پنکیک ها دارای بافتی نرم و اسفنجی هستند و در طعم های مختلفی مانند پنکیک با ماست، پنکیک گوشت، پنکیک نوتلا، پنکیک موز، پنکیک اسفناج  و… تهیه می شوند. با این پنکیک ها می توان صبحانه مفصلی ترتیب داد. ما به شما پیشنهاد می کنیم طرز تهیه پنکیک بدون شیر(پنکیک گیاهی) را امتحان کنید.

مواد لازم

  • شکر: یک قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر: دو قاشق غذاخوری
  • نمک: به میزان لازم
  • روغن گیاهی: ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر سویا: یک پیمانه
  • آرد: یک پیمانه

این پنکیک دستور تهیه کاملاً گیاهی دارد. به طوری که برای طبخ آن باید از روغن گیاهی استفاده کرد و به جای شیر نیز از شیر سویا می شود. این پنکیک در نقطه مقابل پنکیک گوشت قرار دارد و به کسانی که رژیم غذایی گیاهی دارند، بسیار توصیه می شود.این روغن گیاهی می تواند روغن ذرت، روغن زیتون و… باشد. شما با توجه به اینکه طبخ با کدام روغن گیاهی را می پسندید، می توانید نوع روغن را انتخاب کنید.

طرز تهیه پنکیک بدون شیر(گیاهی) خوشمزه و خوش طعم

برای شروع طرز تهیه پنکیک بدون شیر ابتدا مواد لازم را تهیه کنید. برای این دستور تهیه به جای شیر از شیر سویا استفاده شده که بسیار مقوی و عالی است. بعد از گرد آوری مواد اولیه در یک کاسه متوسط آرد، شکر، بیکینگ پودر و نمک(مواد خشک) را با هم مخلوط کنید. آن گاه شیر سویا را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مخلوط کردن مواد پنکیکدر ادامه از روغن گیاهی استفاده کنید و ۲ قاشق از آن را به مواد اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا بافت مواد شما یک دست و نرم شود. کف ماهی تابه را چرب کنید. ماهی تابه چرب شده را روی حرارت ملایم قرار دهید.

یک قاشق از مخلوط را درون تابه داغ شده بریزید. این چند قاشق روی هم ریخته را به شکل دایره در آورید.

سرخ کردن پنکیک بدون شیر

وقتی که حباب هایی وسط پنکیک به وجود آمد یا لبه های آن کمی سفت تر شد، در واقع خودش را گرفت آن را با ملایمت و به آرامی برگردانید تا سمت دیگر آن نیز بپزد.

طرز تهیه پنکیک بدون شیر

بقیه پنکیک های خوشمزه را نیز با همین روش آماده کنید. بعد از آماده شدن پنکیک ها می توانید آن ها را با عسل و مربا نوش جان بفرمایید.

تهیه پنکیک بدون شیر

از این که تا پایان مطلب همراه ما بودید، متشکریم و امیدواریم شما عزیزان با طرز پخت پنکیک بدون شیر بتوانید یک صبحانه عالی و مقوی در منزل آماده  کنید و نوش جان بفرمایید.

The post طرز تهیه پنکیک بدون شیر با طعم و مزه ایده آل appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در شیرینی و کیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…