شش نوع رژیم گیاه خواری در حال حاضر مطرح است که بدترین نوع آن خام خواری می باشد. بیشترین افرادی که به سمت رژیم گیاه خواری کشیده می شوند، جوانان هستند. انسان موجودی همه چیز خوار می باشد و مصرف مواد غذایی گیاهی و حیوانی در حد تعادل برای سلامت وی مورد نیاز می باشد.

انواع رژیم لاغری همچون رژیم لاغری موز و رژیم لاغری کانادایی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اما رژیم گیاه خواری می تواند تاثیر بسیار ایده آلی در طول ۲۱ روز بر کاهش وزن شما بگذارد. و مزایای متفاوتی دارد.

رژیم گیاه خواری بیست و یک روزه:

وعده صبحانه:

منوی انتخابی شما برای صبحانه در این بیست و یک روز، باید وعده‌های سبکی باشد. جو، سرشار از پروتئین و فیبر است. می‌توانید آنرا در شیر بادام یا شیر سویا بجوشانید، سپس رویش را با تکه‌های میوه، عسل و پنیر ریکوتا بپوشانید و میل نمایید. یا می‌توانید با استفاده از جوی خام، انواع آجیل و میوه‌های خشک، موسلی تهیه کنید. خوب است بدانید که پنیر ریکوتا خودش به تنهایی یک وعده‌ی غذایی به حساب می آید اما برای اینکه صبحانه‌ای داشته باشید که شما را سیر کند، می‌تواند آنرا به همراه مقداری توت، دارچین و کمی هم آجیل مصرف نمایید. حتی می‌توانید به سراغ تخم مرغ بروید تا مقداری پروتئین و چربی سالم به بدنتان برسانید، املت یا تخم مرغ آب پز به همراه اسفناج و قارچ سرخ شده، و یا تخم مرغ سفت با مقداری نان تست سبوس دار در این انتخاب گزینه های مناسبی به شمار می آیند.

رژیم گیاه خواری و مضرات و مزایای آن

وعده ناهار:

برای این وعده می‌توانید کمی توفو یا تمپه را با سبزیجات مورد علاقه‌ خود ترکیب نمایید. یا حتی می‌توانید سبزیجات برگ سبز همچون بوک چوی، یا کلم همراه با کینوآ یا برنج قهوه‌ای آماده و میل کنید. سالاد آووکادو با پنیر فتای کم چرب، گوجه‌فرنگی و چند تا بادام هم می‌تواند یک وعده‌ مناسب برای ناهار باشد. حتی می‌توانید ساندویچی پر از سبزیجات، حبوبات و پنیر و ادویه‌جات تهیه و میل نمایید.

مضرات و مزایای رژیم گیاه خواری

وعده شام:

در این وعده می توانید از دال، یک خورش هندی که از عدس و ادویه‌جات درست شده و به همراه برنج خورده می‌شود، استفاده کنید که به بدنتان کلی پروتئین، فیبر و مواد مغذی دیگر برسانید. شما حتی می توانید تمپه، توفو یا سبزیجات دیگر مورد علاقه‌تان را به سیخ بکشید و گریل کنید. سبزیجات سرخ کرده را به همراه سیب زمینی شیرین پخته و با گل کلم سرو کنید، یا اینکه به همراه برنج قهوه‌ای یا کینو‌آ نوش جان نمایید. تخم مرغ، کباب و فریتاتای سبزیجات نیز شام‌های دیگری هستند که می‌توانید به سادگی یک سوپ حبوبات آن‌ها را آماده کنید و در وعده شام به مصرف برسانید.

برنامه رژیم گیاه خواری 21 روزه

مزایای رژیم گیاهخواری:

تحقیقات نشان می دهد که رژیم گیاه خواری خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی را برای افرادی که به بیماری های قلبی-عروقی دچارند، کمتر می کند. اشخاصی که از رژیم غذایی گیاه خواری پیروی می کنند از کلسترول بد کمتری که عامل اصلی سکته است و رگ های قلب را مسدود می کند، برخوردار می باشند. همچنین چون گیاهخواران از فیبر موجود در سبزیجات به اندازه کافی برخوراد می شوند، خطر ابتلا به سرطان در این افراد کمتر مشاهده می شود.

برنامه غذایی رژیم گیاه خواری

مضرات رژیم گیاهخواری:

اشخاصی که از رژیم گیاه خواری پیروی می کنند معمولا دچار کمبود ریبوفلاوین (نوعی ویتامینB)، ویتامین B12، ویتامین D، کلسیم و سلنیوم می‌شوند و تراکم استخوانی آنها نسبت به افراد همه چیز خوار پنج درصد کمتر می باشد. 

برنامه رژیم لاغری گیاه خواری و مزایا و مضرات آن

به طور کل گفته شده است که گیاهخواران از سلامت بیشتری نسبت به همه چیزخواران برخوردار هستند و تنها عده ای که به گیاه خواری محض روی می آورند دچار کمبود های جدی از نظر مواد مغذی و ویتامین می شوند.

The post رژیم گیاه خواری و مزایا و معیاب این رژیم غذایی برای کاهش وزن appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…