شدت عفونت قارچ ناخن مختلف است، بعضی اشخاص فقط یک لکه سیاه روی ناخن خود می بینند، اما بعضی دیگر دچار درد و ناراحتی نیز می شوند. از علایم اولیه عفونت قارچی ناخن می توان به لکه های سیاه کوچک روی ناخن، زرد شدن ناخن و یا تغییر شکل ناخن اشاره کرد. اما جای هیچ نگرانی نیست زیرا درمان قارچ ناخن امکان پذیر می باشد.

راه های درمان قارچ ناخن:

برای درمان قارچ ناخن می توان از ده روش ساده زیر بهره مند شد و این بیماری را برطرف نمود:

  • خشک نگه داشتن ناخن: چون قارچ ناخن در محیط گرم و مرطوب به سرعت رشد می کند باید برای درمان قارچ ناخن آنها را خشک نگه داشت. در هنگام کار با آب از یک دستکش پلاستیکی استفاده کنید اما شرط ورود و خروج هوا را نیز رعایت کنید که دستهایتان عرق نکند.
  • لاک ناخن هایان را پاک کنید: چون این قارچ ها در محیط تاریک رشد و نمو می کنند باید لاک ناخن هایتان را پاک کنید تا از تکثیر این قارچ ها جلوگیری گردد.

درمان های قارچ ناخن

  • استفاده از پما ضد قارچ ناخن: کرم ها یا پمادهای موضعی ضدقارچ به طور معمول در شش هفته عفونت ناخن را از بین می برد. این پمادها برای عفونت های طولانی مدت همراه با درد مورد استفاده قرار می گیرند. از این پماد یا کرم ها طبق آنچه در دستورالعملشان نوشته شده است، استفاده کنید.
  • به پزشک مراجعه نمایید: وقتی درمان های خانگی قارچ ناخن و استفاده از پماد های ضد قارچ جوابگو نبود باید به پزشک مراجعه نمایید تا داروهای لازم را برای درمان بیماریتان تجویز نماید.

علل ایجاد قارچ ناخن

  • کوتاه کردن ناخن: قبل از اینکه دارو های درمان قارچ ناخنها را استفاده کنید، ناخن هایتان را بگیرید و لکه های سیاه را با سوهان از بین ببرید و بعد دارو را استفاده نمایید.
  • سوهان و ناخن گیر را ضدعفونی کنید یا دور بیندازید: چون عفونت ناخن مسری است و انتقال می یابد بعد از کوتاه کردن ناخن هایتان جهت جلوگیری از مبتلا شدن دیگر ناخن ها و یا ناخن دیگران، ناخن گیر و سوهان را به خوبی ضد عفونی کنید و یا دور بیندازید.

علایم قارچ ناخن

  • از سرکه سیب و آب اکسیژنه استفاده کنید: سرکه سیب و پراکسید هیدروژن را نصف نصف با هم ترکیب نمایید و روزانه چهل و پنج دقیقه تا از بین رفتن کامل قارچ ناخن هایتان آنها را درون این محلول قرار دهید.
  • استفاده از وایتکس: به اندازه یک درپوش قوطی وایتکس درون آب بریزید و به مدت یک دقیقه ناخن هایتان را درون آن قرار دهید. با انجام این عمل ظرف مدت چند روز قارچ ناخن درمان می شود.

راه های درمان قارچ ناخن

  • استفاده از سرکه سیب مقطر و روغن درخت چای: یک و نیم لیوان سرکه سفید مقطر را با سه لیوان آب ترکیب کنید و ناخن هایتان را به مدت پانزده تا بیست دقیقه درون این محلول قرار دهید و بعد بشویید و خوب خشک کنید. بعد تکه های پنبه را درون روغن چای فرو ببرید و بر روی ناخن های آسیب دیده خود بگذارید و ببندید و اجازه دهید تا دو الی سه ساعت بر روی ناخن های شما بماند. انجام این عمل روزانه دو بار و اگر مسبب ایجاد حساسیت در فرد شد روزانه یک بار به درمان قارچ ناخن کمک می کند.
  • لاک ضد قارچ: استفاده از لاک های ضد قارچی که در داروخانه ها نیز به فروش می رسد، راه حل دیگری در این زمینه می باشد.هر آنچه لازم است از علل، علایم تا درمان قارچ ناخن بدانید

توجه داشته باشید که اگر این عفونت قارچی بیشتر از دو هفته ادامه داشت و یا رو به وخامت رفت حتما باید نزد پزشک متخصص پوست بروید و تحت درمان قرار بگیرید. شما همراهان همیشگی می توانید با مراجعه به لینک درمان خانگی قارچ پوستی و درمان قارچ پوستی از مطالب مفید و مهم موجود در این مقالات نیز بهره مند گردید.

The post روش های درمان قارچ ناخن و علل ایجاد آن appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در بیماری‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…