حلواها از جمله دسرهای خوشمزه هستند که بیشتر در ماه رمضان و مراسم افطاری تهیه و سرو می شوند. البته حلوا آرد گندم رایج ترین نوع حلواست که همه ما با آن آشنایی کافی داریم اما با آردهای دیگری نیز می توان حلوا را تهیه کرد. حلوا آرد برنج یکی از این حلواهای متفاوت است. در این مطلب با طرز تهیه حلوای پسته ما را همراهی بفرمایید.

مواد لازم

  • کره: ۵۰ گرم
  • روغن جامد: ۵۰ گرم
  • پودر قند: نصف پیمانه
  • گلاب: یک قاشق غذاخوری
  • پودر پسته: یک پیمانه
  • آرد سفید: یک پیمانه
  • پودر هل: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه حلوای پسته خانگی

آرد سفید را روی حرارت ملایم به مدت نیم ساعت تفت دهید. آرد را در حین تفت دادن مدام با قاشق چوبی هم بزنید تا آرد ته نگیرد. برای تهیه یک حلوای ایده آل بهتر است از آرد سفید استفاده کنید. باید بوی خامی آرد از بین برود اما توجه داشته باشید که رنگ آرد تغییر نکند.

تفت دادن آردبه طور کلی رنگ حلوا مسئله مهمی محسوب می شود. به همین خاطر باید از تغییر رنگ جلوگیری شود. بعد از تفت دادن آرد، کره و روغن جامد را به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید. این تفت دادن باید در حدی باشد که روغن به طور کامل باز شود، طوری که از کناره های حلوا شروع به جوشیدن کند. حلوا را از روی شعله برداشته و گلاب را به آن اضافه کنید. در این مرحله از طرز تهیه حلوای پسته می توانید گلاب بیشتری بریزید. پودر قند، پودر پسته و هل را با هم مخلوط کنید و این مواد را به آرد اضافه کنید.

حلوای پسته خوشمزه

برای خوش رنگ کردن حلوا بهتر است کمی رنگ سبز به آن اضافه کنید. به عنوان مثال از رنگ سبز ژله ای استفاده کنید. این رنگ را به طور کامل باید با خمیر ترکیب کنید و تا یک دست شدن مواد هم بزنید. حلوا را تا زمانی که گرم است، در داخل قالب مورد نظر پرس کنید.

طرز تهیه حلوای پسته

به مدت ۲ ساعت این حلوای خوشمزه را در یخچال قرار دهید. آن گاه از قالب خارج کنید. این نکته قابل ذکر است که اگر قالب را داخل فریزر نگذارید، حلوا جدا نخواهد شد. طرز پخت حلوای پسته در این مرحله به پایان خواهد رسید. شما عزیزان می توانید این دسر خوشمزه را در کنار خانواده محترم نوش جان بفرمایید. در صورت مایل بودن با کلیک بر روی لینک می توانید از طرز تهیه انواع حلوا در مجله آرگا دیدن فرمایید.

The post طرز تهیه حلوای پسته خوشمزه و خوش طعم appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در دسر و پیش غذا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…