کیک ها از میان وعده های خوشمزه محسوب می شوند. البته همیشه به عنوان میان وعده سرو نمی شوند. بلکه گاهی به عنوان وعده صبحانه سرو می شوند. کیک یخچالی، کیک وانیلی و کیک میوه ای از جمله کیک های متفاوت و خوشمزه می باشند. در طرز تهیه کیک یخچالی ساده همراه ما باشید.

مواد لازم

  • خامه شکل گرفته: ۲ پیمانه
  • شیر: سه چهارم پیمانه
  • پودینگ شکلاتی: ۲ پیمانه
  • انبه: برای تزیین
  • پودر کاکائو: یک دوم پیمانه
  • بیسکوئیت پتی بور: ۲ بسته

طرز تهیه کیک یخچالی ساده

شما برای طرز تهیه کیک یخچالی ساده باید پودینگ شکلاتی داشته باشید. با کلیک بر روی لینک می توانید از این طرز تهیه دیدن فرمایید. ظرف مناسبی ترجیحا به شکل مربع یا مستطیل انتخاب کنید تا با شکل بیسکوئیت ها همخوانی داشته باشد. حالا شیر را در ظرف بریزید. می توانید در صورت تمایل به جای شیر از شیر کاکائو استفاده کنید. بیسکوئیت ها را یکی یکی در داخل شیر قرار دهید. آن ها را در داخل شیر بغلتانید تا نرم شوند.

بیسکوئیت ها را کنار هم کف ظرف بچینید و تمام سطح را پوشش دهید.

 

چیدن بیسکوئیت ها

وقتی یک لایه کامل از بیسکوئیت ها را چیدید، نیمی از پودینگ شکلاتی یا وانیلی را روی بیسکوئیت ها بریزید و همه سطح بیسکوئیت را با پودینگ بپوشانید.

پوشاندن سطح بیسکوئیت با خامه

دوباره بیسکوئیت ها را با شیر خیس کنید و یک لایه دیگر روی پودینگ را به وسیله آن ها بپوشانید. حالا نیمه از خامه فرم گرفته را روی بیسکوئیت قرار دهید و مانند پودینگ شکلاتی روی بیسکوئیت ها را با آن بپوشانید.

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک یخچالی ساده, دوباره خامه را با بیسکوئیت ها آغشته به شیر پوشش دهید و دوباره همین کار را انجام دهید. یعنی یک لایه بیسکوئیتی و یک لایه پودینگ و بعد یک لایه پودینگ و  دوباره یک لایه بیسکوئیت. بعد از اینکه لایه آخر بیسکوئیت را چیدید، بقیه خامه را داخل قیف بریزید. آن گاه با ماسوره یا حتی بدون ماسوره و به صورت ساده روی تمام بیسکوئیت ها را با خامه پوشش دهید.

طرز تهیه کیک یخچالی ساده

آن گاه روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک شب تا صبح در یخچال بگذارید. حالا روی خامه را (در صورت تمایل) با پودر کاکائویی که از قبل الک کرده اید، پوشش دهید. برای تزیین کیک یخچالی می توانید از میوه های متفاوتی مانند انبه، توت فرنگی و… و خامه فرم گرفته استفاده کنید. حالا کیک یخچالی خوشمزه شما آماده سرو می باشد. اگر تمایل داشته باشید می توانید در مواد لایه ای آن شکلات چیپسی، موز و گردو قرار دهید.

مراحل تهیه کیک یخچالی انبه

از اینکه در دستور تهیه کیک یخچالی ساده خوشمزه همراه ما بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این مطلب انگیزه لازم برای تهیه این کیک را برای شما ایجاد کرده باشد. لطفا در صورت تمایل ما را در لینک انواع کیک دنبال بفرمایید.

The post طرز تهیه کیک یخچالی ساده و خوش طعم در آشپزخانه های ایرانی appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در شیرینی و کیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…