گراتن ها از غذاهای خوشمزه است که با پنیر تهیه می شوند و به طور کلی به غذایی که پنیر داشته باشد و با فر روی آن برشته شود، گراتن می گویند. البته این یک تعریف کلی است. گراتن سبزیجات، گراتن اسفناج، گراتن مرغ و … از گراتن های خوشمزه هستند. در تهیه همه آن ها سس و پنیر یک اصل مشترک است. در این مطلب طرز تهیه گراتن ماکارونی با سس بشامل را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای تهیه این گراتن یا سوفله ماکارونی از سس بشامل استفاده کرده ایم. پس بهتر است در ابتدا با طرز تهیه سس بشامل در لینک آشنا شوید.

مواد لازم

  • ماکارونی: ۳۰۰ گرم
  • سس بشامل: یک دستور
  • پنیر پارمزان: ۲۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده: ۱۵۰ گرم

طرز تهیه گراتن ماکارونی

گوشت را سه بار چرخ کنید. این کار بافت گوشت شما را بسیار نرم و یکدست می کند و طبخ غذا را نیز با آن آسان تر می کند. در یک تابه مقداری روغن بریزید. بعد از اینکه روغن شما با حرارت ملایم داغ شد، پیاز را داخل آن تفت دهید. در ادامه سیر و  ادویه را به آن اضافه کنید. در این مرحله از طرز تهیه گراتن ماکارونی گوشت چرخ کرده را به مواد تفت داده شده اضافه کنید. منتظر بمانید تا مواد خوب تفت داده شوند. رنگ گوشت باید تغییر کرده باشد و بوی خامی تا حد زیادی از آن گرفته شده باشد.

آن گاه رب گوجه فرنگی را نیز به بقیه مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید. بهتر است خامی رب نیز گرفته شود و به خوبی با حرارت ملایم تفت داده شود. یک ظرف پیرکس ترجیحاً مستطیل شکل را انتخاب کنید. در کف ظرف سس بشامل بریزید و آن را صاف کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه گراتن ماکارونی نیمی از ماکارونی را آبکش کرده و روی سس بشامل داخل پیرکس بریزید.

ریختن ماکارونی در ظرف پیرکس

حالا مواد گوشتی داخل تابه را بر روی ماکارونی بریزید. دوباره سس بشامل را بر روی مواد گوشتی بریزید. در صورت تمایل می توانید سطح ماکارونی را با پنیر پارمزان بپوشانید. اگر تمایل به استفاده از این روکش پنیری برای تهیه گراتن ماکارونی ندارید، می توانید از مقداری پنیر فقط در گوشه های ظرف استفاده کنید. چون این قضیه به برش بهتر گراتن کمک می کند و این برش راحت تر انجام می شود.

حالا دوباره نصف دیگر ماکارونی را بریزید. مواد گوشتی باقی مانده را روی ماکارونی اضافه کنید و صاف کنید. در نهایت سس خوشمزه را نیز بر روی مواد بریزید. بهتر است روی گراتن شما ماکارونی باشد و یک لایه پنیر پارمزان بپاشید.

پوشاندن سطح ماکارونی با پنیر

روی ظرف پیرکس را با فویل بپوشانید. ظرف را در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۵۰ فارنهایت گرم کرده اید، به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه فویل را بردارید و اجازه دهید سطح گراتن در فر به مدت ۱۵ دقیقه طلایی شود. دستور پخت گراتن ماکارونی به پایان رسید. نوش جان

طرز تهیه گراتن ماکارونی

 از اینکه مورد عنایت و لطف شما بزرگواران قرار گرفته ایم، بسیار مفتخریم و امیدواریم دستور تهیه گراتن ماکارونی را به خوبی ارائه کرده باشیم. در صورت تمایل با کلیک بر روی لینک از انواع گراتن دیدن فرمایید.

The post طرز تهیه گراتن ماکارونی لذیذ و متفاوت در آشپزخانه منزلتان appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در غذای ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…