حفظ طراوت و شادابی پوست یکی از مهمترین المان های زیبایی و سلامت ظاهری برای بسیاری از افراد در سراسر دنیاست. خط و خطوط ظریف روی پوست، چین و چروک و ترک های پا همگی از عواملی است که معمولا با افزایش سن در اشخاص رخ می‌دهد، اما می‌توان با رژیم غذایی مناسب و مراقبت‌های کافی به درمان خانگی چروک های پوستی پرداخته و از بروز آن جلوگیری به عمل آورد.

بسیاری از لاین‌های مراقبتی پوستی در سراسر دنیا اقدام به تولید محصولات پوستی نموده که ادعا دارند می‌توانند تغییراتی سریع در ظاهر پوست ایجاد نمایند. اما بسیاری از آنها شیمیایی بوده و ممکن است حساسیت زا باشند. برای افرادی که پوستی حساس دارند، یا تمایلی به استفاده از محصولات شیمیایی ندارند، این مژده وجود دارد که می‌توانند به سادگی کرم‌هایی تهیه کنند که راهکاری برای درمان خانگی چروک های پوستی بوده و خاصیت رطوبت رسانی و جوان سازی داشته باشد.

چگونه یک محصول خانگی می تواند بسیار موثر باشد؟ جواب ساده است!

هیدراتاسیون طبیعی و مواد مغذی موجود در ترکیبات این کرم‌ها دقیقا همان موادی هستند که پوست به آن نیاز دارد. پوست اغلب در پاسخ به دهیدراته شدن و کم آبی، دچار چین و چروک و زردی می‌شود که می‌تواند ناشی از مراقبت‌های غلط پوستی و استفاده از محصولات قوی باشد که با پوستتان چندان سازگار نیست.

در چنین مواقعی، فاکتور سن و پیری تنها یکی از چندین عوامل موجود است که بدین معناست که با مصرف محصولات مناسب و مراقبت‌های کافی می‌توان مشکل به وجود آمده را جبران نمود.

این کرم را می‌توان با استفاده از روغن بادام و زیتون طبیعی بدست آورد که خاصیت هیدراتاسیون طبیعی و آنتی اکسیدانی دارد. روغن زیتون اغلب قابل دسترس است اما روغن بادام را پیشنهاد می‌کنیم از عطاری‌های معتبر تهیه نمایید.

در هر صورت به این نکته دقت داشته باشید که از روغن ۱۰۰% طبیعی و خالص استفاده کنید و به هیچ عنوان از روغن های ترکیبی نگیرید. همچنین عسل طبیعی نیز به دلیل خواص روشن کنندگی و آنتی باکتری که دارد در این کرم استفاده می‌شود.

زرده تخم مرغ حاوی ماده ارزشمند ویتامین A بوده که دیگران آن را به عنوان رتینول، محصول معروف مراقبت‌های پوستی می‌شناسند. ترکیب این مواد می‌تواند در قالب‌هایی در فریزر قرار گرفته و هر بار یکی از آنها مورد استفاده قرار گیرد.

مواد لازم برای تهیه کرم ضد چروک خانگی :

۱ قاشق غذاخوری روغن بادام یا روغن زیتون

۱ زرده تخم مرغ

۱ قاشق چایخوری عسل

۲ قاشق سوپخوری دارچین وازلین

یک کاسه کوچک را درون یک ماهیتابه بزرگ بگذارید. وازلین را درون کاسه قرار دهید و کمی آب درون ماهیتابه بریزید. مراقب باشید آب، درون کاسه نریزد. بگذارید آب به جوش آمده تا وازلین موجود در کاسه ذوب شود. سپس آن را از روی حرارت برداشته و زرده تخم مرغ، عسل و روغن را اضافه کنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

بگذارید این کرم به مدت ۱ ساعت روی صورت باقی بماند. سپس خیلی آرام با استفاده از آب ولرم یا پدهای پنبه‌ای یا یک دستمال نرم آن را از روی صورتتان پاک کنید.

از آنجا که تمامی ترکیبات این کرم طبیعی است، ذخیره آن تنها در فریزر امکان پذیر است. در غیر این صورت استفاده از آن خطرناک است. مگر آنکه در ۳-۲ روز اول مصرف شود. اما به طور کلی توصیه میشود هربار آن را تازه تازه درست کرده و مصرف نمایید، چرا که این کار تنها ۱۰-۵ دقیقه زمان می‌برد.

همزمان با مصرف این کرم، شاهد تغییرات فوق‌العاده در پوست خود خواهید بود. چروک‌ها به طرز شگفت‌آوری کمتر شده و رنگ چهره‌تان روشن‌تر خواهد شد و کمک می‌کند از کابوس پیری دور شوید. این کرم خواص رتینول و آنتی باکتریال را همزمان داشته و کمک می‌کند با موادی ارزان و کارآمد، به راحتی به درمان خانگی چروک های پوستی تان را بپردازید.

مترجم : مریم قندی

منبع : www.positivemed.com

 

نوشته درمان خانگی چروک های پوستی تنها در یک هفته اولین بار در نوین زی. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…