برای درمان گیاهی عفونت لثه توام با انجام روش های درمانی لازم است که اصول بهداشت دهان و دندان را نیز رعایت کنید. حداقل روزانه دو بار مسواک بزنید. در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید و بعد از صرف هر وعده غذایی دهانتان را غرغره کنید. بعد از نخ دندان کردن تمام مواد غذایی موجود در هان خود را تخلیه کنید. از میوه هایی که حاوی آنتی اکسیدان است مصرف نمایید.

راه های درمان گیاهی عفونت لثه:

اگرعلایم عفونت لثه را در دهان خود تشخیص می دهید برای درمان گیاهی عفونت لثه به روش های زیر می توانید اقدام نمایید و این عارضه را در منزل برطرف کنید:

  • آبلیموی تازه را با عصاره گل رز ترکیب نمایید و دهانتان را با آن غرغره کنید و به مدت چند دقیقه این محلول را دهان نگه دارید و بعد دور بریزید. برای نتیجه گرفتن روزانه سه بار از این درمان گیاهی استفاده کنید.
  • آبلیموی تازه را در آب ولرم بریزید و روری دو بار برای درمان گیاهی عفونت لثه با آن به مدت چند دقیقه غرغره کنید. این محلول بوی بد دهان را کم می کند و از ورم لثه نیز می کاهد.

راه و روش درمان گیاهی عفونت لثه

  • در درمان سریع التهاب و خونریزی می توانید آب نمک غرغره کنید و یا ضماد نمک و زنجبیل را بر روی لثه های خود قرار دهید.
  • سه حبه سیر را به قطعات نگینی خرد کنید و آنها را به همراه آب و یا عسل میل نمایید تا آبسه و عفونت را از بین ببرد.
  • مصرف میوه و سبزیجات تاثیر بسزایی در برطرف نمودن التهاب و عفونت لثه دارد. در این بین میوه و سبزیجاتی که از فیبر و ویتامین C غنی باشند در اولویت هستند. کلم بروکلی، هویج و انواع فلفل دلمه ای در این دسته قرار می گیرند.

درمان عفونت لثه با روش های گیاهی

  • چند قطره روغن نعناع را درون یک لیوان آب گرم بریزید و به مدت چند روز دهان خود را با آن شستشو دهید تا عفونت و تورم لثه هایتان درمان شود.
  • نوشیدن یک لیوان آب خالص کرن بری در روز هم به جلوگیری از رشد باکتری و درمان عفونت لثه کمک می کند به شرطی که این آبمیوه خالص باشد و با دیگر میوه ها ترکیب نشده باشد.آشنایی با درمان گیاهی عفونت لثه

اگر بخاطر این عارضه درد دارید، می توانید از دم کرده نعناع و یا عصاره میخک برای تسکین درد های ناشی از لثه استفاده کنید. همچنین برای اطلاع از درمان ورم لثه نیز می توانید به این مقاله در سایت آرگا رجوع کنید و از درمان های خانگی ذکر شده در آن بهره مند شوید.

The post درمان گیاهی عفونت لثه با چند روش اعجاب انگیز appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…