گودی کمر گزینه مناسبی برای بستن کمربند هستند.

مرحله ۵ :

به هیچ وجه شلوار یا دامن پلیسه دار نپوشین. این کار چاقیتون را ۲ برابر بیشتر به چشم میاره. البته شلوارهای چروک از این قاعده مستثنی هستند چرا که چروک های عمودی به لاغر نشون دادن بدن بسیار کمک میکنه.

مرحله ۶ :

پارچه هایی انتخاب کنین که طرح هاش منحنی نباشه و گردی شکم رو دو چندان نکنه. همچنین تا حد ممکن از تاپ های غیر متقارن استفاده کنین. این مدل لباسا حالت کشیده تر و لاغرتری به اندامتون میده و زیباتر هم هست.

تاپ های نامتقارن
تاپ های نامتقارن

مرحله ۷ :

دقیقا لباسی مطابق با سایز اصلی بدنتون بپوشید. لباس های خیلی گشاد شما رو چاق تر از آنچه که هستین نشون میده و لباس های تنگ هم باعث میشه چاقی شکمتون کاملا دیده بشه.

مرحله ۸ :

در مهمانی های رسمی، کفش های پاشنه بلند میتونه خیلی کمک کننده باشه. کفش های پاشنه بلند بدن رو کشیده تر نشون میدن و چاقی بدن رو کمتر به چشم میارن.

مرحله ۹ :

ساپورت ها و لگ ها بهترین رفیقتون خواهند بود. آنها هم راحت و جذابن، هم مثل گن باعث میشن شکمتون کمی تو بره و صاف تر به نظر بیاد. پوشیدن لگ ها با تونیک های بلند، هم فوق العاده راحته، هم خیلی شیک و جذاب.

لگ و ساپورت
لگ و ساپورت

مرحله ۱۰ :

بلوزهایی رو انتخاب کنین که کمی بلند باشند و پایین تر از باسن قرار بگیرند. ژاکت ها و بلوزهایی که کمی بلند هستند، به پنهان کردن چاقی شکم بسیار کمک میکنند.

تاپ های بلند
تاپ های بلند

مرحله ۱۱ :

در نهایت در مناسبت های خاص و مهمانی های ویژه تون، گن ها هم میتونن گزینه های مناسبی باشند. هر چند بسیاری از افراد پوشیدن آن را بسیار سخت و دست و پا گیر میدونن، اما میتونن تو پنهان کردن چاقی شکم بسیار مؤثر واقع شن.

مترجم  : مریم قندی

منبع : www.livestrong.com

www.40plusstyle.com

 

نوشته چگونه چاقی شکم را در لباس پنهان کنیم اولین بار در نوین زی. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
  • همه چیز در مورد لیپوساکشن

    لیپوساکشن (چربی‌کِشی) فرایندی است که در آن چربی اضافی با کمک ساکشن یا مکش از بدن خارج می‌ش…
  • عمل زیبایی پروتز سینه چگونه است؟

    زنان می‌توانند برای پر کردن و بزرگ تر کردن سینه‌های خود این فرایند را انجام دهند. این فرای…
  • انواع جراحی زیبایی صورت

    جراحی زیبایی: قبل و بعد از انجام جراحی زمانی جراحی زیبایی تنها برای افراد ثروتمند مناسب بو…
  • همه چیز در مورد بوتاکس

    بوتاکس یک داروی ساخته شده از سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم به نام سم بوتو…
مطالب بیشتر در مد و زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…