تمام مواد موجود در طبیعت از فواید و خواص بی نظیری برخوردار هستند که با استفاده از دانش گیاهان دارویی می توان به درمان بسیاری از بیماری ها با استفاده از آفریده های خالق یکتا پرداخت. یکی از این موارد برگ زیتون می باشد که ما از خواص برگ زیتون و طرز تهیه چای از برگ زیتون در این مقاله نوشته ایم.

معرفی خواص برگ زیتون:

از خواص برگ زیتون برای بهبود و درمان مشکلات و عارضه هایی به شرح زیر می توان بهره برد:

  • در خواص برگ زیتون آمده است که به خاطر داشتن آنتی اکسیدان و آنتی آنژیوژنیک از تولید و انتقال سلول تومور های پیشرفته سرطانی جلوگیری می کند. برگ زیتون رشد سلول های سرطانی مرتبط به سرطان پستان، سرطان مغز و سرطان مثانه را کاهش می دهد.معرفی خواص برگ زیتون
  • به جای استفاده از داروی کاپتوپریل برای درمان فشار خون بالا می توان از خواص برگ زیتون بهره مند شد. علاوه بر اینکه برگ زیتون موجب پایین آمدن فشار خون می شود سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد را هم کاهش می دهد و عوارض قرص کاپتوپریل را هم ندارد. ۵۰۰ میلی گرم عصاره برگ زیتون را دو بار در روز و به مدت هشت هفته برای این منظور استفاده کنید.
  • گفته شده است که برگ زیتون سطح قندخون بدن را نیز کاهش می دهد و از بالا رفتن قند خون جلوگیری می نماید.دانستنی های جالب و مهم از خواص برگ زیتون
  •  Oleuropein یک ترکیب  فنولیک و یک گلیکوزید مهم در زیتون و برگ زیتون می باشد که بیماری عروق کرونر قلب و بعضی سرطان ها را کاهش می دهد و عصاره ی برگ زیتون، فشار بیماری قلبی عروقی مزمن و بیماری های التهابی را نیز کم می نماید.
  • اولئوروپئین موجود در برگ زیتون سبب پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن، مانند زوال عقل و آلزایمر می شود و در بهبود عملکرد مغز بسیار موثر است. نوشیدن دمنوش و یا چای برگ زیتون یک درمانگر مفید در پیشگیری از علایم آلزایمر می باشد.مضرات برگ زیتون
  • خواص ضد التهابی برگ زیتون در درمان آرتریت بسیار مثمر ثمر می باشد. برگ زیتون التهاب مفاصل را کاهش می دهد و به همین علت در درمان آرتریت تاثیر گذار است. عصاره برگ زیتون برای درد مزمن آرتروز مفید بوده و درد ناشی از آرتروز را کم می کند.
  • یک فنجان قهوه به همراه عصاره برگ زیتون می‌تواند برای مقابله با چاقی مفید واقع شود. خواص ضد التهابی برگ زیتون در کاهش وزن بسیار موثر است.طرز تهیه چای برگ زیتون
  • برگ زیتون از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند و در استخوان سازی نقش موثری را ایفا می کند.
  • برگ زیتون در درمان سرماخوردگی، درمان آنفولانزا و درمان تبخال که از بیماری های ویروسی به حساب می آیند، کاربرد دارد.

طرز تهیه چای برگ زیتون:

یک قاشق مرباخوری از برگ خشک شده زیتون را در یک فنجان آب داغ به مدت زمان ده تا پانزده دقیقه بخوابانید و اجازه دهید تا دم بکشد و با عسل آن را شیرین کنید و در روز سه فنجان از این چای به همراه غذا بنوشید.

فواید برگ زیتون

مضرات برگ زیتون:

عوارضی برای برگ زیتون ذکر نشده است ولی برگ زیتون با داروهای شیمی درمانی تداخل دارد و افرادی که با فشار خون پایین مواجه اند باید در مصرف این برگ گیاهی بسیار دقت نمایند.

خاصیت های بی نظیر برگ زیتون

به این مسئله توجه داشته باشید که از هیچ نوع ماده غذایی و گیاهی سرخود مصرف نکنید و این نکته شامل برگ زیتون نیز می شود. برای اطلاع از خواص زیتون سیاه نیز می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

The post خواص برگ زیتون و مزیت های درمانی فوق العاده آن appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر توسط مدیر
مطالب بیشتر در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب را مطالعه کنید

چگونه با لاک قرمز ناخن های زیباتری داشته باشیم؟

مدل طراحی ناخن لاک قرمز را در این بخش ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها با سلیقه ش…