لوبیای سیاه که به تازگی طبخ آن در ایران هم رواج پیدا کرده است از سالیان دور در پخت و پز انواع غذاهای محلی در آمریکای مرکزی و جنوبی رواج داشته است و مردم این مناطق از خواص لوبیا سیاه بهره مند می شدند.

ما در مقاله های قبلی از این سایت از خواص لوبیا سفید، خواص لوبیا چیتی، خواص لوبیا سبز، خواص لوبیا چشم بلبلی و دیگر حبوبات نوشته ایم و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم و در این مقاله به فواید لوبیا سیاه اشاره می کنیم.

معرفی خواص لوبیا سیاه:

لوبیا سیاه از فواید بی شماری برخوردار است که ذکر برخی خواص آن امکان دارد که شما را شگفت زده کند:

  • لوبیا سیاه سرشار از پروتئین گیاهی است. این لوبیا برای افراد گیاه خوار به همراه غلات سبوس دار برای حفظ توده های عضلانی بسیار مفید است.

آشنایی با خواص لوبیا سیاه

  • اگر می خواهید عضلات، مفاصل و استخوان های سالم داشته باشید، لوبیا سیاه بخورید. پروتئین، اسید های چرب امگا۳ و کلسیم موجود در لوبیا سیاه برای سلامت بدن بسیار موثر و مفید هستند.
  • سوزش سردل، ناراحتی معده و یبوست با مصرف لوبیا سیاه برطرف می شود و مصرف این لوبیا کارکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشد. فیب موجود در انواع لوبیا به این بحث جامعه عمل می پوشاند.

معرفی خواص لوبیا سیاه

  • لوبیاها، بخش بزرگی از تغذیه ضدسرطانی را تشکیل می دهند. زیرا حاوی هشت نوع گوناگون از فلاوونیدها می باشند. لوبیا سیاه نیز از این قضیه مستسنی نیست و برای پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار مفید می باشد. فیبر موجود در این لوبیا از سرطان روده بزرگ نیز جلوگیری می کند.
  • فیبر موجود در لوبیا سیاه سبب کاهش کلسترول و کمک به بهبود و سلامت قلب می شود. امگا۳ موجود در این لوبیا موجب افزایش کلسترول خوب در بدن می شود و تا حدی به کاهش فشار خون کمک می کند.

فواید بی نظیر لوبیا سیاه

  • لوبیا سیاه چون سرشار از اسید فولیک و فیبر می باشد برای بانوان باردار و تکمیل سیستم عصبی جنین بسیار مفید می باشد.
  • برای جبران کمبود های بدن و تامین کلسیم، پروتئین، منگنز، آنتی اکسیدان و امگا۳ و دیگر مواد معدنی و مغذی، در برنامه غذایی خود این لوبیا را بگنجانید و از خواص لوبیا سیاه بهره مند شوید.

خاصیت های شفت انگیز لوبیا سیاه

  • لوبیا سیاه برای افراد دیابتی بسیار پر فایده است و باعث کنترل سطح قند خون در بدن این اشخاص می گردد و از افزایش قندخون در بدن جلوگیری می نماید.
  • مولیبدنیوم موجود در لوبیا سیاه برای سلامت مغز و سیستم عصبی بسیار حائز اهمیت است. این ماده معدنی را به سختی می توان از غذاها دریافت کرد در حالی که یک منبع غنی از این ماده لوبیا سیاه می باشد و مولیبدنیوم از بروز پارکینسون و آلزایمر در افراد جلوگیری می نماید.
    لوبیا سیاه و اینهمه خاصیت

این لوبیا طعمی بین گوشت قرمز و قارچ خوراکی دارد و به علت اینکه به تازگی مصرف آن در ایران رواج پیدا کرده است، قیمت آن در بازار بین ده تا بیست هزار تومان می باشد.

The post خواص لوبیا سیاه و شناخت ویژگی های متفاوت آن appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…