بسیاری افراد در رابطه با بهترین زمان خوردن موز سؤال داشته و متعجب هستند. جالب است بدانید که خواص تغذیه ای موز از ابتدا تا زمانیکه کاملا می رسد مدام تغییر میکند. ممکن است توجه کرده باشید که هرچه موز رسیده تر باشد، طعم آن شیرین تر خواهد بود. این به این دلیل است که آنزیم موجود در بافت میوه بطور مداوم، نشاسته میوه را به قندهای ساده تر تجزیه می کند. (شکل طویل پلیمری نشاسته که شیرین نیست) را به (مونوساکاریدها، دی ساکاریدها و غیره که شیرین هستند تبدیل می کند)

از آنجاییکه در یک موز کاملا رسیده، آنزیم های آن، کار تجزیه نشاسته را کاملا انجام داده اند، بدن شما نیز دیگر نیازی به آن ندارد. بنابراین شما به سرعت قندهای آن را جذب جریان خونتان کرده که این خود سبب افزایش ناگهانی در قند خون شما می شود.

خواص موز رسیده یا موز کال
خواص موز رسیده یا موز کال

در مقابل، برخی مزایا نیز در رابطه با خوردن موز رسیده وجود دارد. محققان ژاپنی نشان داده اند که خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی موز، هنگامیکه رسیده می شود، بروز پیدا می کند.

یک موز رسیده کامل با لکه های تیره بر روی پوست زرد آن، ماده ای به نام TNF (عامل تخریب تومور) را که قادر است با سلول های غیر طبیعی مبارزه کند، تولید می کند. هرچه این لکه ها تیره تر باشد، شدت ایمنی آن در این رابطه افزایش می یابد. از این رو هرچه موز رسیده تر باشد، خواص ضد سرطانی آن نیز به مراتب بهتر خواهد بود. پوست زرد موز با لکه های تیره روی آن، ۸ برابر بیشتر در افزایش اصلاح گلبول های سفید، از نوع پوست سبز آن، مؤثر خواهد بود.

خواص موز رسیده
خواص موز رسیده

در نتیجه، خوردن موز رسیده، بهترین گزینه برای تأمین فوری قند بدنتان می باشد. چنانچه نمی خواهید افزایش سریع قند خون را در بدن داشته باشید، می توانید موز رسیده را با کمی کره بادام زمینی (چربی که جذب قند خون به گردش خون را آهسته می کند) مصرف کنید و یا هنگامیکه پوست آن هنوز سبز است آن را میل کنید.

مترجم : مریم قندی

منبع : www.positivemed.com

 

نوشته بهترین زمان خوردن موز اولین بار در نوین زی. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…