آیا همکاری دارید که بهخاطر نهار، ۲ ساعت وقت تلف میکند، روزی دهها تماس تلفنی شخصی برقرار میکند و پشت میز کارش میخوابد؟ یا مرتب به سرویس بهداشتی میرود یا مرتب شبکههای اجتماعی را چک میکند؟ این درحالی است که شما مشغول انجام کار خود هستید. کارکردن کنار همکاری که از زیر کار در میرود، بسیار مشکل است و میتواند روی عملکرد شما هم تأثیر بگذارد. حالا فکر میکنید چطور میتوان با چنین فردی روبهرو شد؟ موارد زیر به شما میگویند که چطور باید با چنین آدمی روبرو شد. ۱. اجازه ندهید حواس شما را پرت کنند وقت خود را با تمرکز روی کارهای او تلف نکنید. کارهایی مثل چککردن شبکههای اجتماعی، پیامکدادن یا چرتزدن او روی میزش. سعی کنید به آنها توجه نکنید و روی خود کار متمرکز شوید. زیرا توجه شما به همکارِ از زیر کار در رو، خودتان را هم از کار و فعالیت بازمیدارد. ۲. روی ناعادلانهبودن این رفتار تمرکز نکنید زندگی عادلانه با شما برخورد نمیکند. مردم میگویند که این بیعدالتی است که اعمال او بدون هیچ مجازاتی در نظر گرفته نمیشود. اما این شکایتکردن، موضوع اصلی را تغییر نمیدهد. با اشاره به ناعادلانهبودن این رفتار، تنها باعث میشویم حس بدی داشته باشیم و شرایط نیز تغییری نمیکند. بهجای آن روی بهتر شدن خودتان تمرکز کنید. ۳. اجازه ندهید روی رفتار شما تأثیر بگذارد اگر زمان و انرژی خود را روی عصبانی و ناراحتبودن از همکارتان تلف کنید، عملکرد کاری شما نیز پایین میآید. به این ترتیب شما نیز تبدیل به همکاری آزاردهنده میشوید. ۴. سخنچینی نکنید این کار شما را خیلی بد جلوه خواهد داد، پس این کار را انجام ندهید. البته به معنای آن نیست که سکوت اختیار کنید. همه چیز بستگی به شرایط و رئیس شما دارد. بعضی از رؤسا، بهخاطر این کار از شما تقدیر میکنند و قول میدهند که آن را بررسی کنند. بعضی دیگر هم میگویند که این وظیفه شما نیست و این موضوع شما را بد جلوه میدهد. اما اگر پیش رئیس خود بروید و به او بگویید: من انجام فلان پروژه را به جایی رساندهام که نمیتوانم دیگر جلوتر بروم، چون همکارم، کار خودش را انجام نمیدهد، اوضاع فرق خواهد کرد. شما به موضوع اشاره میکنید بدون اینکه مثل یک خبرچین به نظر برسید. اگر رئیستان در مورد عملکرد همکارتان سؤال پرسید باید صادقانه جواب بدهید. ۵. مثل همکارتان رفتار نکنید شما هم مثل او ۲ ساعت را برای نهارخوردن تلف نکنید و مرتب برای آبخوردن و سرویس بهداشتی رفتن، میز کار خود را ترک نکنید. اگر شروع به صحبتکردن با شما کرد، به او یادآور شوید که گرفتار هستید. شاید وسوسه شوید که شما هم مسیر آنها را طی کنید، اما در این دام نیفتید. ۶. اجازه ندهید کار آنها تبدیل به وظیفه شما بشود اگر در یک تیم کاری هستید و مسئولیتهای مشترک دارید، کارهایی را که آنها انجام نمیدهند، به عهده نگیرید. به آنها در مورد وظایف و زمان انجامدادنشان هشدار دهید، اما وظایف آنها را انجام ندهید و زمان با ارزش خود را تلف نکنید. ۷. اجازه ندهید موفقیتهای شما تحت تأثیر قرار بگیرد یک همکار تنبل میتواند جلوی رشد شما را هم بگیرد. اگر رئیستان متوجه شد که کارها انجام نمیشوند، اجازه ندهید که شما را سرزنش کنند. این فرصت شماست تا صحبت کنید. ۸. از فرصت استفاده کنید تا تبدیل به یک رهبر شوید این شاید فرصتی باشد تا جلو بیایید و خودتان را در مواجه با شرایط سخت بهتر بشناسید. وقتی پیش رئیستان میروید به او بگویید که همکارتان کار خودش را انجام نمیدهد و شما علاقه دارید که در اینجا نقش یک رهبر را بازی کنید. سپس پیش همکارتان بروید و به او بگویید که میخواهید در رسیدن به اهداف و وظایفش به او کمک کنید. ۹. از همکارتان پیش بقیه شکایت نکنید این کار غیرحرفهای است. شاید باعث ایجاد سوءِتفاهم و ناراحتی دیگران شوید. ۱۰. با همکارتان ارتباط برقرار کنید شاید او تنبل نیست و فقط در مورد وظایفش دچار ابهام است. با او در مورد هدفها و مهلت انجام کارها شفاف باشید. گاهیاوقات آنها تنبل نیستند و فقط نمیدانند چطور کارها و وقت خود را مدیریت کنند. شاید آنها درگیر مشکلات شخصی شدهاند و این مشکلات که میتوانند مربوط به وضعیت سلامتی یا خانوادگی او باشند در زندگی هر فردی رخ میدهند. ۱۱. پروژههایی را که نیازمند همکاری کامل همکارتان است، نپذیرید اگر همکارتان کاملا تنبل است هیچکس حتی رئیستان هم نمیتواند او را وادار به کارکردن کند. بنابراین پروژهای را که نیازمند همکاری چنین فردی است، قبول نکنید. اگر چارهای ندارید، بهتر است عامل تنبلی او را نیز در برنامهریزی خود قرار دهید. از این فرصت استفاده کنید و طلب منابع بیشتری بکنید. بهعنوان مثال بگویید: جناب رئیس من میترسم با منابع موجود نتوانیم این کار را سر موقع تحویل بدهیم. رئیس شاید بگوید: اما شما فلان همکارتان را که دراختیار دارید. به او بگویید: اما با توجه به سرعت ایشان، فکر نکنم بتوانیم سر موقع کار را تحویل بدهیم. در بهترین حالت شما به منابع مورد نظرتان دسترسی پیدا میکنید. در بدترین حالت هم، به رئیستان غیر مستقیم از آن همکارتان شکایت کردهاید.
دستور پخت شیرینی ناپلئونی و فوت و فن هایی که باید بدانید شیرینی ناپلئونی از انواع شیرینی های چند لایه فرانسوی است. در طرز تهیه شیرینی ناپلئونی از خمیر هزارلا و یا خمیر یوفکا استفاده می شود و شما می توانید این شیرینی را با شکلات و پودر قند و برش میوه و ... به زیبایی تزیین کنید. The post دستور پخت شیرینی ناپلئونی و فوت و فن هایی که باید بدانید appeared first on آرگا.