نوشتن یک انگیزه نامه تأثیرگذار برای تقاضای شغل، بسیار مهم و البته چالشبرانگیز است. اگر شما هم به دنبال نوشتن انگیزه نامه مفید و مؤثری هستید، با ما همراه باشید تا به طور کلی و مختصر اصول نوشتن انگیزه نامه را برایتان شرح بدهیم. شیوهی نگارش انگیزه نامه وقتی برای استخدام و دعوت به مصاحبه شغلی اقدام میکنید، تنها در حدود ۲۰ ثانیه برای تحت تأثیر قرار دادن مدیر استخدام فرصت دارید. پس برای نوشتن انگیزه نامه خود باید دقت خود را بهکار بگیرید و خلاصهنویسی را لحاظ کنید. انگیزه نامه باید حداکثر یک صفحه یا اندکی کمتر باشد. سعی کنید انگیزه نامهتان منحصربهفرد باشد. درست است که باید ایدهها و ساختارهای کلی را رعایت کنید اما حواستان باشد که این بهمعنای کپیبرداری محض نیست و خواننده انگیزه نامه نباید احساس کند که متن پیش روی او، قبلا به هزار نفر دیگر نیز تقدیم شده است. مهمترین مواردی که باید در انگیزه نامه ذکر شوند، از این قرار هستند: نام و اطلاعات تماس با جزئیات؛ نام و نشانی شرکت و سازمانی که درخواست همکاری با آن را دارید؛ تاریخ نگارش انگیزه نامه؛ مشخص کردن مخاطب انگیزه نامه در قالب آقای/خانم؛ محتوای درخواست انگیزه نامه؛ عبارات مؤدبانه و محترمانه تشکرآمیز پایانی نامه؛ امضا. ساختار نگارشی انگیزه نامه دو ساختار کلی برای نگارش انگیزه نامه وجود دارد: نوشتن مقدمه، متن نامه و نتیجهگیری در قالب ۳ بند؛ نوشتن ۳ تا ۷ بند کوتاهتر که در آنها بهاختصار دربارهی درخواست شغلی خود صحبت میکنید. در این روش بهتر است برای هر بندی که مینویسید از ۱ تا ۳ جمله استفاده کنید. از هر کدام از دو ساختار پیشنهادی که استفاده میکنید، باید به جذابیت متن دقت کنید. گام نخست: تعریف مسئله سعی کنید تمام اطلاعات مربوط به شرکتی را که برای آن تقاضا مینویسید، بخوانید و بدانید. باید بفهمید که علت علاقهی آنها به جذب نیروی جدید بر اساس چه نیاز و کمبودی است. در این صورت میتوانید دقیقا به قلب هدف بزنید، از نیاز و خواستهی آنها حرف بزنید و راهکارهایی را که در آستین دارید، بهاختصار مطرح کنید. با این کار، اعتماد آنها را برای اضافه کردن عضوی جدید جلب میکنید. در واقع نشان میدهید شما همان قطعهی گمشده از پازل سازمان آنها هستید که در جستوجویش هستند. گام دوم: پیشنهاد راهکار باید نشان بدهید که آنها به شما نیاز دارند. پس، از مهارتها، دستاوردها، تحصیلات و تجارب خود بگویید و اجازه بدهید آنها متوجه تطابق شما با نیاز شرکت و سازمانشان بشوند. باید چشمانداز جالب توجهی از حضور احتمالیتان برای خوانندگان انگیزهنامه ترسیم و تصویر کنید. گام سوم: نتیجهگیری شستهورُفته در این بخش نیز مانند مقدمه باید با اعتماد به نفس و بهوضوح از تخصص و میلوعلاقهتان به حضور در شرکت حرف بزنید. ابراز این علاقه و میل میتواند در قالب جملاتی اینچنینی باشد: «من بهشدت مایل هستم که نقشی در پیشبرد اهداف سازمان شما داشته باشم. یا بنده علاقهمند هستم که در پیشبرد اهداف سازمان نقشی داشته باشم و… .» رعایت موارد عنوانشده نشان میدهد که شما فردی مشتاق، پرشور و سختکوش هستید. برای اینکه بهتر متوجه نگارش و ساختار انگیزه نامه بشوید، در ادامه، نمونهای از انگیزه نامه برای فردی بهدنبال فرصت شغلی مدیریت توسعهی کسبوکار، مطرح شده است: مدیر توسعهی کسبوکار، عهدهدار تأمین امنیت معاملات و کشف فرصتهای جدید است. اگر فردی خواستار دریافت چنین پُستی در سازمانی است باید دارای این ویژگیها باشد: شایستگیها و مهارتهای لازم سازمانی، مهارت های حل مسئله، روابط عمومی قوی، توانایی ارائه و سخنرانی، مهارت های مذاکره، دانش در زمینه کسبوکار و هوشمندی تجاری. مثالی در این زمینه: نام و نام خانوادگی: ن.ش (در این قسمت اطلاعات تماستان را مینویسید) مدیر توسعهی محصول (در این قسمت نیز اطلاعات تماس شرکت مخاطبتان را مینویسید) تاریخ: …/…./۱۳۹۶ آقای/خانم … با مشاهدهی آگهی شرکت محترمتان برای جایگاه شغلی مدیریت توسعهی محصول در سایت… بهسرعت رزومهی خود را ارسال کردم. زیرا بسیار معتقد هستم که مهارت، تخصص و تجربهی بنده با این جایگاه شغلی تطابق و همخوانی دارد. زمینهی کاری شرکت… حوزهی فناوری و نرمافزار است و نیروهایی زبده و بااستعداد در آن فعالیت میکنند. همین موضوع انگیزهای برای علاقهی من به همکاری با چنین مجموعهای است؛ مجموعهای که ارزش سخت کوشی و نخبهپروری را بهخوبی میداند و این موضوع در نتایج آن نمایان است. در خلال ۶ سال تجربهی فعالیت در حیطهی مدیریت توسعهی کسبوکار، مهارتها و دستاوردهای بنده میتواند همراه با سختکوشی، رعایت اخلاق کاری و توجه به استانداردها و معیارها با مجموعهی کاری شما هماهنگ بشود. مهارتها و زمینهی کاری بنده در موقعیتهای شغلی سابقم به این شرح است: توانایی و مهارت توسعهی تیمی پویا و منسجم؛ تمرکز بر اهداف مشخص و تلاش و اطمینان یافتن از تحقق اهداف؛ درک اهمیت مدیریت روابطی مستحکم با ارباب رجوع. سوابق و رزومه کاری بنده در پیوست تقدیم شده و در آن مهارتها، تجارب و تحصیلاتم قید شده است. از ملاحظه و توجه شما کمال تشکر را دارم و امیدوارم این ارتباط منجر به همکاری سازنده بشود. سپاس و تشکر ن.ش
دستور پخت شیرینی ناپلئونی و فوت و فن هایی که باید بدانید شیرینی ناپلئونی از انواع شیرینی های چند لایه فرانسوی است. در طرز تهیه شیرینی ناپلئونی از خمیر هزارلا و یا خمیر یوفکا استفاده می شود و شما می توانید این شیرینی را با شکلات و پودر قند و برش میوه و ... به زیبایی تزیین کنید. The post دستور پخت شیرینی ناپلئونی و فوت و فن هایی که باید بدانید appeared first on آرگا.