نقش آهن در بدن، در ساختمان هموگلوبین خون است. آهن برای خون سازی بسیار ضروری است و مقدار مورد نیاز این ماده معدنی به طور متوسط حدود ۱۰ میلی گرم در روز است که سهم اصلی آن در غلات می باشد که شربت فروگلوبین تمام این ۱۰ میلی گرم نیاز روزانه را تامین می نماید.

روی، کاربرد های بسیار زیادی در بدن دارد. این عنصر در جلوگیری از سرطان، مشکلات پوست و مو، بهبود رماتیسم و اختلالات مفصلی و همچنین تقویت سیستم دفاعی بدن نقش موثری دارد و میزان مورد نیاز این عنصر تقریبا حدود ۱۰ تا ۱۵ میلی گرم در روز می باشد و مصرف زیاد آن سبب سوء جذب مواد معدنی دیگر می گردد. فروگلوبین حاوی ۳ میلی گرم از نیاز روزانه بدن به روی را می تواند برطرف نماید. عنصر مس از جمله عنصر هایی به شمار می رود که در بدن نقش های زیادی را بر عهده دارد. مس برای فعالیت کامل سلول های عصبی و جذب آهن در بدن لازم است. مس یک آنتی اکسیدان است که در نابود کردن رادیکال های آزاد ایفای نقش می کند. مقدار مورد نیاز مس در بدن انسان حدود ۹۰۰ میکروگرم در روز است که هرچند مقدار ناچیزی محسوب می شود اما تحقیقات نشان داده اکثر ایرانی ها مبتلا به کمبود مس هستند. شربت فروگلوبین ۲۰۰ میکروگرم مس را در هر روز برای بدن تامین می کند که با توجه به این که مصرف زیاد مس می تواند مضر باشد میزان مناسبی به حساب می آید.

شربت هموگلوبین چیست؟

نحوه و مقدار مصرف شربت فروگلوبین

شربت فروگلوبین یکی از مکمل های پر مصرف در بین عموم می باشد که بیشتر جهت درمان کم خونی مصرف می گردد. این مکمل که به شکل سوسپانسیون خوراکی می باشد دارای تمامی ویتامین های مورد نیاز بدن انسان برای خون سازی است. علاوه بر این فروگلوبین دارای فوایدی همچون اشتها آوری می باشد که از این جهت برای کودکان نیز بسیار مفید می باشد. این شربت دارای مواد معدنی نظیر آهن، روی و مس است که این مواد در بدن همانطور که ذکر شد، نقش های موثری را بازی می کنند.

شربت فروگلوبین و نقش آن در بدن

چه ویتامین هایی در فروگلوبین موجود است؟

از ویتامین های موجود در فروگلوبین می توان به تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، پیریدوکسین (B6)، فولیک اسید (B9)، سیانوکوبالامین (B12) را نام برد. از میان ویتامین های ذکر شده، برای درمان کم خونی نیاز به ویتامین های B6 و B9 و B12 بیشتر می باشد. بر همین اساس شربت فروگلوبین مقدار مناسبی از این ویتامین ها را درون خود جای داده است.

ویتامین های موجود در شربت فروگلوبین

به چه صورت می توان فروگلوبین را مصرف کرد؟

جذب این شربت از طریق معده می باشد و هرچند مصرف فروگلوبین تاثیر سوء بر عملکرد بدن نمی گذارد اما بهتر است مصرف آن به اندازه شرح داده شده در ذیل باشد:

مکمل فروگلوبین چیست؟

  • در بزرگسالان: یک قاشق چای خوری روزانه دو بار
  • در کودکان هفت تا دوازده سال: یک قاشق چای خوری روزانه یک بار
  • در کودکان یک تا سه سال: روزانه نصف قاشق چای خوریاطلاعات جامع دارویی شربت فروگلوبین

چون میزان مکمل های موجود در مکمل فروگلوبین بسیار مناسب است، مصرف آن به گروه سنی خاصی محدود نمی گردد، اما به علت ساده بودن هضم این سوسپانسیون بیشتر برای کودکان تجویز می کنند. شما می توانید برای اطلاع از دیگر مکمل های دارویی همچون قرص آلگومد، شربت پیراستام، شربت سانستول، قرص فیفول و سایر داروهای مکمل به بخش اطلاعات دارویی مجله آرگا رجوع نمایید.

The post شربت فروگلوبین را بهتر بشناسید appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…