پیدایش کیست ها و غده ها در گردن یا بدن امری کاملا طبیعی است. با این حال، آنها می توانند گاهی اوقات موجب نگرانی شما شده، بویژه زمان هایی که نمی دانید چه هستند و برای چه ناگهان ظاهر شده اند. همه این توده ها طبیعی نیستند، اما اکثر آنها نسبتا بی ضرر هستند.

یکی از این غده ها، توده گردنی است که اغلب پشت گردن و یا پشت گوش شما ظاهر می شود. این نوعی کیست به نام “اپیدرموئید” است که از نوع چربی مانند آن متفاوت می باشد.

غده چربی پشت گوش
غده چربی پشت گوش

توده های چربی اغلب بعلت غدد چربی ایجاد می شوند که معمولا باعث چربی پوست و مو میشوند.

اگرچه کیست های اپیدرموئید نیاز به درمان خاصی ندارند، اکثر کسانی که دچار آن میشوند، احتمالا خواستار برداشتن آنها هستند، چرا که چندان جالب نبوده و می تواند منجر به عفونت شوند. برداشتن این نوع غده ها، آسان تر از مواجه شدن با انواع بیماری های جانبی است. چرا که می تواند از طریق روشهای طبیعی حذف شود.

چند راهکار طبیعی برای از بین بردن کیست های اپیدرموئید :

  • سرکه سیب :

    درمان غده چربی با سرکه سیب
    درمان غده چربی با سرکه سیب

سرکه سیب محصولی عالی برای درمان انواع مختلفی از بیماری می باشد. این ماده حاوی خواص ضد عفونی بوده و می تواند از شما در برابر باکتری های مضر محافظت نماید. کمی سرکه را بطور مستقیم بر روی غده قرار داده و سپس آن را با باند ببندید.

توصیه می شود این کار را هر روز و به مدت یک هفته انجام دهید تا زمانیکه لایه ای سخت از پوست بر روی کیست تشکیل شود. سپس آن لایه سخت را برداشته و کیست را تخلیه کنید. سرکه را مجدد به مدت یک هفته دیگر بر روی ناحیه قرار دهید.

  • قاصدک :

از یک قاشق چایخوری مخلوط قاصدک و ویولا استفاده کنید. آنها را به آب جوش افزوده و به مدت تقریبی ۴۵ دقیقه بجوشانید. سپس ترکیب را صاف کرده و آن را بنوشید یا مستقیما بر روی غده استفاده کنید. اینکار را ۴ بار در روز و به مدت ۱۰ روز انجام دهید.

  • نمک فرنگی اصل :

یک حمام داغ بگیرید و از نمک اپسوم استفاده کنید. دلیل استفاده از این ماده این است که برای کاهش درد و کاهش تورم بسیار مناسب است.

  • درمان کیست چربی با آلوورا
    درمان کیست چربی با آلوورا

    آلوورا :

کمی آلوورا را مستقیما بر روی کیست خود بمالید. اینکار کمک خواهد کرد که آن را در کمترین زمان ممکن از بین ببرید. همچنین می توانید ژل آلوورا را نیز برای این کار بنوشید.

  • شیر :

یک کیسه چای را در شیر انداخته و آن را مستقیما به مدت یک شبانه روز بر روی غده قرار دهید. شیر در کاهش حجم غده و سرعت بخشیدن به روند بهبود آن بسیار مؤثر عمل خواهد کرد.

  • عسل :

مخلوطی از عسل، موز و جوانه گندم نیز مرهمی خوب برای استفاده بر روی توده و کمک به کوچک کردن آن و حذف آن می باشد. آن را می توانید با یک باند بر روی کیست بسته و بگذارید یک شبانه روز کامل بماند.

  • روغن کرچک :

    از بین بردن توده های چربی با روغن کرچک
    از بین بردن توده های چربی با روغن کرچک

این روغن را می توانید مستقیما بر روی غده قرار داده و با یک کیسه آب گرم یا پارچه ای گرم بپوشانید. اینکار را مرتبا انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

برای مشاهده نتایج بهتر می بایست حداقل چند مورد از این درمان های خانگی را بکار ببرید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که کیست از بین رفته و کوچک شده است. اینکار را باید آنقدر ادامه داده تا کیست کاملا از بین رفته و پوستی نو جایگزین شود.

مترجم : مریم قندی

منبع : www.positivemed.com

 

نوشته آیا روی گردن یا پشت گوشتان کیست یا غده دارید؟ اولین بار در نوین زی. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در بیماری‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…