شپش سر در ارتباط مستقیم با پوست بدن زنده می ماند و از راه تماس مستقیم منتقل می گردد. بیشتر اوقات کودکان در مهد کودک ها و در تماس با وسایلی که با دیگر بچه ها به اشتراک می گذارند به این عارضه دچار می شوند. برای آشنایی با درمان قطعی شپش سر در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

علت ابتلا به شپش سر و علایم آن:

استفاده از رختخواب و کلاه و روسری فرد مبتلا اصلی ترین عامل دچار شدن به این عارضه می باشد.

خارش شدید و آزار دهنده موی سر، برجستگی های کوچک و قرمز بر روی گردن و شانه و سر و وجود ذره های بسیار شبیه به شوره سر که بر روی پایه مو دیده و به سختی کنده می شوند از علایم شپش می باشد.

هر آنچه لازم است از درمان شپش سر بدانید

روش های درمان قطعی شپش سر:

برای درمان شپش سر، موهایتان راه های درمان قطعی شپش سر را به شیوه های زیر امتحان کنید:

  • بیست و پنج گرم نعناع را با بیست و پنج گرم میوه سرو کوهی و ده عدد میخک، ده عدد برگ عرعر در سرکه به مدت بیست دقیقه بجوشانید و بعد از سرد شدن، آن را سرد کنید و موهایتان را کاملا به این محلول آغشته نمایید و بعد از گذشت یک ساعت، موهایتان را شانه بزنید.

راه و روش درمان شپش موی سر

  • یکی از روش های درمان خانگی شپش سر این است که سی میلی لیتر سرکه سیب را با پانزده میلی لیتر روغن جوجویا و ده قطره اسانس پونه و ده قطره اسانس نیااولی و پانزده قطره اسانس عرعر مخلوط نمایید و بعد از گذشت یک ساعت موهایتان را شانه بزنید و بشویید.
  • سرکه را گرم کنید و بر روی سر خود بریزید و موهایتان را به آن آغشته نمایید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی سر شما زیر حوله یا کلاه بماند و بعد موهایتان را آبکشی کنید.

راه های درمان شپش موی سر

  • روغن معدنی را با سرکه مخلوط کنید و بر روی موهای خود بمالید تا شپش ها از موهایان جدا شود و این کار را تا درمان شپش موی سر کودکان و بزرگسالان ادامه دهید.
  • از شانه فلزی برای شانه کردن موهای خود استفاده کنید و بعد از هر بار شانه زدن، شانه را درون آب و صابون قرار دهید تا شپش های آن کشته شوند.

علایم و راه های درمان شپش سر

  • شستن موها با سرکه و یا آغشته کردن سس مایونز به موها از درمان های موثر در رفع شپش می باشد.
  • از درمان های دارویی شپش سر می توان به فرآورده های پرمترین که به شکل شامپو و کرم پنج درصد در بازار موجود می باشد اشاره کرد.روش های درمان شپش سر

احتمال ابتلا به شپش سر در مدارس، مهد کودک، پادگان ها و مکان های عموی بسیار بالا می باشد و بهترین و موثر ترین راه پیشگیری استفاده نکردن از کلاه و رختخواب به صورت مشترک می باشد. اگر در یک خانه فردی به شپش مبتلا شود، سایر اعضا نیز درگیر این عارضه می شوند. هرچند شپش بیماری خطرناکی نیست اما خارش های آزار دهنده این بیماری قابل تحمل نمی باشد.

The post درمان قطعی شپش موی سر با نسخه های خانگی اعجاب انگیز appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در بیماری‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…