آبان ۲۷, ۱۳۹۸

درمان دیسک کمر با ورزش های متفاوت (۶ تمرین علمی)

0
199

دیسک کمر

انواع روش های درمان دیسک کمر با ورزش

توصیه می شود قبل از انجام روش های درمان دیسک کمر با انجام ورزش های متفاوت حتما با پزشک متخصص مشورت کرده تا از بی خطر بودن این حرکات مطمئن شوید. و همچنین حرکات را به طور دقیق با روشی که گفته می شود انجام دهید. اکثر این حرکات برای تقویت عضلات به کار می رود, در انجام آنها افراط نکنید و در صورت احساس درد حتما تمرینات را متوقف کنید.

کشش زانو

از دیگر تمرینات درمان دیسک کمر با ورزش می توان به کشش زانو اشاره کرد. ابتدا روی زمین به پشت دراز بکشید. یکی از زانوها را جمع کرده و با قدرت به سمت سینه بالا آورید. زانوها را در همان حالت نگه داشته و آرام و منظم نفس بکشید, بعد از ۵ ثانیه زانوها را پایین آورده و حرکت را با پای دیگر انجام دهید. این حرکت را سه مرتبه در طی روز انجام دهید.

حرکات کشش

تمرینات لگن

ابتدا روی زمین به پشت دراز کشیده, بهتر است که سرتان در سطح بالاتری قرار بگیرد. برای اینکار می توانید از یک بالشت کوچک استفاده کنید, سپس زانوها را خم کنید. در این حال سعی کنید که عضلات شکم و باسن نیز منقبض شود و پشتتان کامل روی زمین باشد. سپس به آرامی باسن را بالا آورده و ده ثانیه نگه دارید. بعد از ده ثانیه دوباره روی زمین دراز بکشید و این حرکت را دوباره تکرار کنید. برای روزهای اولیه ۵ مرتبه در روز این حرکت را انجام دهید و سپس تعداد دفعات آن را به مرور بیشتر کنید.

کشش شانه

در این ورزش درمان دیسک کمر نیز ابتدا دراز کشیده, چانه را به سمت پایین آورده و دستانتان را در دو طرف بدن قرار دهید. سپس به آرامی دو طرف شانه را به هم نزدیک کنید. ممکن است کمی احساس درد ایجاد شود که در صورت شدت آن تمرین را قطع کنید. به مدت ۵ ثانیه در این حالت بمانید و سپس عضلات را به حالت اولیه بر گردانید. این تمرین را صبح ها و شبها ۵ مرتبه انجام دهید تا عضلاتتان از حالت سفتی در آمده و درد آن کمتر شود.

درمان دیسک کمر با ورزش

پل زدن

از سری حرکات کششی درمان دیسک کمر با ورزش می توان پل زدن را هم نام برد. در این روش نیز روی سطح صافی دراز کشیده و زانوها را خم کرده به سمت بالا آورید. دقت کنید که کف پا از سطح زمین جدا نشود اما باسن نیز از سطح زمین جدا شده و باسن, شانه و بازو در یک سطح قرار گیرد. در این وضعیت باید عضله های شکم و عضله های باسن منقبض شود ولی شانه ها و سر به حالت شل باشد. بعد از گذشت ۵ ثانیه دوباره به حالت اول برگشته و تمرین را تا ۵ بار تکرار کنید.

حرکت کششی کمر

ابتدا به پشت روی زمین دراز کشیده و زانوها را جمع کنید. در این حرکت باید شانه ها و پشت به صورت ثابت روی زمین قرار گیرد. سپس زانوها را به سمت مخالف بچرخانید تا اندکی با زمین تماس پیدا کند. در صورت بروز درد شدید تمرین را قطع کنید. در این وضعیت ۵ ثانیه بمانید و سپس به سمت دیگر زانوها را بچرخانید و بعد از استراحت کوتاه دوباره این تمرین را انجام دهید. ۵ بار در روز این حرکت کافیست. این کشش برای تقویت عضلات پشت ران و شکم به کار می رود.

چرخش زانو

کشش عضلات پشت

برای انجام حرکت کششی پشت, به حالت دمر دراز کشیده و بالا تنه را با استفاده از آرنج بالا آورید. دقت کنید که پایین تنه روی زمین باشد. در انجام این حرکت افراط نکنید و سعی بر این باشد که قسمت پایین بدن از روی زمین بلند نشود. به مدت ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و بعد از استراحت دوباره حرکت را تکرار کنید. این تمرین را صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب و شبها قبل از اینکه به رختخواب بروید انجام دهید. حرکت کششی پشت به انعطاف پذیری بدن کمک کرده و در تسکین درد دیسک کمر بسیار موثر است.

درمان دیسک کمر با ورزش

نکات توصیه ایی

همانطور که در ابتدا گفته شد در انجام این حرکات افراط نکنید و قبل از انجام آنها حتما با یک متخصص مشورت کنید. در صورت احساس درد حرکات را متوقف کرده و تمام حرکات را با روشهای گفته شده انجام دهید تا باعث درد عضلات نشود. در ابتدا با زمان و تعداد کم شروع کنید و به مرور تعداد حرکات را در طی روز بیشتر کنید. در حین انجام روش های درمان دیسک کمر با ورزش از نفس کشیدن منظم غافل نشوید. طبیعی است که نفس کشیدن تند تر شود, اما سعی کنید نفس عمیق و آرام همراه با تمرکز بکشید تا حرکات نیز بهتر انجام شود.

The post درمان دیسک کمر با ورزش های متفاوت (۶ تمرین علمی) appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…

پربازدیدترین ها

طرز تهیه همبرگر ذغالی لذیذ و خوشمزه در منزل

وقتی سخن از همبرگر به میان می آید همه یاد ساندویج های خوشمزه و لذیذ تهیه شده با انواع همبرگر می افتیم، همبرگر ذغالی را می توان در میان انواع مختلف همبرگر، دارای ویژگی های خاص دانست. در ادامه این مطلب طرز تهیه همبرگر ذغالی لذیذ و خوشمزه را به شما همراهان گرامی آموزش می دهیم.

The post طرز تهیه همبرگر ذغالی لذیذ و خوشمزه در منزل appeared first on آرگا.

تبلیغات

مطالب از سراسر وب