سالادها در گروه خاصی از مواد غذایی تعریف نمی شوند . سالاد فصل، سالاد فرانسوی مخلوطی از سبزیجات هستند در حالی که سالاد الویه و سالاد سزار دستور تهیه متفاوتی دارند و در کنار سبزیجات از مخلفات دیگری نیز برای آن استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه سالاد جوانه گندم به شما آموزش دهیم. 

جوانه گندم از مواد غذایی سرشار از ویتامین E می باشد. به همین دلیل یک ضد لک قوی محسوب می شود و در بسیاری از محصولات مانند صابون، کرم و… استفاده می شود. جوانه گندم باعث آبرسانی به پوست می شود و می تواند از بروز چین و چروک جلوگیری کند. به همین خاطر ماسک جوانه گندم بسیار توصیه می شود.  از خواص دیگر جوانه گندم این است که این ماده غذایی دارای آب و فیبر زیادی می باشد و از سرطان روده پیشگیری می کند.

مواد لازم

  • جوانه گندم: یک پیمانه
  • کنسرو نخود فرنگی: یک پیمانه
  • قارچ خرد شده: یک پیمانه
  • نعناع و گشنیز خرد شده: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
  • سس سویا، آبلیمو یا روغن زیتون: به میزان لازم
  • کنجد یا سیاه دانه: به میزان لازم
  • گوجه: یک پیمانه
  • خیار شور: نصف پیمانه

طرز تهیه سالاد جوانه گندم

برای تهیه این نوع سالاد خوشمزه می توانید از مواد مختلفی استفاده کنید. چون جوانه گندم بسیار ظریف است بهتر است در موقع مصرف آن را بشویید و گرنه سیاه می شود. برای شروع کار قارچ ها را شسته و آن ها را در محلی قرار دهید تا آب کش شود. در مرحله بعدی روش تهیه سالاد جوانه گندم, خیار شورها را خرد کنید. آن گاه گوجه فرنگی ها و قارچ ها را نیز به صورت نگینی خرد کنید.

جوانه گندم

حالا تمام مواد خرد شده را در یک ظرف بزرگ بریزید. به مواد داخل ظرف نخود فرنگی، نعناع یا گشنیز را اضافه کنید. آن گاه جوانه ها را روی سالاد قرار دهید و مقداری سیاه دانه یا کنجد روی آن بریزید.

مراحل تهیه سالاد جوانه گندم

برای چاشنی این سالاد خوشمزه می توانید از سرکه بالزامیک، سویا سس، روغن زیتون و آبلیمو ترش تازه استفاده کنید. میزان این چاشنی به شما بستگی دارد.

در این مرحله طرز تهیه سالاد جوانه گندم شما به پایان می رسد. در صورت تمایل می توانید کمی فیله مرغ گریل شده به آن اضافه کنید.

طرز تهیه جوانه گندم

امیدواریم سالاد جوانه گندم خوشمزه و پر خاصیت را بتوانید به عنوان یک مکمل و چاشنی غذایی استفاده کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. در صورت تمایل با کلیک بر روی لینک از انواع سالاد دیدن بفرمایید.

The post طرز تهیه سالاد جوانه گندم خوشمزه و پر خاصیت appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در دسر و پیش غذا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…