سیر حاوی کلسیم، پتاسیم، مس، فسفر، آهن، منگنز، ویتامین ث، ویتامین ب۶ و یک ترکیب گوگردی به نام آلسین می باشد که خواص سیر برای پوست و درمان بیماری ها از آن نشات می گیرد.

از خواص سیر برای پوست و مو و زیبایی چه می دانید؟

طبیعت سیر گرم و خشک است و امروزه از سیر به شکل خام، پخته، روغن سیر و سیر سیاه استفاده می کنند. و ما در ادامه این مطلب خواص سیر برای پوست را بررسی می نماییم.

  • درمان کننده جوش صورت، سیر حاوی آنتی اکسیدان بوده و خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و یک درمان طبیعی برای آکنه و جوش صورت به حساب می آید. برای این منظور، مقداری روغن سیر یا یک حبه سیر را نصف کنید و بر روی جوش صورت بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.
  • درمان کننده پسوریازیس، سیر دارای خواص ضد التهابی است و می تواند برای درمان پسوریازیس مفید واقع شود. برای استفاده از خواص سیر در این درمان، مقداری روغن سیر را بر روی ضایعات پسوریازیس بمالید و بگذارید بماند پس از مدتی پوست شما صاف می گردد.

معرفی خواص سیر برای پوست و زیبایی

  • درمان کننده قارچ پای ورزشکاران، چون سیر دارای خواص ضد قارچی بوده برای درمان قارچ پای ورزشکاران بسیار موثر است. در این روش، در یک تشت آب گرم بریزید و روغن سیر یا سیر خرد شده به آن بیفزایید، پاها را در آن فرو کنید و بگذارید بماند.
  • تقویت کننده و افزاینده رشد مو، سیر سرشار از آلیسین است که از ریزش مو جلوگیری می کند و باعث تقویت و افزایش رشد مو نیز می گردد. برای استفاده از سیر در این روش، مقداری روغن سیر را بر روی موها و پوست سر ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم و شامپو مو و پوست سرتان را آبکشی نمایید.سیر و اینهمه خاصیت!!!
  • از ماسک سیر و عسل نیز به منظور تقویت موهایتان، هفته ای دو تا سه بار می توانید استفاده کنید. برای این کار باید آب هشت حبه سیر را بگیرید و با یک قاشق عسل مخلوط نمایید و به مدت بیست دقیقه بر روی پوست سر خود قرار دهید و بعد موهای خود را با آب گرم بشویید.
  • جهت جذب بهتر خواص سیر برای پوست می توانید آب سیر را با روغن نارگیل ترکیب نمایید و به مدت زمان بیست دقیقه بر روی پوست سر و موهای خود بگذارید و بعد آبکشی نمایید.

معرفی خواص سیر برای مو و پوست

  • یک حبه سیر را آب بگیرید و در روغن نارگیل گرم غوطه ور کنید و اجازه دهید این ترکیب یک تا دو هفته بماند و بعد روغن به دست آمده را صاف کنید و برای موهایتان استفاده نمایید.
  • درمان کننده شوره سر، چون روغن سیر دارای خواص ضد قارچی است می تواند برای درمان شوره سر مفید واقع گردد. برای ین منظور مقداری روغن سیر را به آرامی بر روی موها و پوست سر بمالید و بگذارید یک شب بماند و روز بعد آن را با شامپو شستشو دهید.

آشنایی با خواص سیر برای مو و زیبایی

  • راه دیگر درمان شوره سر با استفاده از خواص سیر برای پوست به این شکل می باشد که،باید چند حبه سیر را خوب له کنید و اجازه دهید ده تا پانزده دقیقه درون ظرف بماند و سپس هفت قاشق سوپ خوری به آن عسل ارگانیک بیفزایید و خوب باهم مخلوط کنید و این ترکیب را به مدت پنج تا ده دقیقه به کف سر خود بمالید و بعد با آب ولرم بشویید.
  • سیر تقویت کننده و رشد دهنده ابرو می باشد. آب یک حبه سیر را بگیرید و بر روی ابروهای خود بزنید و شانه کنید و اجازه دهید که خشک شود، سپس بعد از گذشت چند ساعت آن را بشویید.آشنایی با خواص سیر برای پوست

در استفاده از خواص سیر توجه داشته باشید که افرادی که به این گیاه علفی حساسیت و آلرژی دارند در استفاده از آن باید احتیاط کنند. ممنون که همراه مجله آرگا هستید.

The post خواص سیر برای پوست و زیبایی appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…