موهای شما بخش مهمی از زیبایی‌تان است، آنها اطلاعات عمیقی از سلامت شما را در اختیارتان قرار می‌دهند. هنگامیکه موهایتان شروع به ریزش می‌کند، در واقع نشانه‌ای از هشدار زود هنگامی را درباره آنچه در بدنتان در حال اتفاق است، در اختیار شما قرار می‌دهد که نیاز به توجه و بررسی دارد. لذا بایستی در ابتدا به بررسی علل چنین مشکلی پرداخته و سعی کنید از پایه آن را برطرف نمایید. سپس در مراحل ثانویه میتوانید با ساختن شامپوی خانگی با استفاده از محصولات طبیعی، ریزش موهایتان را کنترل کرده و زیبایی آنها را باز گردانید.

 با اضافه کردن روغن‌های خاص و ضروری و ویتامین‌های لازم به شامپویتان، می‌توانید موهایتان را از شکنندگی و ریزش حفظ نمایید.

  • مو چرا شروع به ریزش می کند؟

طبق گزارشات داده شده، دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد که بعضی از آنها به راحتی قابل تشخیص نمی‌باشد. برخی از این دلایل رایج عبارت‌اند از :

  • ژن‌های شما
  • فشار و استرس
  • افسردگی
  • تغذیه ضعیف
  • اثرات جانبی داروها
  • مشکلات تیروئید
  • عدم تعادل هورمونی

گزینه‌هایی برای درمان ریزش مو :

درمان‌های بسیاری در این رابطه، از جمله درمان‌های تجاری وجود دارند. اکثر این محصولات، محصولات ناکارآمدی هستند که شامل مواد شیمیایی مضر بوده و شما با استفاده از آنها، این مواد را مستقیما در دسترس مغزتان قرار می‌دهید. آیا می‌دانستید که بیشتر آنچه که روی پوستتان می‌زنید، جذب خونتان شده و وارد بدن می‌شود؟ بنابراین مواد شیمیایی که روی سرتان قرار می‌دهید وارد پوست سر شده و از طریق جریان خون در معرض اولین اندامی که اطرافشان است و مغز می‌باشد، تماس می‌یابند.

استفاده از این نوع درمان‌ها برای حفظ سلامت کلی بدن مطلوب نمی‌باشد چه برسد به اینکه برای زیبایی ما مفید باشد. به همین دلیل است که بسیاری از زنان هم اکنون بدنبال شامپوی خانگی ، محصولات طبیعی و ارگانیک برای حفظ موهای خود می‌باشند.

روغن‌ها و ویتامین‌های ضروری برای سلامت مو :

امروزه وجود این گونه روغن‌ها و ویتامین‌ها برای سلامت مو، در جامعه ما افزایش یافته و مرسوم شده اند. چیزی که زمانی یک درمان مناسب برای افراد هیپی بود، هم اکنون بعنوان درمانی محبوب شناخته شده و به طور گسترده‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها کافی است به یک فروشگاه رفته و قسمت بهداشتی آن را نگاهی بیندازید. مطمئنا شما حداقل یک یا دو مارک مختلف از این روغن‌های ضروری را خواهید یافت. اضافه کردن این روغن‌های ضروری به همراه ویتامین E، می‌تواند برای سلامت قلب بسیار خوب باشد. به ویژه، روغن‌های لیمو و رزماری که بسیار مفید می‌باشند.

دستورالعمل درست کردن یک شامپوی خانگی :

  • از یک شامپو با PH خنثی استفاده کرده و به آن دو کپسول ویتامین E به اضافه ۱۰ قطره روغن لیمو و رزماری از هر کدام اضافه نمایید.
  • قبل از هربار استفاده به خوبی آن را تکان دهید.
  • موهایتان را مرطوب کرده و شامپو را بخوبی روی موهایتان ماساژ دهید و مطمئن شوید که کاملا به عمق سر و پوست سرتان نفوذ کرده است.
  • حدود ۱۰ دقیقه ماساژ را ادامه دهید.
  • بگذارید ۱۰ دقیقه روی سرتان بماند.
  • سپس با آب گرم آب کشی نمایید.
روغن های ضروری مو
روغن های ضروری مو

یک احتیاط در مورد روغن‌های لازم و ضروری :

همه روغن‌های ضروری به یک میزان غنی نیستند. برخی از آنها دارای یک درجه درمانی هستند که بالاترین کیفیت را دارند و برخی دیگر کیفیت پایین تری دارند.

برای استفاده و کاربرد موضعی درمانی، می‌بایست از روغن‌های درمانی استفاده نمایید. اینها دارای بوی خوبی هستند اما همچنین دارای اجزاء شیمیایی لازم برای ایجاد تغییرات لازم دلخواهتان می‌باشد.

لازم به ذکر است که همه روغن‌های درمانی برای استفاده سلامتی نمی‌باشند. آنچنانکه اکثرا ادعا می‌کنند آنها ۱۰۰ درصد خالص می‌باشند، قانونا تنها ۲ درصد از روغن‌های لازمه را دارا‌ می‌باشند و مابقی می‌تواند با روغن‌های مصنوعی و فیلرها پر شود. همچنین به خاطر داشته باشید برخی شرکت‌ها اینگونه روغن‌ها از حلال‌هایی برای گرفتن عرق‌های خود استفاده می‌کنند، بنابراین در ارتباط با فرآیند گرفتن عرق اینگونه شرکت‌ها نیز تحقیق و بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که عرق گرفته شده دارای بالاترین کیفیت است و از لحاظ درمانی مؤثرتر می‌باشد.

روغن رزماری باید از طریق بخار تقطیر شود و بیشتر از یکبار این کار انجام نشود. روغن لیمو نیز می‌بایست ابتدا از پوست فشرده شود و روغن آن گرفته شود.

ویتامین‌ها و روغن‌های ضروری می‌تواند جزء افزودنی‌های بسیار عالی برای رژیم زیبایی و سلامت شما باشند، بنابراین با استفاده از این دستورالعمل ساده با فشار و استرس زندگی روزمره مبارزه و از آن برای بازگرداندن سلامت و رشد موهایتان بهره بگیرید.

 

مترجم : مریم قندی

منبع : www.positivemed.com

نوشته این ماده را به شامپویتان اضافه کنید و ریزش مو را برای همیشه فراموش کنید! اولین بار در نوین زی. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…