بسیاری از ما بعد از استفاده از میوه نرم و شیرین انبه هسته بزرگ آن را دور می اندازیم و غیرقابل مصرف می دانیم در صورتی که از خواص هسته انبه و مزیت های فوق العاده ی آن بی خبر هستیم. این هسته غول پیکر دارای خواص بسیاری می باشد که با دانستن آن میتوان بسیاری از بیماری ها را در منزل به راحتی درمان کرد.

خواص هسته ی انبه و میوه ی آن

 بیوگرافی میوه ی انبه و خواص هسته انبه :

mango یا انبه درخت بلند قدی با طول عمر بیش از ۳۰۰ سال است که تا آخرین روزهای حیات به بار می نشیند و میوه می دهد . از این میوه ی گرمسیری که زادگاهش شبه جزیره هند است به عنوان رنگ و طعم دهنده و عطر دهنده استفاده میکنند . انبه یک نوع میوه به شکل منحنی است که رنگ پوست آن با توجه به نوع و نور محیط از سبز مایل به صورتی قرمز نارنجی یا طلایی متغیر است . رسیدن میوه ی انبه ۳ تا ۶ ماه به طول می انجامد. علاوه بر هند در دیگر کشورها همچون آمریکای شمالی مرکزی و جنوبی کارائیب جنوب و مرکز آفریقا استرالیا چین پاکستان و آسیای جنوب شرقی کشت می شود و در ایران بیشترین تولید انبه به شهرستان هرمزگان تعلق دارد که بیشینه ای بیش از ۳۰۰ سال دارد. انبه دارای هسته ای بسیار بزرگ است که این هسته از خواص دارویی و درمانی بسیاری برخوردار است. طعم شیرین و گس میوه ی انبه باعث شده است هر ذائقه ای پذیرای آن نباشد اما این میوه ی گرمسیری طرفداران مخصوص خودش را در همه جای دنیا دارد .

انبه میوه ای جادویی

انبه پوست طلایی طلایی

 

انبه و خاصیت درمانی هسته ی آن

انبه با پوست نارنجی مایل به قرمز

میوه ی انبه دارای فیبر هایی است که حرکت روده ها را تنظیم میکند و مانع از ایجاد یبوست در افراد می شود. جهت مشاهده خواص انبه کلیک کنید. در ادامه به بررسی خواص هسته انبه می پردازیم.

خواص هسته انبه

میوه و هسته نارس انبه

درمان یبوست با انبه

جداسازی میوه ی انبه از هسته ی آن

فواید مصرف هسته انبه :

بنا بر تشخیص طب قدیم ایران مغز هسته انبه سرد و خشک است و از خواص هسته انبه میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

هسته انبه ضد استفراغ است و سرفه های سخت را درمان میکند علاوه بر این برای برطرف کردن خونریزی رحم و بین دو عادت ماهیانه در خانم ها موثر است. یکی دیکر از فواید هسته انبه کرم کش و ضد اسهال بودن آن است . هسته انبه تسکین دهنده ی آسم و برطرف کننده تنگی نفس است. از دیگر خاصیت های هسته انبه درمان سرماخوردگی است. هسته انبه بواسیر خونی را درمان می کند. به اضافه ی همه ی اینها از مغز هسته انبه میتوان بجای بادام در پخت شیرینی جات استفاده کرد .

خواص فوق العاده ی هسته ی انبه

انبه برش خورده شده در کنار هسته ی آن

خواص هسته انبه

امید است با مطالعه این مطلب هرچند کوتاه اما مفید از فواید هسته انبه بهره مند شده باشید .

The post خواص هسته انبه و مزیت های فوق العاده آن appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…