در بیشتر موارد عصبانیت و گیجی افراد مختلف به این خاطر است که زمانی را برای تنهایی خود اختصاص نمی دهند. وقتی زمانی را برای خودتان کنار نگذارید، احساس اضطراب و تحریک پذیری خواهید کرد. به عبارت دیگر هر شخص لازم است تا زمانی را برای خلوت کردن با خود داشته باشد تا در این زمانها بتواند درونا خود را آرام کرده و با تمرکز بیشتری به کارهایش بپردازد.

تنهایی شما را آرام و خونسرد نگه می دارد

همه ی ما هر روز در استرس محل کار غرق می شویم، و بعد از یک روز سخت کاری به طور روانی ممکن نیست که دوباره با همان افراد وقت گذرانی کنیم. اگر با همکاران خود بیرون می روید پس فقط درباره کار و موضوعات مربوط به آن صحبت خواهید کرد.
در این موارد حتی دوستانتان هم نمی توانند شما را نجات دهند! چون باز هم با آنها درباره همکاران و سیاست های محل کار صحبت خواهید کرد. به این ترتیب بهترین گزینه این است که زمانی را برای خودتان کنار گذاشته و با کسی که دوستش دارید وقت گذرانی کنید تا آرام شده و به کارهایی که دوست دارید بپردازید.

در زمان تنهایی کاری را انجام می دهید که آن را دوست دارید

وقتی با خودتان تنها باشید، اغلب کارهایی را انجام می دهید که در صورت حضور دیگران ممکن نیست. این کارها هر چیزی می تواند باشد، از نقاشی کردن گرفته تا بازی با تبلت یا کامپیوتر یا حتی درست کردن یک غذای جدید، خوابیدن، تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی و … . اصلا اهمیتی ندارد که چه کاری انجام می دهید، فقط باید سرتان گرم شده و خوشحال باشید.

افراد زیادی دوست دارند به تنهایی خرید یا سینما بروند. در این زمان شما فقط روی خودتان تمرکز کرده و دیگر نگران دنیای اطرافتان نیستید. وقتی تنها باشید، آرام و شاد بودن را یاد خواهید گرفت.

پس آخر هفته ی بعدی یک زمان خاص را برای خودتان اختصاص داده تا هم شاد بمانید و هم زندگی سالمی داشته باشید.

 

نوشته چرا اختصاص زمانی برای تنهایی اینقدر مهم است؟ اولین بار در نوین زی. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…