با افزایش سن، سوخت و ساز بدن رو به کاهش و حفظ تناسب اندام و وزن کاری بسیار مشکل‌تر خواهد بود. در این صورت چه بخواهید وزنتان را کاهش دهید و یا بخواهید تناسب اندام داشته باشید، می‌بایست به هر نحوی ورزش را در زندگیتان جای دهید تا در هر سنی که هستید، به این اهداف برسید.

  • ورزش کردن در خانه :

مزایا و معایبی در ورزش کردن در خانه وجود دارد. در واقع شما مجبور نیستید لباس بپوشید و می‌توانید زمان تمرین خود را طبق برنامه روزانه‌تان تنظیم کنید. تمرین در خانه باعث می‌شود که بدون هیچ استرس خاصی از جانب دیگران در خلوت خود ورزش کنید.

نکته اینجانست که شما باید با برنامه‌ای منظم، به تمرین و ورزش خود، حداقل بصورت یک روز در میان بپردازید و از طفره رفتن در آن خودداری کنید.

ورزش

  • عضو شدن در یک باشگاه ورزشی :

عضو شدن در یک باشگاه مزایا و معایب خاص خود را دارد. جنبه مثبت آن این است که برای تناسب اندامتان تجهیزات بسیاری در دسترس خود دارید و این به شما این امکان را می‌دهد که روال تمرین خود را به بهترین نحو تغییر داده و از یکنواخت شدن آن جلوگیری کنید. علاوه بر دستگاه‌هایی مثل دوچرخه ثابت، ماشین‌آلات وزنی و دستگاه اسکی فضایی، بسیاری از کلاسهای تمرین هفتگی نیز در باشگاه وجود دارد. می‌توانید همچنین کلاس‌های زومبا و باله را بصورت گروهی شرکت کنید.

 

  • راههای دیگر برای انجام ورزش‌های هفتگی :

چنانچه ورزش به معنای سنتی آن چیزی‌ است که دوست ندارید، کار دیگری انجام دهید. هنگامیکه به ورزشتان مثل یک کار سخت نگاه می‌کنید، سرانجام تسلیم شده و آن را رها خواهید کرد. در عوض، راهکاری دیگر در پیش گیرید و روشهای دیگری را برای انجام تمرینات هفتگی‌تان بکار برید تا خسته نشوید. چنانچه یک مرکز تفریحی مثل یک باشگاه ورزشی نزدیکتان وجود دارد، فعالیت‌های جسمانی بسیاری را می‌توانید در آنجا انجام دهید. می‌توانید به استخر رفته و در یک دوره ورزش‌های آبی ثبت نام کنید یا به کلاس رقص و یوگا بروید و یا بسکتبال و پیاده‌روی و برنامه تمرین قلبی داشته باشید. شکل تمریناتی که انجام می‌دهید مهم نیست، آنچه اهمیت دارد این است که ضربان قلبتان را افزایش و پمپاژ خونتان را بهبود دهید.

  • گرفتن یک مربی خصوصی :لاغری و کاهش وزن

بعضی افراد ممکن است از آنچه به نظر می‌آیند خجالت بکشند. اگر شما نیز این چنین هستید، یک مربی ورزش خصوصی بگیرید تا بتوانید به بهترین نحو تمرینات خود را با او انجام دهید. اینکار می‌تواند تأثیر مثبت پایداری بر دید شما به ورزش و تمرین داشته باشد. یک مربی خصوصی می‌تواند تمرینات شما را بسته به نیاز بدنتان در هر قسمت تنظیم کرده و بر اساس آن بدن شما را فرم دهد. همچنین می‌تواند در تغییر رژیم غذایی‌تان نقش بسزایی داشته و شما را در رسیدن به وزن ایده‌آل و تناسب اندامتان کمک کند.

  • فعال شدن و فعال ماندن:

به منظور کاهش وزن، شما می‌بایست کالری بیشتری از آنچه دریافت می‌کنید بسوزانید. در صورتیکه نمی‌خواهید وعده غذایی‌تان را ترک کنید و آن را با ماست یا سالاد جایگزین سازید، فعال‌تر شوید.

راههای زیادی برای انجام اینکار و فعال شدن وجود دارد. سرکار از صندلی‌تان بیشتر بلند شوید و هنگام ناهار ماشین را پارک کرده و برای خوردن غذا مثلا تا رستوران و یا قبل و بعد از کار یک زمان کوتاه برای پیاده‌روی در نظر بگیرید. با افزایش سطح فعالیتتان می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید و با انجام فعالیت‌های گاه و بیگاهتان لذت ببرید.

نوشته ورزش کردن را در سبک زندگی خود قرار دهید اولین بار در نوین زی. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…